آیا Crash Team Rumble ارزش بازی کردن دارد؟

Crash Team Rumble

در سال گذشته، شایعه ها و اخبار اسپویل شده تأکید بر این داشتند که استودیوی تویز فور باب مشغول به تکمیل گیمی چندنفرۀ و گروهی از سری Crash Bandicoot به نام Crash Team Rumble هست و در آخرین شایعه ها بر این موضوع تاکید داشتند که این بازی احتمالا در مراسم The Game Awards 2022 به نمایش گذاشته خواهد شد و خب قاعدتاً هر دو درست از آب در آمدند.

Toys for bob این بار با یک بازی جدید از سری بازی های دوست داشتنی و جذاب کراش باندیکوت برگشته است، ولی ایندفعه با مودی چند نفره co-op و مسابقه ای و رقابتی رو به رو هستیم. حالت این گیم به آسانی رقابت های 4 در برابر 4 است و گروه میبایستی امتیاز جمع کنند با جمع کردن میوه وومپا و بردن آن به سمت دروازه خود و با ماندن در آنجا تا شمارش کل امتیازات، آن دست را برنده می شوید .

گرچه ایده ساده‌ای است، ولی از نظر ساختاری، گیم‌پلی Crash Team Rumble حداقل بر روی کاغذ عمق زیادی دارد.

گیم‌پلی Crash Team Rumble

Crash Team Rumble

کاراکتر های موجود در این بازی Crash Team Rumble به یکی از سه نوع تعلق دارد:

_ کسی که مأموریت آن جمع کردن میوه‌های wumpa و شکاندن باکس ها برای جمع کردن آن‌ها و گل زدن است، این جایگاه به کاراکتر کراش تعلق دارد.

_مدافع  که کارش دفاع گل خوردن و جلو گیری از مهاجمین گلزن تیم مقابل و همینطور از بین بردن آنان است، این جایگاه به کاراکتر دینگو دیل تعلق دارد.

_ قوی کننده یا سریع کننده که کاربرد آن اکتیو کردن جم‌های بر روی مپ است این کاراکتر میتواند بسیار در نتیجه تیم تاثیر گذار باشد اگر این کار را درست انجام بدهید امتیازی  دو برابر را به دست می آورید که پیش از تمام شدن تایم فعال کردن در دروازه به دست می‌آید و این جایگاه به کاراکتر کوکو تعلق دارد.

و همچنین در این بازی کاراکتر‌های نمادین و کلاسیک  همانند تونا و دکتر کورتکس و کاراکتر و هیروهای جدید و تازه‌ای همانند خفاش Cat Bat دراین سری حضور دارند.

Crash Team Rumble

 

هر کرکتر، قدرت‌های مخصوص خود را دارد که او را در کارش کمک زیادی می‌کند. برای مثال  کاراکتر کراش تواناییه چرخشی دارد که باعث بالا رفتن سرعت این کاراکتر میشود و همچنین موجب این می‌شود که باکس هارا را سریع تربشکند و همینطور به سمتی که میخواهد سر بخورد. کوکو نیز ابیلیتی قرار دادن یک وال الکتریکی دارد.  این دیوار او را همانند بوستر کار می‌کند و مانع دشمنان از پیشروی میشود و Cat Pat ابیلیتی بال زدن  و پرواز را دارد.

به این توجه داشته باشید که راه های مختلفی برای شما در نظر گرفته شده است که حین مسیر هر یک از مرحله ها، موانع گوناگونی در برابر شما قرار خواهد داشت که با جزعی ترین اصابت با آنها از تندی شما کم خواهد شد و امکان دارد جایگاهی که در اختیار دارید را در کسری از ثانیه از دست دهید. جدا از مانع های پیش رو یک سری آیتم های کلیدی برای تان تعبیه شده که هر چه سریع‌تر بتوانید به آن دسترسی پیدا کنید قطعاً شانس بهتری برای برنده شدن از حریفان خواهید داشت.

در برخی از این آیتم‌ها سلاح‌هایی پنهان شده است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید رقبایی که جلوتر از شما قرار دارند را مورد اصابت گلوله قرار دهد آنها را برای ثانیه های متوقف کنید. طراحی دیدنی یکی دیگر از عناصر مهم و کلیدی بوده که می‌توان به آن اشاره داشت زیرا شرکت توسعه دهنده بازی با برنامه ریزی های مختلفی که داشته قصد دارد یکی از بهترین و گرافیکی ترین بازی های کراش را عرضه کند.

مپ‌ها و جلوه‌ی بصری Crash Team Rumble

گرچه گرافیک این بازی در حد و اندازه گرافیکی کراش باندیکوت 4 نیست اما بسیار به آن شبیه است .

Crash Team Rumble

در مجموع همان حس های بازی‌ کراش را به شما انتقال میدهد و به هیچ عنوان بد نیستند. مپ های گوناگونی در این گیم وجود دارند که هریک در قاب و قالب محله های قدیمی و کلاسیک بازی‌های کراش ساخته شده‌اند و در هر میدان قابلیت‌های مرحله های خاص و ویژه و کمکی با همدیگر متفاوت هستند و قابلیت‌ها با جمع کردن کلید و آوردن آن‌ها به جایگاه فعال خواهند شد. هنگامی که به اندازه کافی کلیدها جمع آوری شوند ابیلیتی ها اکتیو می‌شوند ولی اگر این توانایی زیادی قوی باشد کلید های زیادی تقریبی 100 کلید نیاز خواهد بود و در اینجا team work و همکاری برای جمع کردن و پر کردن خط  توانایی بسیار با اهمیت است.

و همین طور تیم مقابل می‌تواند این کارها را انجام دهد، و اما در صورتی که حریف در فعال سازی ابیلیتی های خود جلو افتاده باشد. به عنوان نمونه از ابیلیتی های معمولی که عبارت هستند از توپ ساحلی که کاراکتر پلیر را دربرگرفته و به سایر کاراکترها دمیج بزرگی میزند. به عنوان نمونه، یکی از قوی ترین ابیلیتی های بازی Oka نام دارد. ماسک اوکا که تمامی یاران شما را می‌پوشند، و شهاب سنگ از آسمان ها به تیم دشمن برخورد میکنند و آسیب زیادی وارد میکند.

Crash Team Rumble

مپ ها اوناع مختلفی دارند، اما فهمیدیم که تفاوت‌ها به ابیلیتی های فرا طبیعی در مپ و مانع های موجود در آن بستگی دارد و واقعیت فرق زیادی میان آن ها  احساس نمیشود. نکته مهم و با اهمیت این است که در اوایل بازی تنها سه کاراکتر را در اختیار دارید که  آن‌ها کراش، کوکو و دینگو دیل هستند. برای آنلاک کردن قفل های دیگر هیرو ها میبایست از مسابقاتی که شرکت می‌کنید صاحب مدال شوید. معلوم نیست چرا از همان ابتدای بازی همه کاراکترها را نمیتوان در دسترس داشت.

زیرا Crash Team Rumble یک گیم آنلاین است و طی تورنومنت ها کاراکترهایی را مشاهده میکنید که هنوز آنلاک نکرده اید  و باز کردنشان زمان بر میباشد و این موضوع اتلاف وقت هست. زیرا بهتر است در این گیم های آنلاین و اینچنینی همگی کاراکتر ها از همان ابتدا قفل نباشند. همچنین خریدهای درون برنامه‌ای وجود دارد(خرید اسکین)، که آن‌ها ظاهر کاراکتر را جذاب تر میکنند تا او را از سایر پلیر ها متمایز کنند.

Crash Team Rumble

و اما در آخر می‌توانیم بیان کنیم که Crash Team Rumble گیمی  سرگرم کننده و فانتزی برای تنها چند ساعت میباشد، ولی با وجود گیم پلی محدود و بسته که استراتژی بازی را به دلیل بالانس شدن بازی و عمق کم کاراکترها بی فایده می‌کند، لذت اولیه را ممکن است بعد از زمانی به ملال تبدیل ‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید