چگونه گیمرتگ اکانت ایکس‌باکس خود را تغییر دهیم؟

گیمرتگ ایکس باکس

شاید شما هم از آن دسته از گیمرها باشید که در زمان ساخت اکانت ایکس‌باکس خود دقت کافی یا حوصله لازم رو برای انتخاب یک گیمرتگ مناسب به خرج نداده‌اید و الان بعد از گذشت مدتی دیگه نمیتونید Gamer Tag خودتون رو تحمل کنید و دنبال راه حل این مشکل هستید، نگران نباشید چون امروز در این مقاله قراره که من بهتون بگم که چگونه گیمرتگ حساب ایکس‌باکس خودتون رو تغییر بدهید، پس با من همراه شوید.

قبل از شروع آموزش ببرای اون دسته از دوستان که نمیدونن منظور از گیمرتگ (GamerTag) چیه، باید بگم که هر اکانت اکیس‌باکس دارای یک گیمرتگ است که Game Tag در واقع اسمی است که بقیه کاربران ایکس‌باکس که به صورت آنلاین در سرویس لایو با شما بازی می کنند شما رو با این نام مشاهده میکنند، پس خیلی خلاصه میشه گفت که به اسم اکانت شما در ایکس‌باکس، گیمرتگ میگویند.

حالا اگه که شما هم از اون دسته بالا هستید و به هر دلیلی روز اول GamerTag حسابتون رو درست انتخاب نکردید و یا اصلا بعد گذشت یه مدت از Gamer Tag فعلیتون خسته شدین و میخوان که عوضش کنید دقت کنید چرا که برای تغییر Gamer Tag حساب ایکس‌باکس راه‌های مختلف و زیادی وجود دارد. اما خب تفاوت خاصی بین این راه‌ها نیست من همه راه‌های موجود و براتون میگم ببینید با کدوم یکی از این روش‌ها راحت‌تر هستید و به کمک همون روش خیلی راحت گیمرتگ حساب ایکس باکس خودتون رو تغییر دهید.

فقط قبل از شروع به آموزش راه‌های مختلف بهتره به یک سری از سوالات پر تکرار شما در زمینه تغییر GamerTag پاسخ بدم تا شاید برخی از نگرانی‌هاتون برطرف بشود.

ممکن هست که بعد از تغییر گیمرتگ اکانت ایکس‌باکس اطلاعات حسابم پاک بشن؟

به شخصه این سوال رو بارها دیدم که خیلی‌ها پرسیدن و حتی برخی به این موضوع باور دارن که با این کار اطلاعات اکانت شما پاک میشود، اما اصلا این طور نیست. برعکس تصور خیلی از گیمرها، تغییر Gamer Tag به هیچ عنوان به معنی پاک شدن اطلاعات ذخیره شده حساب ایکس‌باکس شما نیست.

پس در صورتی که قصد تغییر GamerTag حسابتون رو دارید به هیچ عنوان نگران از دست رفتن اطلاعاتی مثل ذخیره بازی‌ها، اچیومنت‌ها و… نباشید، چرا که تمامی اطلاعات اکانت کاربری شما با تعویض گیمرتگ دست نخورده باقی میماند. میشه گفت که شما با تغییر دادن GamerTag حسابتون تنها تغییری که صورت میگیرد این است که اسم اکانت شما در صفحه بازی تغییر میکند.

تغییر گیمرتگ حساب کاربری خود در کنسول Xbox one/X|S

گیمرتگ ایکس باکس

به نظر من ساده‌ترین روش برای تغییر گیمرتگ سرویس ایکس‌باکس‌ لایو می‌تونه این روش باشه چرا که شما خیلی راحت میتونید به صورت مستقیم از طریق خود Xbox این کار رو انجام دهید.

نکته‌ای که حتما باید به اون توجه کنید این است که تغییر GamerTag برای اولین بار کاملا رایگان است، اما از سری دوم به بعد مایکروسافت برای هر بار تغییر گیمرتگ مبلغی را از حساب شما کم می‌کند.

