اصطلاحات بازی فورتنایت

اصطلاحات بازی فورتنایت

بازی فورتنایت یکی از شوترهای جذاب و هیجان‌انگیز از استودیو معروف اپیک گیمز است. امروز این بازی ویدویی با کیفیت به خاطر ترکیب عواملی نظیر چندنفره بودن، رقابت و هیجان، تنوع و خلاقیت، بروزرسانی‌های منظم و جذابیت بصری به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌های جهان تبدیل شده است. لذا بیشتر گیمرها این بازی محبوب را بازی کرده‌اند و کسانی هم که تازه قصد دارند تا به دنیای بازی و گیم وارد شوند، حتما این بازی را در لیست بازی‌های خود قرار خواهند داد. از این رو آشنایی با اصطلاحات بازی فورتنایت به تازه‌کارها و علاقه‌مندان به این بازی کمک خواهد کرد تا زودتر این بازی را فرا بگیرند. بر این اساس ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله از کافه گیم به رایج‌ترین اصطلاحات بازی فورتنایت بپردازیم.

منظور از اصطلاحات بازی فورتنایت چیست؟

منظور از اصطلاحات بازی فورتنایت که استفاده از آنها برای پیشبرد بهتر بازی بسیار رایج است، مجموعه‌ای از عبارات و اصلاحات است که معمولا توسط بازیکنان و طرفداران فورتنایت استفاده می‌شود. لذا ممکن است کسانی که با بازی فورتنایت آشنا نیستند یا از دسته گیمرهای تازه‌کار هستند، با این اصطلاحات آشنا نباشند و با عدم فهم آنها در بازی حتی به مشکل بر بخورند. بازی فورتنایت نیز از آن دسته از بازی‌های پرطرفدار و محبوبی است که دنیای بازی وسیعی را در اختیار بازیکنان می‌گذارد و اصطلاحات و عبارات باز‌ی بسیاری دارد.

برخی از رایج‌ترین اصطلاحات بازی فورتنایت

بازی فورتنایت پر از اصطلاحات و عبارات خاص است که دانستن آنها به شما کمک می‌کند تا بهتر در جریان بازی قرار بگیرید و حرفه‌ای‌تر عمل کنید. از این رو اگر بخواهیم به برخی از رایج‌ترین اصطلاحات بازی فورتنایت اشاره کنیم، آنها عبارت است از:

اصطلاح Battle bus

وسیله پرنده‌ای به شکل اتوبوس است که بازیکنان را در شروع مسابقه به جزیره می‌آورد. بازیکنان از اتوبوس بیرون می‌پرند تا با چتر نجات به مکان مورد نظر خود در روی نقشه برسند و بازی را شروع کنند.

اصطلاح Battle Royale

بتل رویال (Battle Royal) یکی از دو حالت بازی در فورتنایت است که در آن بازیکنان تا ۱۰۰ نفر به صورت همزمان در یک جزیره بزرگ قرار می‌گیرند و باید آخرین بازمانده باشند.

شیلدهای ماهی فورتنایت
یک بازیکن فورتنایت که در مقابل تعداد زیادی از شیلدهای فورتنایت ایستاده است

اصطلاح Loot

اصطلاح Loot به اشیاء و تجهیزاتی مانند سلاح‌ها، مهمات، سپرها و داروها و سایر اجناس قابل استفاده در بازی که توسط بازیکنان در طول بازی جمع‌آوری می‌شود اطلاق می‌گردد.

اصطلاح Storm

به منطقه‌ای مخرب اشاره دارد که در طول بازی به طور مداوم کوچکتر می‌شود و بازیکنان را به هم نزدیکتر می‌کند. در واقع بازیکنان باید از این منطقه فرار کنند تا جان سالم به در ببرند.

اصطلاح Emote

به ایموجی‌ها و حرکاتی که بازیکنان می‌توانند در بازی انجام دهند تا به تفریح و تعامل با سایر بازیکنان بپردازند، اصطلاح Emote گفته می‌شود.

اصطلاح Victory Royal

این اصطلاح وقتی به کار برده می‌شود که شما بازی را برده‌اید. در واقع Victory Royal به بردن بازی و بقا تا آخرین لحظه اشاره دارد.

اصطلاح Bulding

به قابلیت ساخت و ساز در بازی اشاره دارد. قابلیتی که برای ساخت و سازه‌هایی مثل دیوارها، پله‌ها و برج‌ها در جهت محافظت یا دسترسی به مناطق مختلف استفاده می‌شود.

اصطلاح Bandies

اصطلاح بانداژ وقتی استفاده می‌شود که بخواهید از آن برای شفای بازیکن استفاده کنید. از این اصطلاح برای شفای بازیکن ۱۵ اسب بخاری هر ۵ ثانیه تا ۷۵ اسب بخار می‌توان استفاده کرد.

اصطلاح Big pot

این اصطلاح به معجون سپر کمیاب اشاره دارد که به بازیکنان ۵۰ سپر اضافی در هنگام مصرف می‌دهد.

اصطلاح Camper / Bush Camper

کسی که در طول مسابقه در یک بوته پنهان می‌شود و منتظر می‌ماند تا فرصتی برای کشتن برای بیرون آمدن وجود داشته باشد. اگر در یک بوته باشید، هیچ کس نمی‌تواند شما را ببیند، اما شما می‌توانید آنها را ببینید.

اصطلاح Cracked

این اصطلاح که با عنوان Cracked شناخته می‌شود، می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد که از آن جمله عبارت است از:

۱. برای توصیف بازیکنی که در بازی مهارت دارد.

