معرفی بازی Redfall؛ بازگشت خون آشام

Redfall

اگه که بخوایم منصفانه به این موضوع نگاه کنیم میشه گفت که واقعا ایکس‌‌باکس و استودیو بازی سازی Bethesda در اولین نمایش مشترکشون در E3 سال 2021 عالی عمل کردند. از عنوان جدید Starfield گرفته تا برنامه ریزی اونها برای  Halo: Infinite و میشه گفت که اون سال شرکت مایکروسافت تونست تعداد زیادی از گیمرها رو هیجان زده کند. مخصوصا وقتی که کل نمایش E3 در مجموع اصلا جذاب نبود. حالا ما کاری به نمایش اون سال نداریم اما چیزی که مهمه این است که در بین عناوین به نمایش در اومده، نام یک عنوان کاملا جدید از استودیوی محبوب آرکین (Arkane) به چشم می‌خورد. استودیویی که تا الان بازی موفق Prey  رو منتشر کرده بود. اما این بار دیگه خبری از سفر کردن به فضا نبود، بلکه در عنوان جدید استودیو آرکین یعنی Redfall قرار است به یک شهر کوچیک در آمریکا بریم، شهری که توسط خون‌ آشام‌ها غارت شده است.

بازی Redfall همونطور که گفتم جدیدترین بازی شکار خون‌آشام استوديوی بازی سازی Arkane است که به‌طور کاملا انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس سری اس و ایکس و ویندوز و همچنین Xbox Game Pass عرضه می شود. اگه نگاهی به تریلر بازی و استودیو سازنده اون بیاندازیم متوجه میشیم که قرار اس که ما با یک بازی ترکیبی از بازی چندنفره Back 4 Blood با قدرت‌ها و ویژگی‌های بازی Deathloop روبرو شویم.

همونطور که در اول مقاله هم به اون اشاره کردم نمایش E3 اون سال ایکس‌باکس از ابتدا تا انتها برنامه ریزی خوبی شده بود و بازی Redfall اثر استودیوی آرکین، آخرین عنوان جدیدی بود که مورد توجه قرار گرفت و شاید بگید که تریلر معرفی اون کلا سینمایی بود، اما از لحظه معرفی بازی تا الان جزئیات زیادی از این بازی فاش شده است. که همین موضوع باعث شده که امروز در این مقاله ما نگاهی به اطلاعات فاش شده از بازی Redfall بیاندازیم و ببینیم که باید انتظار چه بازی‌ای رو داشته باشیم، پس با من همراه شوید.

Redfall

قبل از این که بریم دنبال داستان بازی، بیاید با هم حس و حال محیط بازی رو بیشتر درک کنیم، یه شهر کوچیک تو آمریکا که یه زمانی به خاطر خیابون‌هاش و پیاده‌رو‌های دل‌ انگیز و محله‌های جذابش معروف بود، به تصرف نژادی عجیب در اومده، نژادی که همه چیز رو نابوده کرده و حتی جلوی تابش خورشید به شهر رو گرفته‌ است؛ افرادی که مردم عادی شهر رو چیزی جز بسته‌های غذایی شخصی خودشون نمی‌بینند و از هر فرصتی برای مصرف این گوشت‌های خوشمزه استفاده میکنند؛ درسته، این نژاد چیزی نیست جز خون‌آشام‌ها.

کلیت داستان بازی چیز عجیب و پیچیده‌ای نیست و تا همین الان خط اصلی داستان رو متوجه شدید اما اگه بخوایم کمی بیشتر در رابطه با داستان بازی بگیم، باید گفت که بازی Redfall در یک جزیره خاص با اسم Redfall  در جریان است و همونطور که گفتم یه زمانی یک شهر کاملا عادی و توریستی بوده، تا این که این جزیره توسط یک ارتش از خون آشام‌ها تصاحب شد، که نه تنها دسترسی جزیره رو به دنیای خارج از اون به طور کامل بست، بلکه راه نور خورشید رو هم مسدود کردن، چرا؟ خب طبیعیه چون خون آشام‌ها به نور خورشید حساس هستن. حالا تو این شرایط که این خون آشام‌ها یا در حال که خوردن خون افراد ساکن این جزیره هستند و یا دنبال اضافه کردن خون آشام‌های جدید به گروه خودشون هستند، شما باید به عنوان یکی از معدود بازماندگان باقی مونده در جزیره Redfall سعی کنید تا به کمک تیمتون این خون آشام‌ها رو یکی پس از دیگری از بین ببرید.

