آپدیت والهالا برای بازی گاد آف وار

آپدیت والهالا برای بازی گاد آف وار

اخیرا در جریان مراسم The Game Awards در ۷ دسامبر ۲۰۲۳ (۱۶ آذر ۱۴۰۲) که یکی از بزرگترین رویدادهای صنعت بازی‌های ویدیویی است، آپدیت والهالا برای بازی گاد آف وار از سوی استودیو سانتا مونیکا معرفی شد. در این مراسم یک تریلر کوتاه از آپدیت منتشر شد که در آن شاهد حالت Rogue-lite بودیم. در این تریلر کریتوس و میمیر در حال سفر به والهالا بودند. (تالار بزرگ اساطیر نورس) سفری پرچالش که باید از قدرت‌ها و آیتم‌های مختلف برای شکست دادن دشمنان استفاده کنند. حال اینکه طبق وعده‌ای که استودیو سانتا مونیکا داده بود، در تاریخ ۱۲ دسامبر مصادف با ۲۱ آذر، آپدیت والهالا به صورت رایگان برای کنسول‌های پلی استیشن ۴ و ۵ منتشر شد.

با این حال آپدیت والهالا برای بازی گاد آف وار با تغییرات و ویژگی‌های مهمی همراه گشته که همین نیز باعث شده تا با استقبال خوبی از سوی بازیکنان مواجه شود. ویژگی‌ها و تغییراتی که می‌توانند بازی گاد آف وار را به یک بازی چالش‌ برانگیز و جذاب تبدیل نمایند. برخی از مهمترین این ویژگی‌ها و تغییرات عبارت است از:

  • حالت جدید Rogue-lite

در این حالت بازیکنان هر باری که بازی را شروع می‌کنند، با یک دنیای جدید و چالش‌های تازه روبرو می‌شوند. این به‌خاطر این است که دنیای بازی در حالت Rogue-lite به صورت تصادفی تولید می‌شود. لذا هرباری که بازیکن بازی را شروع کند، یک تجربه جدید دارد.

  • قدرت‌ها و آیتم‌های جدید

در این آپدیت همچنین قدرت‌ها و ایتم‌هایی به بازی اضافه شده است که برای موفقیت در حالت بازی Rogue-lite بسیار موثر هستند. مثلا شاهد قدرت‌های جدید برای کریتوس و میمیر هستیم یا اینکه ایتم‌های جدیدی افزوده شده است که از آنها برای بهبود قدرت یا دفاع استفاده می‌شوند.

گرافیک و طراحی بازی گاد آف وار رگناروک
گرافیک و طراحی بازی گاد آف وار رگناروک
  • ماموریت‌ها و مکان‌های جدید

به علاوه در آپدیت والهالا برای بازی گاد آف وار شاهد ماموریت‌های جدید، مکان‌های جدید و حتی دشمنان جدید هستیم. تحولاتی که به بازی عمق و تنوع بیشتری بخشیده است. مکان‌های جدید بازیکنان را با بخش‌های قدیمی از دنیای بازی آشنا می‌کند و به آنها امکان می‌دهد تا تجربه‌ای منحصربه‌فرد و هیجان‌انگیز از بازی داشته باشند.

  • ترکیب گیم‌پلی با سبک Rogue-lite

در آپدیت والهالا برای بازی گاد آف وار، تمرکز زیادی بر داستان بازی وجود ندارد و بیشتر بر روی ترکیب گیم‌پلی با سبک Rogue-lite تمرکز شده است. گیم‌پلی بر اساس مبارزه با دشمنان و عبور از مراحل مختلف است. منتها در هربار بازی با دنیایی جدید و چالش‌های جدید مواجه خواهید شد.

  • عدم تمرکز زیاد بر داستان بازی با پایان باز

از دیگر ویژگی‌هایی که در آپدیت والهالا برای بازی گاد آف وار شاهد هستیم، عدم تمرکز زیاد بر داستان بازی است. داستان آن ادامه داستان اصلی بازی God of War Ragnarok است. در این آپدیت، کریتوس و میمیر به والهالا، سرزمین ارواح اساطیر نورس سفر می‌کنند. در طول این سفر با شخصیت‌هایی آشنا می‌شوند و در مورد اساطیر نورس به کسب اطلاعات می‌پردازند. همینطور در عین حال با چالش‌هایی روبرو می‌شوند که می‌بایست برای شکست دادن دشمنان از قدرت‌ها و ایتم‌هایی که در اختیار دارند استفاده کنند. با این حال پایان آپدیت والهالا یک پایان باز است که این امکان را می‌دهد تا داستان بازی در آینده ادامه داشته باشد.

  • بهبود گرافیک والهالا

به‌طور کلی اگر بخواهیم در خصوص گرافیک آپدیت والهالا برای بازی گاد آف وار بگوییم، شاهد بهبود کیفیت آن هستیم. انیمیشن‌های بازی روان‌تر و طبیعی‌تر شده‌اند، محیط‌های بازی از جزئیات بیشتری برخوردار شده‌اند و شاهد افکت‌های بازی چشمگیرتری هستیم.

جمع بندی

در مجموع باید بگوییم که آپدیت والهالا برای بازی گاد آف وار یک آپدیت جذاب و ارزشمند است. آپدیتی که یک حالت چالش‌برانگیز و جذاب مثل حالت Rogue-lite را به بازی اضافه کرده است. از همه مهمتر اینکه این آپدیت با وجود ویژگی‌های خوب اضافه شده جدیدی که دارد، کاملا رایگان است. استودیوی سونی سانتا مونیکا نیز از بازیکنان دعوت کرده است تا این محتوای رایگان را از فروشگاه پلی استیشن دانلود کنند. البته لازم به ذکر است که این DLC به صورت خودکار با پچ دانلود نمی‌شود. بازیکنان باید ابتدا پچ 05.01 را برای بازی DLC والهالا دانلود کنند.

دیدگاهتان را بنویسید