  • در ابتدا کنسول خود را روشن کنید و از اتصال به اینترنت مطمئن شوید.
  • بعد از اون دکمه Guide رو در وسط کنترلر ایکس‌باکس فشار دهید.
  • در قسمت بالا سمت چپ تصویر، عکس پروفایلتون رو با فشردن دکمه A انتخاب کنید.
  • سپس گزینه My Profile و بعد از اون گزینه Customize رو انتخاب کنید.
  • گیمرتگ خودتون رو انتخاب کنید و اسم مورد نظر جدید رو در این قسمت وارد کنید. توجه داشته باشید که بعد از وارد کردن GamerTag جدیدتون سیستم به شما خواهد گفت که نام مورد نظر درسترس است و یا باید نام دیگری رو امتحان کنید.
  • در صورتی که خطایی دریافت نکردید گزینه Claim it رو انتخاب کنید تا نام گیمرتگ تغییر پیدا کند.

تغییر گیمرتگ حساب کاربری خود به کمک وبسایت ایکس‌باکس

در صورتی که به کنسول دسترسی ندارید؛ می‌توانید از طریق وب‌سایت مراحل تغییر GamerTag را طی کنید:

  • ابتدا بر روی این لینک کلیک کنید تا وارد صفحه تغییر گیمرتگ در سایت ایکس‌باکس شوید.
  • مشخصات حساب کاربریتون رو وارد کنید.
  • گیمرتگ جدید رو وارد کرده و سپس گزینه Check Availability رو انتخاب کنید.
  • سیستم در این لحظه به شما خواهد گفت که آیا گیمرتگ جدیدی که وارد کردید در دسترس است و یا باید نام دیگری رو انتخاب کنید.

تغییر گیمرتگ حساب کاربری خود به کمک برنامه ایکس‌باکس در ویندوز

این راه هم یک روش ساده‌ دیگه برای تغییر GamerTag حساب ایکس‌باکس است، که برای این انجام این روش شما باید از طریق برنامه ایکس‌باکس که برای روی سیستم عامل ویندوز قرار دارد، اقدام کنید.

  • برای این منظور ابتدا شما باید وارد برنامه ایکس‌باکس شده و لطبلعات حساب کاربری خودتون رو وارد کنید.
  • سپس از طریق انتخاب گزینه Customize و در ادامه Change Gamer tag وارد قسمتی شوید که می تونید در اون جا گیمرتگ حساب خودتون رو تغییر دهید.
  • بعد از ورود به صفحه ویرایش گیمرتگ، باید گیمرتگ جدیدتون رو وارد کنید و بعد از اون روی گزینه Check Availability بزنید.
  • در مرحله آخر تغییر دادن گیمر تگ حساب ایکس باکس از طریق برنامه، سیستم درستی نام گیمرتگ جدید شما رو مورد بررسی قرار میده و در صورتی که مشکلی در این خصوص وجود نداشته باشد اون رو برای شما تغییر می دهد.

نکاتی که باید در زمان تغییر گیمرتگ حساب ایکس‌باکس به اون‌ها توجه کنید

گیمرتگ ایکس باکس

همونطور که در ابتدا مقاله هم گفتم هر کدوم از روش‌های بالا به راحتی می تونن به شما برای تغییر گیمرتگتون کمک کنند، اما با این حال چندتا نکته در خصوص تغییر GamerTag حساب ایکس‌باکس وجود دراه که شما باید به اون‌ها هم توجه کنید:

اولین نکته این است که همونطور که بالاتر هم به اون اشاره کردم ممکنه که GamerTag جدیدی رو که انتخاب کردید مورد تایید سیستم قرار نگیره و خطا دهد. دلیل اون هم معمولا این است که یا این نام قبلا توسط یک کاربر دیگه انتخاب شده ( که جدیدا این موضوع رو ایکس‌باکس با قرار دادن یک # و یک سری اعداد تصادفی بعد از اون بر طرف میکند)  و یا این که با قوانین ایکس‌باکس لایو مطابقت ندارد. در صورت مشاهده این چنین خطایی شما  باید باز هم گیمرتگ انتخابی رو تغییر دهید تا مورد تایید سیستم قرار بگیرد.

نکته بعدی این است که تغییر GamerTag تنها برای بار اول رایگان است و برای شما هیچ کونه هزینه‌ای ندارد، اما از سری دوم به بعد از حساب شما برای تغییر GamerTag مبلغی کسر خواهد شد، پس بهتره که قبل از اقدام به تغییر گیمرتگتون تمام قوانین انتخاب گیمرتگ رو کامل مطالعه کنید و یک GamerTag مناسب رو انتخاب کنید. برای مثال استفاده از حروف لاتین، گیمر تگ های قدیمی، علائم مخصوص و … در انتخاب GamerTag جدید مشکلی ندارد و میتونید از اون‌ها برای ویرایش و ایجاد یک GamerTag خاص و جذاب استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید