چگونه در بازی های شوتر ماهر شویم؟

بازی شوتر

اگر گیمر هستید و بازی های شوتر انجام میدهید حتما تمام تلاش خود را میکنید که در بازی head shot  کنید. همه ما در بازی با شلیک کردن تیر به سر حریف و کشتن آن احساس خوبی میکنیم ولی اینکه بتوانیم همیشه این کارا انجام دهیم کار راحتی نیست.

و قطعا راه هایی وجود دارد که بتوانیم Aim (هدفگیری) خود را بهتر کنیم. با ما همراه باشید تا با چند نکته کلیدی و مهم ایم خود را در بازی‌های اول شخص مانند Valorant و CS:GO بهبود بخشیم.

اول باید بدانیم که نقطه ضعف‌مان در شوتر کجاست

بیشتر پلیر ها تا بازی را باز میکنند سریع وارد بخش تمرینی میشوند و تیرندازی میکنند . شما شاید در بخش تمرینی بازی تمام تیر هایتان به حدف برخورد داشته باشد  اما شاید در بازی اصلی نتوانید خوب تیرندازی کنید. و این به دلیل آن است که پلیر های بازی مانند بات های بخش تمرینی حرکت نمیکنند و این کار را برای شما سخت میکند.

بازی شوتر

به جای یافتن بهانه برای شلیک‌های از دست رفته، باید به این فکر کنید که چرا نتوانستید به دشمن ضربه بزنید. برخی از بازی‌های FPS مانند CS:GO دارای کیل کم هستند که بازپخش دوئل را نشان می‌دهد، که برای هر کسی که قصد بهبود هدف خود را دارد بسیار مفید است. وقتی متوجه شدید ایراد کار از کجاست، می توانید هر روز برای چند دقیقه در برنامه های آموزش هدف مانند Aim Lab تیراندازی کنید. و قطعا اینکه شما در مقابل یک پلیر تمیرن کنید خیلی بهتر از بات های بخش تمرینی است،واین کار را میتوانید با دوستان خود انجام دهید .

حساسیت ماوس خود را در بازی شوتر تغییر دهید

اگر همیشه متوجه می‌شوید که هنگام هدف‌گیری، موس خود را بیش از حد یا خیلی کمتر حرکت انجام دهید، باید DPI یا همان حساسیت موس را تغییر دهید. اگر می خواهید در بازی های FPS بهتر شوید، این کاری است که شما باید انجام دهید.

در هنگام تیرندازی به هیچ وجه ندوید

بستگی به بازی که انجام میدهید دارد اما در بسیاری از بازی‌ها شما اگر در هنگام دویدن تیراندازی کنید احتمال اینکه حریف را شکست دهید کم است و بیشتر تیرهای شما خطا میرود. رفع این مشکل آسان است. در حین انجام بازی‌های FPS، همیشه سرعت نگیرید. به شکلی باید نزدیک انمی شوید که او متوجه نشود. به آرامی حرکت کنید و حتی میتوانید نشسته حرکت کنید البته بستگی به تفنگی که در دست هم دارید دارد. در کل اگر حرکت کمتری داشته باشید تیر‌هایی که میزنید بیشتر به هدف مورد نظرتان برخورد میکند.

درک خود از بازی را بهبود بخشید

بازی شوتر

سعی کنید نقشه بازی را حفظ کنید و اگر جایی است که بتوانید کمپ کنید به شما خیلی کمک میکند. یادگیری محل قرارگیری این مکان‌ها و بررسی منظم گوشه‌ها، یکی از بهترین راه‌ها برای بدست آوردن کیل است. اگر مطمئن هستید که دشمن در آنجا کمپ می کند، می توانید حتی گوشه ها مپ را از قبل تیرندازی کنید کنید.

می توانید درک خود از بازی‌های شوتر را با موارد زیر بهبود بخشید:

بازی را بیشتر انجام دهید

تماشای پخش زنده (استریم) گیمرهای حرفه‌ای

تماشای کلیپ‌های آموزشی در اینترنت

ارتقای سخت افزار

سخت افزار به اندازه خود بازی مهم است. اگر بتوانید یک موس خوب تهیه کنید، در عملکرد شما تاثیر زیادی خواهد داشت. یک میز، صندلی و موس پد مناسب نیز در بهبود مهارت‌های بازی شما موثر خواهد بود. و داشتن یک موس خوب بسیار مهم است و قبل از خرید آن سعی کنید موس را در دست خود قرار دهید و ببینید سایز آن مناسب است یا نه و دکمه های اضافه هم داشته باشد. با استفاده از نرم افزار مخصوص ماوس، می توانید DPI موس خود را تنظیم کنید.

قبل از شروع مسابقات، خود را گرم کنید

مسابقات بازی شوتر

اگر مسابقه ای در پیش رو دارید حتما قبل از آن اماده باشید. البته تمرین کردن زیاد قبل از مسابقه شما را خسته می‌کند و این کار پیشنهاد نمی‌شود.

حدودا بین 10 تا 15 دقیقه برای بازی اصلی خود را آماده کنید. همچنین مهم است که عضلات دست خود را قبل از شرکت در مسابقه آنلاین گرم کنید. اکثر بازی‌های FPS دارای حالت آموزش هستند که در آن می‌توانید می‌توانید با کشتن بات‌ها خود را برای مسابقه آماده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید