5 بازی برتر رایگان برای موبایل

بازی League of Legends: wild rift

بدون شک در بین شاخه‌های مختلف صنعت گیمینگ پلتفرم موبایل قابل دسترس‌ترین گزینه محسوب میشه و همین موضوع باعث شده که توسعه‌دهندگان بسیاری به ساخت بازی‌های موبایل رو بیارن و بازی‌های موبایل بتونن به یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌های حال حاضر تبدیل شوند. عرصه‌ی گیمینگ پلتفرم موبایل هر سال میلیون‌ها دلار برای توسعه‌دهندگان خودش سود داره و هر سال هم به این اعداد و ارقام بیش‌تر از سال قبل اضافه میشه و افراد بیشتری هم از سرتاسر دنیا جذب این بازی‌ها می‌شوند، چرا که شما فقط کافیه یک گوشی موبایل معمولی داشته باشید، تا فاصله‌تون با دنیای بازی‌ها، به فاصله‌ی دستتون تا جیب‌تون برسه. درسته که شاید نتونید داستانی مثل The Last of Us رو تجربه کنید یا لذت پریدن از یک ساختمون به یک ساختمون دیگه رو با اساسین تجربه کنید، اما اصلاً قرار که نیست همیشه درگیر بازی‌هایی با داستان‌های حماسی و گرافیک بی‌نظیر و واقع‌گرایانه باشیم.

امروزه تنوع بازی‌های موبایل اون قدر زیاد شده که با یه جستجو ساده داخل گوگل پلی، کلی عناوین جدید پیدا میکنید که راست کار خودتون باشد. حالا در این بین بازی‌هایی هم هستن که باعث میشن دنیای بازی‌های موبایل رو بیشتر از همیشه جدی بگیریم، چرا که این بازی‌ها میتونن ما رو خیلی راحت چندین ساعت پای گوشی‌هامون نگهدارن و کمک کنن تا در دنیای شلوغ و پرسروصدای امروزی، هر لحظه که اراده کردیم بتونیم به دنیای بازی‌ها پناه ببریم و برای چند دقیقه هم که شده بالاخره، استرس و دغدغه‌های زندگی روزمره خودمون رو فراموش کنیم. حالا نکته اصلی داستان این جاست که تعداد بسیار زیادی از این بازی‌ها کاملاً رایگان هستند و تنها کاری که لازم است انجام بدیم انتخاب از بین این بازی‌ها و دانلود کردن اوناست. همونطور که گفتم تعداد بازی‌های رایگان اندروید خیلی بالاست و شاید همین موضوع کمی انتخاب بهترین گزینه برای بازی کردن رو برای شما کار سختی کرده باشه، برای همین هم امروز من در این مقاله قراره که تعدادی از بهترین بازی‌های رایگان اندروید رو به شما معرفی ‌کنم، پس با من همراه شوید.

اینجا قراره که تعدادی از بازی‌های رایگان برتر موجود برای گوشی‌های اندروید رو نام ببرم و هدف از این کار، مروری بر محبوب‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌هایی است که طی این چند سال اخیر برای سیستم ‌عامل‌ اندروید منتشر شده‌ و برای همین هم ممکنه که شما تو این لیست با یک سری بازی‌های قدیمی‌تر هم روبرو بشید. ترتیب چیدمان بازی‌ها توی این لیست بر اساس میزان محبوبیت بازی در دنیا و تعداد پلیرهای اونه پس اگه که فکر می‌کنید بازی‌های دیگه‌ای هم باید توی این لیست قرار می‌گرفتن، حتما اسم اون‌ها رو در قسمت نظرات برامون بنویسید. حالا بدون تلف کردن بیشتر وقت بریم به دنبال معرفی برترین بازی‌های رایگان اندروید که در طی چند سال‌ اخیر عرضه شده‌اند.

