کانتر استرایک 2 معرفی شد: تمامی اطلاعات منتشر شده از این عنوان رایگان

کانتر استرایک 2

بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار و شایعات ضد و نقیض، بازی کانتر استرایک 2 توسط Valve و به صورت رایگان معرفی شد. در این مقاله به تمامی اطلاعاتی که از این بازی منتشر شده می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

کانتر استرایک 2 در واقع دنباله‌ی اصلی سری شوتر اول شخص Counter-Strike و جایگزین CS GO هست. این عنوان بر روی ارتقای جلوه‌های بصری تمرکز داره و پیشرفت‌های زیادی از این لحاظ قراره ببینیم. پس کانتر استرایک 2 برای افراد بیشتری و گیمرهای جدید جذاب خواهد بود. همچنین به نظر می‌رسه که بازی از لحاظذ فنی هم دارای پیشرفت‌های چشمگیریه که مطمئناً تجربه‌ای روان‌تر برای همه ارائه میده.

این بازی در تابستان سال 2023 به عنوان آپدیت رایگان CS GO عرضه میشه و تمامی آیتم‌های موجود در inventory پلیرها و پیشرفت آن‌ها به صورت کامل به آن منتقل خواهد شد. پس جای نگرانی‌ای وجود نداره. جالبه بدونید با جستجوی کاربران کنجکاو در کدهای بازی، شواهدی وجود داره که ممکنه در آینده نسخه موبایلی کانتر استرایک 2 برای کاربران iOS و اندروید هم عرضه بشه!

کانتر استرایک 2 و جهش فنی عظیم

کانتر استرایک 2

بازیکنان و طرفداران Counter-Strike می تونند انتظارات زیادی از این دنباله داشته باشند، چرا که توسعه‌دهندگان وعده‌ی بزرگترین جهش فنی در این سری را داده‌اند. به عنوان مثال، به لطف استفاده از موتور گرافیکی ارتقایافته‌ی سورس انجین 2، نارنجک‌های دودزا به شدت بهبود پیدا کردن تا هم جلوه‌های بصری بهتری داشته باشن، هم کاربرد بیشتر. به طوری که شلیک بازیکنان و انفجارها هم حتی روی اثر دود این نارنجک‌ها تاثیر دارند.

این نشان می‌دهد که توسعه‌دهندگان نه تنها درس‌های زیادی از نسخه‌های قبلی Counter-Strike گرفتند، بلکه به دنبال بهبود سیستم‌های موجود در این سری هستند. با توجه به اینکه یکی از تریلر‌های بازی، کاملاً در مورد مکانیک‌های دود است، اهمیت آن را نمی‌توان دست کم گرفت. البته تاثیرات سورس انجین 2 فقط به همین پویایی اسموک ختم نمیشه. علاوه بر پیشرفت نورپردازی و فیزیک بازی، حتی افکت‌های ریختن خون از کرکترها هم تغییر کردن و واقع‌گرایانه‌تر شدن. مثلاً لکه‌های خون روی محیط، بر اثر زمان ناپدید میشن و از روی همین نکته می‌تونید بفهمید که چه مدت از زمان درگیری در این مکان گذشته!

این تنها پیشرفت چشمگیر کانتر استرایک 2 نیست. برای مثال، قراره که نرخ تیک یا همون Tick rate هم تغییراتی رو به خودش ببیبنه و دیگه روی شلیک کردن، پرتاب و حرکت کردن پلیر تاثیری نداره. با این وجود، این امر کمک زیادی به بهبود تجربه بازیکنان می‌کنه. و باعث میشه در همچین بازی‌ای که میلی ثانیه‌ها هم مهمن، برای گیمرهای حرفه‌ای و مسابقات کانتر استرایک 2 تاثیر زیادی داشته باشه. فقط به همچنین صداگذاری‌های بازی مجددا انجام شدن تا گیم‌پلی کیفیت بهتر و بهینه‌تری داشته باشه.

رابط کاربری هم در کانتر استرایک 2 به طور کامل بازسازی شده، از جمله جلوه‌های بصری HUD. این پیشرفت‌ها نه تنها UI بازی را زیباتر کرده‌اند، بلکه اطلاعات کامل‌تری در دسترس کاربر قرار میدن.

نسخه آزمایشی و تغییر مپ‌های بازی

کانتر استرایک 2

در زمان نگارش این مقاله، تست محدودی از کانتر استرایک 2 برای تعداد کمی از افراد به صورت انحصاری درحال انجامه. نسخه بتای این بازی هم به زودی در دسترس بقیه کاربران قرار می‌گیره. این بازیکنان که همگی از پلیرهای فوق حرفه‌ای کانتر استرایک هستن، موارد و مشکلاتی که داخل نسخه فعلی بازی هست را به توسعه‌دهندگان گزارش میدن. همچنین این موارد شامل تغییرات نقشه‌های بازی هم می‌شوند.

برای نقشه‌ها، توسعه‌دهندگان خواهان وفاداری به نسخه‌های کلاسیک بازی هستند و حس نوستالژی‌ای که پلیرهای قدیمی این سری داشتند هرگز قرار نیست که خراب شه! یکی از اصلی‌ترین تغییرات کانتر استرایک 2، بهبود رزولوشن بافت‌ها و تنظیم نور محیط هستش. اما برخی از مپ‌ها هم به صورت کاملا نو از اول بازطراحی شدن.

دیدگاهتان را بنویسید