شاید الان بگید خب پس Redfall هم چیز جدیدی نیست، همون Back4Blood یا Left4Dead اما این دفعه به جای زامبی قراره خون آشام‌هارو بکشیم چه فرقی داره آخه؟ شاید خیلی هم بد نگفته باشید اما نکته جذاب داستان این جاست که عنوان Redfall یک بازی کاملا جهان باز (Open World) است که نه تنها همین موضوع این بازی و با سایر بازی‌های موجود در این سبک متفاوت میکنه بلکه از چیزی که معمولاً استودیو Arkane انجام میده خیلی فاصله دارد اما این تنها تغییر بزرگ از سمت این استودیو نیست. Redfall نیز برخلاف تجربیات کاملاً سینگل پلیری که Arkane معمولاً با Dishonored و Prey به ما ارائه داده بود، این بار قول یک بازی کوآپ جذاب رو به ما داده است. شما می تونید به عنوان یکی از شیش شخصیت اصلی (درست دید طبق گفته کاربران رددیت 6 شخصیت اصلی قابل بازی در Redfall وجود دارد اما ما تا الان با تنها 4 تا از اون‌ها آشنا شده‌ایم) که در تریلر معرفی بازی دیدیم، بازی کنید و برای مبارزه با خون آشام ها با دوستانتون متحد شوید. گرچه اگه شما از اون دسته از افراد هستید که بازی انفرادی رو ترجیح می دهید، نگران نباشید چون که شما خودتون هم میتونید تمام خط داستانی عنوان Redfall رو به صورت کاملا تک نفره تجربه کنید. پس اگه که فقط برای کشف جهان و خرابکاری در اون قصد خرید بازی رو دارید، آزادی این کار رو خواهید داشت.

Redfall

در پایین به اون 4 شخصیت بازی که به طور رسمی معرفی شده‌اند بیشتر آشنا خواهیم شد:

  • لیلا الیسون (Layla Ellison) :دکتر تحقیقات پزشکی کمپانی Aevum Therapeutics که بر اثر یک اتفاق ناگوار ناشی از آزمایشات انجام شده، صاحب یک سری قدرت‌های خاص شده است. او در این گروه به عنوان جادوگر گروه نیز خطاب میشود.
  • دویندر کراسلی (Devinder Crousley) :محقق و جانورشناسی که در رابطه با رخدادهای ماورالطبیعه تحقیق میکند، که بر اثر اتفاق مقداری دانش در ساخت سلاح هم دارد. او به جزیره‌ Redfall اومده تا بتونه اتفاقات ماورایی رو برای دنبال‌کنندگان و طرفدارانش ثبت و به نمایش بگذارد. در این گروه به عنوان یک جور شکارچی و در عین حال نیروی ویژه یا رنجر گروه به حساب میاید.
  • رمی د لا رزا (Remi de la Rosa) :یک مامور نجات ویژه که زمانی عضو نیروی دریایی ایالات متحده بوده است. تو سرهم کردن و ساختن قطعات و وسایل الکترونیکی خبره است و حتی ربات جنگی خودش رو برای کمک به حفظ خیابون‌های Redfall از شر خون‌آشام‌ها ساخته است. پس میشه گفت که یه جورایی مهندس گروه به شمار میاد.
  • جیکوب بویر (Jacob Boyer): به محض ورودش به جزیره Redfall یک «چشم خون‌آشام» اسرارآمیز و یک کلاغ که در بررسی و دیدزنی درست شهر می‌تونه به او کمک کند، همراه خودش داشته است. میشه گفت که اسنایپر یا همون تک تیرانداز گروه ما به حساب میاد.

یه موضوع دیگه هم که باید به اون توجه کنید این است که شاید خون آشام‌ها تا حد زیادی آنتاگونیست‌های اصلی عنوان Redfall باشند، اما اونها تنها تهدیدات این بازی به حساب نمیان و شما با دشمنان دیگری نیز باید مقابله کنید، چرا که خون‌آشام‌ها ارتشی از فرقه‌گرایان رو تشکیل داده‌اند که تا دندون مسلح شدن و آماده جنگیدن و حتی مردن برای اربابان تاریکی خود هستند. اون‌ها به دنبال این هستن که در نهایت ارباب‌هاشون به اون‌ها لطف کنن و اون‌ها رو به یک خون‌آشام تبدیل کنند. شاید بشه گفت که اعضای فرقه‌گرایان به اندازه‌ی خون‌آشام‌ها کشنده و خطرناک نیستند، اما بدون شک چالش‌هایی برای شما به وجود خواهند آورد.