۲. برای توصیف سر و صدا و نشانه بصری شکستن سپر دشمن به کار می‌رود.

بازی فورتنایت بتل رویال
بازی فورتنایت بتل رویال

اصطلاح Downed

در حالت مبتنی بر تیم، بازیکنان قبل از حذف شدن می‌توانند فرصتی برای بازگشت به بازی داشته باشند. لذا اصطلاح Downed این فرصت را به هم تیمی‌های خود می‌دهد تا آنها را احیا کنند. بازیکنان از این فراخوان استفاده می‌کنند تا نشان دهند که به احیا نیاز دارند. همچنین اگر بازیکنی به زمین بیافتد، می‌توانید با وارد کردن آسیب و ضربات بیشتر، آنها را از بین ببرید.

اصطلاح Dub

یک راه دیگر است برای گفتن اینکه یک بازی را برده‌اید.

اصطلاح Heal-off

هنگامی که طوفان به طور کامل بسته شد، بازیکنان باید تا حد امکان از توانایی‌های درمانی برای زنده ماندن استفاده کنند. کسی که بیشترین را دارد یا می‌تواند بیشتر پیدا کند برنده است.

اصطلاح Hot drop

یک مکان یا نقطه مورد علاقه روی نقشه که مکانی محبوب برای فرود پس از خروج از battle bus است. در این مکان‌ها یا معمولا غنیمت‌های خوبی برای غارت‌ وجود دارد یا اینکه فقط یک نقطه واقعا خوب روی نقشه خواهند بود.

اصطلاح Meds

این اصطلاح که آن را با عنوان Meds می‌شناسیم، به هر موردی که می‌تواند سلامت شما را افزایش دهد اشاره دارد.

اصطلاح Minis

به کوچکترین شیلد موجود در بازی اشاره دارد که همزمان ۲۵ سپر به شما می‌دهد.

اصطلاح Pedding

این اصطلاح به زمانی اطلاق می‌شود که بازیکنی از یک لانچ پد استفاده می‌کند.

اصطلاح Point of interest / POI

هر مکانی روی نقشه که نام داشته باشد به نقطه مورد علاقه تبدیل می‌شود. به عنوان مثال: Tiled Towers

چگونه در فورتنایت برنده شویم؟پیشنهاد مطالعه: چگونه در فورتنایت برنده شویم؟

اصطلاح Robot card / van

وقتی بازیکنی در حالت تیمی می‌میرد، کارت ریبوت را رها می‌کند و هم تیمی ۹۰ ثانیه فرصت دارد تا کارت را قبل از انقضای آن بردارد. وقتی بازیکن کارت را دارد، باید آن را به یک ون احیاکننده ببرد تا هم تیمی خود را احیا کند.

اصطلاح Siphon

مکانیکی که به بازیکنان اجازه می‌دهد وقتی دشمن را از بین می‌برند، سلامتی و سپر به دست آورند.

اصطلاح Spawn island

مکان اولیه که همه قبل از سوار شدن به اتوبوس نبرد در آن ظاهر می‌شوند. امکان بازگشت به این جزیره در طول یک مسابقه وجود دارد، اما احتمالا خالی و متروک شده است.

اصطلاح Surge

اگر تعداد بازیکن زیادی در نقاط خاصی از بازی زنده باشند، موج طوفانی برای از بین بردن کسانی که کمترین آسیب را در مسابقه وارد کرده‌اند رخ می‌دهد. زمانی که تعداد معینی بازیکن در مسابقه باقی مانده باشد، موج به پایان می‌رسد.

اصطلاح The Storm

حلقه بزرگی که در ابتدای بازی نقشه را احاطه کرده است و با پیشرفت بازی کوچک می‌شود. اگر داخل the Storm  گیر کنید آسیب می‌بینید، بنابراین بازیکنان باید در داخل چشمthe Storm  ایمن باقی بمانند.

اصطلاح Thirst

این اصطلاح به زمانی اشاره دارد که یک بازیکن پس از زمین زدن حریف، به سرعت به سمت او حمله کرده و او را به فتل می‌رساند.

اصطلاح Zone

به منطقه‌ای در مرکز اشاره دارد که تا فاز بعدی توسط طوفان بسته نمی‌شود. این منطقه تا زمانی که چشم طوفان بسته شود امن است.

استارتر پک فورتنایتپیشنهاد ویژه: خرید استارتر پک فورتنایت

اصطلاح Baller

دستگاهی با ساختار کروی است که به شما این امکان را می‌دهد تا پرواز کنید و در هوا به هر سویی بروید و بچرخید.

اصطلاح Crew یا Crewmates

اصطلاحی است که به بازیکنان گفته می‌شود. در واقع آن برای تمام بازیکنان به کار می‌رود.

اصطلاح Crown

یک تاج قهرمانی است و وقتی بازیکنی در بازی اخیر خود اول شود، این تاج بر سر او قرار خواهد گرفت.

جمع‌بندی

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، بازی فورتنایت دارای اصطلاحات و عبارات خاص بسیاری است که ما کوشیدیم تا به برخی از رایج‌ترین آنها در این مقاله از کافه گیم اشاره کنیم. لذا آشنایی با این اصطلاحات می‌تواند به مهارت و تجربه بازی گیمرهای تازه‌کار یا علاقه‌مندان به بازی فورتنایت بیافزاید.

دیدگاهتان را بنویسید