معرفی بازی رایگان Crab Game؛ جدیدترین دورهمی گیمرها

معرفی بازی کرب گیم استیم

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، سریال کره‌ای Squid Game توانست در مدت بسیار کمی به پربیننده‌ترین سریال شبکه‌ی Netflix تبدیل شود. محبوبیت این سریال به قدری زیاد شد که یک یوتیوبر به نام Daniel W. Sooman به فکر ساخت یک بازی براساس آن افتاد. این فرد قبل از Crab Game یک بازی دیگر به نام Muck ساخته است که یکی از بازی‌های پرطرفدار میان پیسی‌بازها شده بود. برای کسانی که این سریال را ندیده‌اند، باید بگوییم که این مجموعه روایتگر گروهی از بدهکاران است که برای بردن یک جایزه 38 میلیون دلاری، به انجام چند بازی مرگبار می‌پردازند.

نقد و بررسی اجمالی

لابی‌های بازی حداکثر تا 40 نفر ظرفیت دارند و ویس چت (Voice Chat) برای همه باز است. البته فضای سمی یا همان Toxic بازی‌های آنلاین در قسمت ویس چت بعضی از لابی‌های Crab Game نیز وجود دارد. علاوه بر این با توجه به محبوبیت زیاد Crab Game، پای چیترها و متقلبان به این عنوان باز شده است. وضعیت سرورهای بازی گاهی اوقات چندان پایدار نیست و ممکن است گاهی اوقات اتصال شما قطع شود. در سرویس استریم Twitch، این بازی توانست توجه بسیاری از استریمرهای معروف را به خود جلب کند و پربیننده‌تر از بازی‌های معروفی چون PUBG و Overwatch باشد. بنابراین کرب گیم روزبه‌روز توانست مخاطبان بیشتری را جذب کند.

معرفی بازی کرب گیم استیم
معرفی بازی کرب گیم استیم

گیم‌پلی بازی مکانیزم بسیار ساده‌ای دارد و شامل حرکات پایه مانند راه رفتن، پریدن و ضربه زدن است. برای شروع بازی باید بازیکن‌ها آمادگی خود را با فشردن کلید وسط لابی اعلام کنند. لابی بازی به صورت همان سالن معروف سریال طراحی شده است. برای شروع تنها به دو نفر نیاز است. بعد از شروع، مودها به صورت رندوم انتخاب می‌شوند و آخرین نفری که زنده بماند برنده خواهد بود. البته هیچ سیستم پیشرفت، خرید درون برنامه‌ای و سطح‌بندی در این عنوان تعریف نشده است و تنها برای سرگرم شدن بازی می‌کنید.

طراحی محیط و کرکترها بسیار ساده می‌باشد و تمرکز توسعه‌دهنده بر روی سرگرم‌کننده بودن گیم‌پلی و بازی‌ها بوده است. همچنین شخصیت‌ها کاملاً شبیه به یکدیگر هستند و لباس آن‌ها مشابه شخصیت‌های سریال طراحی شده است. باگ‌های معدودی در بازی مشاهده می‌شود که درصد بالایی از آن‌ها به روند بازی شما صدمه نخواهند زد. البته باید در نظر داشته باشیم که با زمان کم توسعه‌ی بازی، گروه بسیار کوچک سازندگان و فعالیت مستقل آن‌ها، این مشکلات کاملاً عادی هستند. کرب گیم تنها یک موسیقی دارد که به نوعی از موسیقی اصلی خود سریال Squid Game سمپل شده است تا حال و هوای این سریال پربیننده را به خوبی منتقل کند.

سریال اسکویید گیم
سریال اسکویید گیم

تریلر بازی Crab Game

سیستم مورد نیاز بازی Crab Game

این بازی برای اجرا به سیستم بالایی احتیاج ندارد و عنوان بسیار بهینه‌ای می‌باشد. حداقل سیستم برای اجرای آن به شرح زیر است:

سیستم عامل: ویندوز 7 و بالاتر (64 بیت)
کارت گرافیک: Intel HD 520
حافظه گرافیک: 1 گیگابایت
پردازنده: Core i3 2.0 GHz
رم: 2 گیگابایت
دایرکت ایکس: ن.م
فضای مورد نیاز: 300 مگابایت

چگونه بازی Crab Game را دانلود کنیم؟

کرب گیم به صورت رایگان از طریق فروشگاه استیم در دسترس است و فعلاً خبری از نسخه کنسولی نیست. اما ممکن است با ادامه‌دار بودن محبوبیت آن، در آینده شاهد نسخه‌های کنسولی و موبایلی باشیم. علاوه بر بازی‌های موجود در سریال، بازی‌های جدیدی نیز در این عنوان وجود دارد که هرکدام از آن‌ها هیجان خاص خود را دارند. همچنین پشتیبانی از Crab Game ادامه دارد و نقشه‌ها و مودهای جدیدی برای آن عرضه می‌شود.

فصل دوم سریال اسکویید گیم به تازگی تایید شده است و انتطار داریم Crab Game‌ همچنان به‌روزرسانی‌های بیشتری را دریافت کند و جزو بازی‌های محبوب گیمرها بماند. برای دانلود این بازی تنها کافیست وارد اکانت استیم خود شده و پس از مراجعه به صفحه دانلود کرب گیم در استیم، آن را به Library خود اضافه کنید. در صورتی که اکانت استیم ندارید میتوانید آموزش ساخت اکانت استیم را مطالعه کنید. پس از آن می‌توانید به دانلود این بازی بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید