معرفی و بررسی بازی Dave the Diver

Dave the Diver

DAVE THE DIVER اولین عنوان استودیوی MINTROCKET به حساب می آید و باید گفت که این سازنده خیلی خوب از پس ساخت بازی برآمده است.

Dave the Diver عنوانی کژوال، تک‌نفره و تحقیقی و نقش‌آفرینی است و سبک بازی آن دارای خصوصیت هایی مثل کشف اقیانوس‌ها و دریاها در طول روز و مدیریت رستوران دریایی در شب‌هاست. در بازی با بودن در نقش کاراکتر  Dave، این قابلیت را دارید که با همبازی هایتان به اکتشاف راز های مخفی در گودال‌های اقیانوس بپردازید.

دنیای Dave the Diver

Dave سوشی خیلی دوست دارد و بخاطر سوشی همیشه به طورناخواسته آماده کمک به منظور مدیریت رستوران سوشی می‌شود و به صورت ناخواسته مشغول انواع و اقسام داستان ها و خطرات میشود. این داستان ها از درگیر شدن با یک اختاپوس عظیم‌الجثه تا جست و جو مواد اولیه غذاهای خاص متفاوت خواهند بود.

تنها وجود حجم بالا انواع مکانیزم ها و مود های گوناگون در بازی Dave the Diver شگفت انگیز است. به طور مثال بخش مدیریت رستوران سوشی در حد یک بازی جداگانه مدیریتی است. این قسمت از پخش غذاهای حاضر شده به دست متقاضیان اول شروع به استخدام خدمتکار و آشپزو بعد طراحی منو، آماده کردن نوشیدنی و تمیز کردن ظرف‌ها و غیره گسترش می‌یابد. بزرگی این قسمت از بازی به اندازه ای است که میشود بدون بازی کردن قسمت های دیگر ساعت‌ها مشغول آن شد و از آن لذت برد.

Dave the Diver

این رستوران سوشی به ماهی نیاز دارد و همینجا است که قسمت مهم دیگر بازی به کار گرفته میشود. یک روز کاری Dave دو بار زیرآب می‌رود که باید انواع گوناگونی از  ماهی را شکار کند. همانگونه که گفته شد، میشود فقط با پرداختن به بخش رستوران سوشی و ماهیگیری ساعت‌ها مشغول شد و با جمع آوری نیاز های ابتدایی و پول، کم‌کم امکانات بهتری برای غواصی در اقیانوس ها خرید.

اما  Dave در بخش‌های بازی تنها نیست و اضافه بر رفقای نزدیک آشپز و کاپیتان قایق، بازی سرشار از کاراکترهای گوناگونی است که در ادامه بازی شناسایی می‌شوند این کاراکتر‌ها در گوشه کنار بسیاری از قسمت ها همچون فروشگاه و کارگاه بازی در گوشی Dave در دسترس هستند. این موبایل  اپلیکیشنی مثل اینستاگرام دارد که در آن می توان پست های متنوع مشتریان و دوستان Dave را فالو کرد.

حرف زدن درمورد قسمت های گوناگون بازی Dave the Diver بسیار زمان‌بر است و موجب اسپویل کردن بخش‌های متنوع و بسیار جذاب آن می‌شود.تنها کافی است اشاره کرد که هیچ‌موقع بازی از اراعه قسمت‌های جدید و متفاوت دست برنمیدارد و در طول زمان بازیکن را سرگرم نگه میدارد. مثلا به این فکر نباشید که قسمت زیردریایی و کاراکترهایی که در طول بازی با آن ها برخورد کردید ثابت هستند و پس از گذشت زمانی با محیطی جدید و سرشار از کاراکتر های جدید روبه رو می‌شوید.

ایرادات بازی Dave the Diver

Dave the Diver

اما اگر نقدی به بازی Dave the Diver وارد باشد، نبود مپ برای گشتن در زیر اقیانوس است. هرچند بعضی اوقات، با قطب‌نما نشان داده میشود که به کجا باید  رفت اما پس از رسیدن به مقصد معلوم می‌شود که باید به روی آب برگشت تا وسیله‌ای برای پیشرفت به دست آورد. اما ایندفعه دیگر بازی مقصد را نشانمان نمی‌دهد و میخواهد که بازیکن خود راه را پیدا کند. با وسیع تر شدن مپ بازی، بلد بودن راه ها و مکان‌های مهم دشوار می‌شود و موجب میشود زمان زیادی برای پیدا کردن دوباره مسیر تلف شود

بخش های دیگر بازی که گرچه نمیشود زیادی به آنها ایراد گرفت، این است که برای بعضی از پلیر ها قسمت شکار و رستوران شاید قدری حوصله سربر باشد. بازیکنانی که در پی پیشرفت در جهان این بازی هستند امکان دارد از این‌که هرچند وقت به اجبار باید وقت خود را صرف  Grind کنند زیاد راضی نباشند. قسمت مدیریت رستوران نیز با اینکه خوب ساخته شدن، همچنان برای پلیر هایی که به دنبال گیم پلی هیجانی و جذاب هستند زیادی جلب کننده نخواهد بود.

سایر نکات جذاب Dave the Diver

این بازی شخصی‌سازی خوبی دارد و اضافه  بر آپگرید کاراکتر‌، این امکان هست که دکوراسیون رستوران خود را عوض کنید یا حتی فهرست غذاها را دلخواه طراحی کنید و عایدی بیشتری داشته باشید.

DAVE THE DIVER مملو است از مینی‌گیم‌های دوست داشتنی که با وسواس و خوش‌سلیقگی در بازی قرار گرفته‌اند. خوشبختانه، بازی همه را یکجا در برابر ما قرار نمی‌دهد. همین عامل کوچک موجب می‌شود تا احساس پیشرفت در بازی وجود داشته باشد. ماموریت‌های فرعی بازی نیز باکیفیت و جذاب بوده و به جز چند ماموریت تکراری، باقی خوب و سرگرم‌کننده‌‌ هستند.

Dave the Diver

قسمت بصری بازی Dave the Diver خیلی زیبا و دیدنی است. ترکیب دوبعدی پیکسلی با بعضی مدل‌های سه‌بعدی ساده ولی دیدنی موجب این شده که درتمام بازی، قدرت گرافیکی بالایی داشته باشد. از بخش های خیلی بامزه بازی کات سین‌های کوتاه برای کاراکتر‌های گوناگون است که خیلی عالی و درست طراحی و ساخته شده‌اند. در قسمت های صوتی هم نقطه‌ضعف موسیقی این بازیست. نه طوری که آهنگ ها بد باشد ولی  محدودیت آهنگ های آن موجب این می‌شود که در طول بازی خیلی تکراری میشوند.

Dave the Diver سبکی از بازی است که روی کاغذ امکان موفق شدن خیلی کم است. به کار گرفتن این همه مکانیک در ظاهر بی‌ربط به یکدیگر شاید فکر خوبی به نظر نرسد اما طراحان این بازی در این عمل کاملاً موفق شده‌اند. بهترین موفقیت این بازی جذاب و به روز نگه‌داشتن تجربه آن در تمام طول 10-15 ساعته خود است که میشود این زمان را به‌ آسانی به 20-30 افزایش داد. مشکلی با  قسمت مدیریت و گشتن زیرآب برای تکرار شکار ماهی ندارید بازی Dave the Diver جز بهترین و سرگرم کننده ترین گیم های سال 2023 به حساب می آید.

دیدگاهتان را بنویسید