همه چیز در مورد بازی گاد آف وار رگناروک

همه چیز در مورد بازی گاد آف وار رگناروک

پس از موفقیت بازی God Of War در سال 2018 و با توجه به پایان داستانی آن، تقریباً هر گیمری انتظار معرفی نسخه‌ی بعدی این بازی را می‌کشید. حال چند ماهی است که دنباله‌ی داستانی این بازی با پسوند Ragnarok برای عرضه در تاریخی نامعلوم در سال 2022 معرفی شده است. در ابتدا، این بازی برای عرضه در سال 2021 برنامه‌ریزی شده بود اما با چند عمل جراحی‌ای که کریستوفر جاج، بازیگر کریتوس در پیش‌رو داشت، این بازی تا سال 2022 با تاخیر مواجه شد. در این مقاله، به اطلاعات رسمی و شایعات پیرامون این نسخه خواهیم پرداخت.

با معرفی نسخه 2018 گاد آف وار برای کامپیوتر، شاهد تبدیل آن به یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های فروشگاه استیم بودیم. بنابراین قطعاً به تعداد طرفداران این سری افزوده می‌شود و انتظار عرضه‌ی GOW: Ragnarok بر روی رایانه‌های شخصی را نیز داریم. پورت نسخه 2018 بر روی کامپیوتر، برعهده‌ی استودیوی Jetpack Interactive است و تمرکز Santa Monica بر روی رگناروک می‌باشد. البته از آنجایی که فاصله زمانی انتشار دو نسخه کم است، انتظار انقلاب در المان‌های بازی را نداریم. بنابراین رگناروک به نوعی گسترش‌دهنده‌ی راه نسخه قبلی است.

تریلر گاد آف وار رگناروک

گرافیک و طراحی

در تریلر گیم‌پلی منتشر شده از بازی، شاهد پیشرفت در بافت‌ها و نورپردازی بازی هستیم. با توجه به میان نسلی بودن بازی و عرضه بر روی پلی‌استیشن 4، برخی‌ها این کنسول را برای عدم جهش کیفیت جلوه‌های بصری این عنوان مقصر می‌دانند. اما با در نظر گرفتن فاصله زمانی کوتاهی که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، گرافیک فنی و هنری رگناروک در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

طراحی شخصیت‌ها و دشمنان جدید بازی نیز به خوبی انجام شده است و جزئیات زیادی در ظاهر آن‌ها پیاده‌سازی شده است. برخی از طرفداران نیز به ظاهر ثور (Thor) انتقاد دارند. چرا که این شخصیت را با فیلم‌های سینمایی Marvel شناخته و انتظار فردی با ظاهر ورزیده داشته‌اند. اما طراحان استودیوی سانتا مونیکا به داستان‌های اساطیری نورس وفادار هستند. طبق این افسانه‌ها، ثور یک خدای تنبل و شکم پرست است و بنابراین، نسخه‌ای که از این شخصیت در رگناروک می‌بینیم، یکی از بهترین توصیف‌های موجود است. طراحی محیط‌هایی که در تریلر بازی دیدیم به خوبی انجام شده است و هرکدام اتمسفر خاص خود را دارند.

شخصیت ثور در گاد آف وار
شخصیت ثور در گاد آف وار

گیم‌پلی و کارگردانی

همانطور که می‌دانید، کوری بارلوگ، کارگردان نسخه پیشین، زاویه دوربین و سبک گیم‌پلی قدیمی گاد آف وار را دگرگون کرد. که البته مخالفت‌های زیادی در ابتدا با این امر شد و حتی مدیران پلی‌استیشن مخالف آن بودند. در نهایت شاهد یک گیم‌پلی غنی بودیم و این زاویه دوربین و سبک مبارزات در این نسخه نیز ادامه‌دار خواهد بود. کارگردانی این نسخه برعهده‌ی آقای اریک ویلیامز، طراح تمامی نسخه‌های اصلی سری God Of War است. کوری بارلوگ هیچ نقشی در توسعه‌ی این بازی ندارد و وی مشغول ساخت پروژه‌ای معرفی نشده در استودیوی سانتا مونیکا است. GOW: Ragnarok همانند نسخه 2018 بدون برش در کات‌سین‌ها و تنها با یک برداشت روایت خواهد شد که در نوع خود، سبک بسیار جذابی است.

به جز 6 منطقه‌ای که در نسخه 2018 شاهد بودیم، سه منطقه‌ی ازگارد، ون‌هایم و سوارتالفهایم نیز به آن اضافه خواهند شد. انتظار داریم که هر محیط دارای دشمنان و آیتم‌های منحصربه‌فرد باشد و تریلر منتشر شده از بازی، خبر از تنوع بالای گیم‌پلی می‌دهد. همچنین به نظر می‌رسد که نقل و انتقال در این نسخه گسترده‌تر شده است و در پی زمستان طولانی‌ای که هر 9 قلمرو را در بر گرفته است، می‌توانیم از سورتمه بر روی سطوح یخی استفاده کنیم که هیجان‌انگیز و سریع است. مکانیزم مبارزات بازی قبلی در این نسخه حفظ شده و استراتژیک‌تر شده‌اند. همچنین به لطف وجود سلاح Blades of Chaos از ابتدای بازی، شاهد کمبوهای قدیمی این سری نیز خواهیم بود. شخصی‌سازی در این نسخه گسترش یافته است و می‌توانید سپر خود را شخصی‌سازی کنید. امکان تعویض نوع سپر هم در بازی وجود دارد. قابلیت‌های آتریوس نیز افزایش یافته‌اند و همچنان در نبردها همراه شما خواهد بود.

در رگناروک دو والکری اضافه خواهند شد که منبع الهام هردوی آن‌ها، افسانه‌های نورس و اسکاندیناوی هستند. در کنار این مبارزات چالش برانگیز، با توجه به این که شاهد حضور آهنگساز نسخه قبلی هستیم، انتظار داریم که گاد آف وار رگناروک نیز موسیقی‌های جذاب و حماسی داشته باشد.

گرافیک و طراحی بازی گاد آف وار رگناروک
گرافیک و طراحی بازی گاد آف وار رگناروک

داستان God Of War Ragnarok

توجه داشته باشید که در ادامه، قسمت‌هایی از داستان God Of War 2018 اسپویل خواهد شد.

اگر در GOW پس از پایان بخش داستانی به خانه کریتوس بازگردید، شاهد یک کات‌سین پنهان خواهید بود که در آن، آتریوس کابوسی می‌بیند که چند سال بعد، ثور به سراغ کریتوس آمده است. که بعد از این کات‌سین، آتریوس می‌گوید که این کابوس حسی واقعی برای او داشته است. این کابوس در واقع یک پیشگویی واضح و مقدمه‌ی داستانی رگناروک است. داستان این نسخه چند سال بعد به وقوع می‌پیوندد و می‌بینیم که حالا آتریوس بزرگ‌تر شده است. قدرت‌های او نیز افزایش یافته و در ادامه، اختلافات او با کریتوس درحال تشدید شدن می‌باشد. طبق شواهد و پیش‌بینی‌هایی که در مرحله‌ی آخر GOW 2018 مشاهده کردیم، احتمال می‌رود که آتریوس همان Loki باشد. حتی در تریلر رگناروک شاهد حضور معشوقه‌ی لوکی، یعنی Angrboda هستیم که مهر تصدیقی بر این ادعاست.

همانطور که انتظار داریم، شخصیت‌پردازی‌های این نسخه پخته‌تر از قبل هستند و چندین شخصیت جدید، از جمله Tyr، یعنی خدای جنگ نورس و اودین به آن اضافه شده‌اند. روابط پدر پسری کریتوس و آتریوس پیچیده‌تر از همیشه شده است و کریتوس باید بین وظیفه پدری و فرماندهی، تعادل ایجاد کند. اساس داستان رگناروک، انتقام است. در نسخه 2018 شاهد کشته شدن بالدر توسط کریتوس بودیم و حالا مادر وی، یعنی فریا به دنبال انتقام از اوست. علاوه بر این، تور نیز به دنبال گرفتن انتقام خون برادر و دو فرزند خود از کریتوس می‌باشد. طبق اعلام رسمی سازندگان، ماجرای سری  God Of Warدر افسانه نورس در همین نسخه به پایان می‌رسد و شاهد سه‌گانه نخواهیم بود. پایان این بازی از زبان کارگردان، غافل‌گیرکننده و احساسی خواهد بود. شایعات حاکی از آن هستند که به اتمام رساندن بخش داستانی بازی حدود 40 ساعت زمان می‌برد.

دیدگاهتان را بنویسید