نکته مثبت دیگه عنوان Redfall این است که این بازی از تنوع خیلی خوبی در سلاح‌ها بهره می‌برد که شما باید به خوبی با توانایی‌های منحصر به ‌فرد هر یک از چهار شخصیت اون‌ها رو ترکیب کنید. شما علاوه‌ بر یافتن و باز کردن قفل سلاح‌های جدید مثل انواع شات‌گان‌ها، اسنایپ‌ها و غیره، همچنین می‌توانید با استفاده از منابع و آیتم‌های موجود در دنیای بازی، سلاح‌های خودتون رو مطابق با سبک بازیتون بسازید. البته بدون شک یک سری از سلاح‌های مخصوص شکار خون‌آشام‌ها مثل پرتو UV، لانچرها و غیره هم در دسترس شما خواهند بود.

Redfall

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های بازی که من شخصا خیلی طرفدار اون هستم، مخفی کاری است. خوشبختانه مخفی‌کاری هم بخش مهمی از Redfall خواهد بود، مخصوصا اگه که شما به صورت تک نفره میخواید بازی رو تجربه کنید. در حالی که استودیو Arkane تا الان جزئیات زیادی رو در این زمینه منتشر نکرده است، به نظر میرسه که شما باید تجهیزات مناسبی را به همراه خودتون داشته باشید تا مطمئن شوید که برای هر موقعیتی به خوبی آماده هستید. بدون شک این موضوع مشخص است که بعضی از کرکترهای درون بازی برای مخفی‌کاری مناسب‌تر از بقیه اون‌ها هستند. مثلا جیکوب می‌تونه از کلاغ خود برای جست‌و‌جوی مناطق و شناسایی دشمنان استفاده کند.

حالا که دیدید که آخرین عنوان استودیو Arkane قراره که چی باشه و ما باید انتظار چه بازی‌ای رو بکشیم، آیا برای عرضه بازی Redfall هیجان زده‌اید؟

اگه که اره، ببخشید اما باید به شما بگم که برای تجربه بازی Redfall مجوریم یه مقدار بیشتر صبر کنیم؛ چون که شرکت Bethesda یه مدت پیش تاریخ عرضه این بازی رو به عقب انداخت و اعلام کرد که به جای “تابستان 2022″، باید در نیمه اول سال 2023 منتظر انتشار خون آشام‌ها باشیم.

Redfall

شرکت Bethesda اینجوی در ابتدا بیانیه‌اش در رابطه با تاخیر بازی Redfall گفت که:

تیم‌های Arkane Austin و Bethesda Game Studios جاه‌ طلبی‌ها و اهداف باورنکردنی‌‌ رو برای شما و بازی‌های خود دارن و هدفشون این است که مطمئن بشن که ما بهترین، زیباترین و کامل‌ترین نسخه‌ از آخرین محصو اون‌ها رو تجربه خواهیم کرد. به دنبال اون هم مدیر عامل Microsoft Gaming یعنی آقای فیل اسپنسر هم گفت که از ناراحتی‌های پیش اومده به دلیل تاخیر بازی Redfall و همچنین Starfield آگاهی کامل رو داره اما به این موضوع هم اشاره کرد که همواره Xbox همه تلاش خودش رو برای برآورده کردن انتظارات گیمرها کرده است، پس جای نگرانی نیست.

می‌دونین اگه که قرار باشه یک اثر با کیفیت به همراه گیم‌پلی روان و جذاب رو در انتها کار مشاهده کنیم واقعا اشکالی ندارن این تاخیرها و ما امیدواریم این تاخیرها نتیجه بدن و در آخر یک کار با کیفیت رو تجربه کنیم، چرا که همه ما به یک عنوان جدید Co-op  لذت‌بخش برای اینکه بتونیم ساعاتی متوالی خودمون رو با اون سرگرم کنیم، نیاز داریم.

دیدگاهتان را بنویسید