Apex Legends Mobile

بازی برتر رایگان برای موبایل

میشه گفت که ایپکس لجندز موبایل یکی از مورد انتظارترین بازی های موبایلی عرضه شده در سال 2022 بود که بالاخره بعد از مدت ها انتظار، در ماه May سال 2022 به صورت رسمی توسط استودیو محبوب Electronic Arts یا همون EA خودمون، برای پلتفرم‌های موبایل و تبلت های اندرویدی به انتشار رسید. این بازی که برای بار اول در سال 2019 برای کنسول های نسل هشتمی و کامپیوترهای شخصی منتشر شده بود، مهم ترین اثر استودیو EA برای رقابت با بازی های موفقی مثل PUBG و Call of Duty Mobile در سبک بتل رویال عرضه شده است. کمپانی Electronic Arts برای ساخت نسخه موبایلی این بازی محبوب بیشتر از دو سال زمان صرف کرد و انگاری که واقعاً ارزشش رو هم داشته. ایپکس لجندز موبایل یک بازی تمام عیار و خیلی خوش ساخته که با قابلیت های بی نظیر و طراحی های چشم نوازش خیلی راحت میتونه یکی از جدی‌ترین رقبای بازی های معروف این سبک باشد.

در بازی محبوب ایپکس لجندز شما میتونید به صورت آنلاین با نزدیک به صد بازیکن دیگر از سرتاسر دنیا بازی کنید و در نبردهای مختلفی شرکت کنید. همونطور که گفتیم در این عنوان که سبک بتل رویال دارد، بازیکن باید به صورت فردی یا همراه با تیم خودش برای زنده موندن و در نهایت پیروزی تلاش کند. طبیعتاً با شروع شدن بازی، مثل هر بازی بتل رویال دیگه‌ای شما باید از یک هواپیما بیرون بپرید و در هر نقطه از نقشه که دوست دارین فرود بیایید. با توجه به سبک بازی شما در اول بازی هیچ سلاح یا تجهیزات خاصی ندارید و باید در اولین فرصت با پیدا کردن خونه ها و پایگاه‌های نظامی سلاحی برای خودتون پیدا کنید و در نقشه به دنبال بقیه بازیکن‌ها بگردید و اون‌ها رو از بین ببرید یا این که نه فقط یه جا قایم بشین، اما حواستون به Zone هم باشه. به هر حال با نابود کردن هر دشمن شما میتونید آیتم های اون رو بر دارید و برای خودتون استفاده کنید. در بازی ایپکس لجندز شخصیت های معروف که در نسخه اصلی هم دیده بودید حضور دارن و شما می تونید شخصیت محبوب خودتون رو انتخاب کنید.

Call of Duty Mobile

بازی برتر رایگان برای موبایل

کالاف دیوتی موبایل جدیدترین نسخه از بازی معروف کال آو دیوتی است که توسط شرکت Activision Publishing برای اندروید به صورت رایگان عرضه شده است. در بازی Call of Duty Mobile مثل بقیه بازی‌های چند نفره آنلاین (دقیقاً مثل مدرن کامبت) با حجم زیادی از بازیکن‌های سرتاسر دنیا روبرو میشید که در حالت‌ها و محیط‌های مختلف با اون‌ها به مبارزه میپردازید. نکته جذاب بازی اینه که سازندگان تمامی شخصیت ها، سلاح ها و دیگر ویژگی های نسخه های قبل سری Call Of Duty رو به همراه چندتا ویژگی جدید در این بازی قرار دادن تا بتونن تجربه بهترین بازی چند نفره آنلاین رو این بار بر روی دستگاه اندرویدی برای شما بسازند. تعداد زیادی حالت مختلف از جمله PVP پنج نفره، حالت زامبی و … در بازی وجود داره که شما میتونید از بین اون ها یکی رو انتخاب کنید و برای ساعت ها در دنیای جذاب Call of Duty غرق بشید. اگه شما هم مثل من از طرفداران بازی‌های اکشن، تفنگی و به ویژه سری بازی‌های Call Of Duty هستید، مطمئناً کالاف دیوتی موبایل نظرتون رو جلب میکنه و ارزش امتحان کردن رو داره. جدا از این موضوع، شاید شما از طرفدارهای سبک بتل رویال باشید، پس بهتره بدونید که یکی از بهترین و مطرح ترین بازی های سبک Battle Royal کال آو دیوتی موبایل هست که حالا دیگه این به شما بستگی داره که بعد از تجربه اون و رقیب‌هاش کدوم بازی رو ترجیح میدید، اما خوب نکته مهم اینه که مطمئن باشید که امکان نداره از تجربه بازی کالاف دیوتی موبایل پشیمون بشید.

Genshin Impact

بازی برتر رایگان برای موبایل

بازی Genshin Impact با یک داستان کاملاً جذاب طراحی شده، شما در نقش چندتا خواهر و برادر هستین که توسط یک خدای ناشناس از یک دنیای دیگر به زمین تبعید شدید و از خواهر و برادرتون جدا شدید و حالا این خدا ناشناس هر کدوم از اون ها رو در نقطه ای از یک سیاره قرار داده. داستان ماجراجویانه و اسرارآمیز شما با این کرکترها از جایی شروع میشه که شما باید در دنیایی که در عین زیبا و فوق العاده بودنش، مکانی خطرناک  هم هست تلاش کنید تا زنده بمونید و برگردید پیش خانوادتون و تو همین مسیر  باید با دشمن‌های زیادی هم مقابله کنید. در این بازی هدف اصلی بازیکن پیدا کردن گمشده های داستان و ملحق شدن به اون‌‍‌ها است تا با کمکشون این سفر عجیب و پر ماجرا رو بتونه پشت سر بذاره و دلایل اتفاقاتی که براشون افتاده رو کشف کنه و در نهایت راهی برای بازگشت به دنیای خودش پیدا کند.

بازی Genshin Impact یک بازی سوم شخص جذاب است که در جهانی کاملاً Open World شکل گرفته است. شما می تونید در نقش شخصیت های متنوعی که هر کدوم از اون ها خصوصیت‌ها و مهارت‌های منحصر به فرد خودش رو دارد بازی کنید و مراحل اون رو پشت سر بذارید. نکته جذاب بازی اینه که در طول مراحل بازی شما میتونید از سلاح های مختلف، آیتم های جانبی و امتیازها و جوایز  بازی استفاده کنید و به سفارشی کردن یا همون شخصی سازی کردن کرکترتون بپردازید. یکی دیگه از نقاط قوت بازی گرفایک بسیار بالای اون است، طراحی‌های عنوان Genshin Impact  به صورت فانتزی و کاملاً سه بعدی هستند و قسمت زیادی از طراحی‌های گرافیکی بازی در افکت‌های بصری خلاصه شدند. به جز اون، گیم پلی بازی به خاطر جزئیات بالای خودش و سبک جالب و حرفه‌ای، تونسته باعث بشه که بازی Genshin Impact یک بازی کاملاً حرفه ای به نظر برسد. اگه بخوایم راجب خط داستانی بازی صحبت کنیم باید بگم که خط داستانی بازی Genshin Impact نسبت به بازی‌های دیگه‌ی پلتفرم موبایل، داستان طولانی‌تری داره و همین موضوع باعث شده که حجم نهایی این بازی یه مقداری زیادتر از حد انتظار ما باشد. شاید بشه گفت که این بازی یکی از حجیم ترین و سنگین ترین بازی‌های پلتفرم موبایل است که تا حالا برای سیستم عامل اندروید منتشر شده، اما بهتون قول میدم که کاملاً ارزشش و داره و بعد از دانلود بازی قرار نیست پشیمون بشید.

League Of Legends: Wild Rift

بازی برتر رایگان برای موبایل

بازی League of Legends: Wild Rift بدون شک یکی از مورد انتظارترین بازی های چند سال اخیر بوده است که برای سیستم عامل اندروید عرضه شده است. همونطور که میدونید الان مدت‌هاست که شرکت‌های بزرگ بازی سازی دنیا دارن بازی‌های کامپیوتری و کنسولی خودشون رو برای پلتفرم موبایل بازسازی میکنن و بر روی تلفن‌های همراه و تبلت عرضه میکنند و حالا نوبتی هم باشه نوبت به استودیو محبوب Riot Games رسیده که وارد عرصه بازی‌های موبایل بشود. استودیو Riot Games بعد از مدت‌ها صبر بالاخره به جمع این شرکت‌ها پیوست و با ساخت یک بازی کاملاً منحصر به فرد از سری بازی های محبوب خودش یعنی League of Legends به یک رقیب سرسخت در زمینه بازی‌های موبایل تبدیل شد.

عنوان League of Legends: Wild Rift یک بازی کاملاً استراتژیک به همراه المان‌های نقش آفرینی و تاکتیکال است، که به صورت گروهی و به شکل آنلاین انجام میشود. در این بازی شما در نقش یکی از قهرمان‌های محبوب و معروف دنیای League Of Legends هستید و میتونید با انتخاب شخصیت قهرمان مورد علاقه خودتون از بین ده‌ها شخصیت مختلف دیگه، به این نبردهای گروهی برید و یک تجربه‌ی کاملاً هیجان انگیز و جذاب رو برای خودتون رقم بزنید. کرکتر شما در این بازی میتونه به صورت آزادانه به هر سمتی حرکت کنه و با کمک قدرت‌ها و سلاح‌های منحصر به فرد خودش (برای هر شخصیت این قدرت‌ها متفاوت است)، به مقابله و نبرد با حریفتون بپردازید. همونطور که گفتم هر کرکتر بازی Wild Rift ویژگی‌های مخصوص به خودش رو داره و شما باید با توجه به سلیقه‌تون انتخاب کنید که با کدوم یک از این شخصیت‌ها میخواید بازی کنید. توجه داشته باشید که این عنوان هم مثل بازی League Of Legends از نمای بالا انجام میشود و برای بازی کردن شما باید حتماً به اینترنت متصل باشید. یکی از نقاط قوت بازی که به جذابیت اون هم خیلی کمک کرده، بخش گرافیکی اونه که که تا حد امکان شبیه به نسخه اورجینال این بازی یعنی League Of Legends است. گرافیک بی‌نظیر، گیم‌پلی روان، طراحی‌های متنوع و جذاب سه بعدی بازی تونسته اون رو به یکی از برترین بازی های استراتژیکی موبایلی حال حاضر تبدیل کند. پس اگه که شما هم مثل من از علاقه مندان به این سبک از بازی‌ها هستید، وقت و تلف نکنید و همین الان بازی رو دانلود کنید.

Diablo Immortal

بازی برتر رایگان برای موبایل

روند داستان این سری از بازی‌های Diablo به اتفاقات و رویدادهای بین دو نسخه Diablo II: Lord of Destruction و Diablo III مربوط میشه و به نحوی میشه گفت که، بازه زمانی داستان ما بعد از Diablo II: Lord of Destruction و قبل از Diablo III قرار گرفته است. اگه که شما از طرفداران فرنچایز Diablo و داستان‌های اون باشید بدون شک میدونید که همیشه در تمامی نسخه‌ها مهم‌ترین المان داستان بازی جنگ بین فرشتگان و شیاطین بر سر تصرف سرزمین‌هایی خاص بوده و در این نسخه هم باز ما شاهد همین موضوع هستیم. در این نسخه از بازی دیابلو شخصیت منفی داستان ما موجودی تقریباً اژدها مانند و یک اهریمن بسیار قدرتمند به نام Lord of Terror است. بازی Diablo Immortal در دنیایی خیالی و فانتزی جریان داره و ده‌ها شخصیت قهرمان با نژادهای متفاوت در اون حضور دارند. شما با انتخاب کرکتر مورد نظر خودتون به این دنیای شگفت انگیز وارد میشوید و برای به نتیجه رسوندن اهداف خود تلاش میکنید.

سبک بازی مانند نسخه‌های قبل خود، MMORPG (massively multiplayer online role playing game) است که توی این سبک شما در کنار صدها و هزاران بازیکن دیگه می تونید در نبردها و مراحل حساس و نفس‌گیر بازی شرکت کنید. نمای بازی هم مثل اکثر بازی‌های MMORPG سوم شخص است. در این بازی بازیکن میتونه کرکتر مورد نظر خودش رو انتخاب کنه و با شخصی سازی و ارتقا توانایی‌ها و ویژگی‌های کرکترش، در نبردهای پیش روش شانس بیشتری برای بردن پیدا کند. یکی از دلایل جذابیت بی‌اندازه بازی، گرافیک اون و جزئیات محیط بازی است که به شکلی بسیار حرفه‌ای طراحی شده‌اند، اما نگران روان بودن بازی بر روی موبایل خود نکنید چرا که سازندگان بازی برای عملکرد مناسب و یک گیم‌پلی روان بازی رو بهینه سازی کرده‌اند. شاید بهتر باشه که به این موضوع هم اشاره کنم که بازی دیابلو: جاویدان با در نظر گرفتن دیتاهای جانبی داخلی بازی، احتمالاً حجیم ترین بازی عرضه شده تا به امروز بر روی پلتفرم موبایل است، چرا که حجم نهایی دیتای بازی تقریباً تا 11 گیگابایت میرسد.

دیدگاهتان را بنویسید