مورد انتظارترین بازی های سال 2022

مورد انتظارترین بازی های 2022

با اینکه مدت زمان زیادی تا پایان سال 2022 میلادی نمانده است و امسال شاهد عرضه شدن بازی‌های جذاب بسیاری بوده‌ایم اما هنوز کار تمام نشده است؛ و بازی‌های معروف و مورد انتظار بسیاری هنوز مانده‌اند که قرار است در همین مدت زمان کوتاه باقی مانده از سال 2022 عرضه شوند. از همین رو در ادامه به معرفی بهترین و معروف ترین بازی‌هایی که تا آخر سال 2022 قرار است عرضه شوند می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

بازی Call of Duty: Modern Warfare 2

بازی Call of Duty: Modern Warfare 2

طبیعتاً گیمری نیست که منتظر عرضه شدن نسخه جدید ندای وظیفه یعنی مدرن وارفر 2 نباشد چرا که در این مدرن وارفار قرار است که دنباله‌ی ریبوت مجموعه را شاهد باشیم‌ که در سال 2019 عرضه شده است. از شواهد موجود این گونه به نظر میرسد که این نسخه از Call of duty، می‌تواند بزرگ‌ترین نسخه از مجموعه سری خود باشد و قصد دارد تا سری کالاف را مانند سابق به نقطه اوج خود باز گرداند. بهترین خبر ممکن این است که تمام استودیوهایی که تا کنون روی سری های کالاف دیوتی کار کرده‌اند، حال دارند با همکاری یک دیگر به استودیو اصلی Infinity Ward در ساخت این نسخه جدید کمک می‌کنند.

تاریخ انتشار: 6 آبان ماه 1401

پلتفرم‌های قابل اجرای بازی: Microsoft Windows, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X/S, Xbox One

بازی Saints Row

Saints Row

و اما آخرین نسخه بازی جذاب و بامزه Saints Row که این بار قرار است شاهد یک نسخه کاملاً متفاوت از این سری باشیم چرا که ریبوت بازی Sanits Row بالاخره آن شخصیت‌های قدیمی را رها کرده است و دیگر قرار نیست خبری از Keith David بشنویم و استودیو سازنده این فرنچایز تصمیم گرفته است که شخصیت‌ها، داستان‌ و حتی شهرها و ساختار کلی بازی‌های قبل خود را به طور کامل کنار گذاشته و از اول یک شروع کاملاً تازه داشته باشد. البته باید این رو هم در نظر گرفت که طبیعتاً داخل بازی قرار است شاهد یک سری رازهای مخفی و اشارات غیرمستقیم به نسخه‌های قبلی این مجموعه باشیم، اما میتوان گفته که با یک بازی کاملاً متفاوت روبه‌رو خواهیم بود.

تاریخ انتشار: 1 شهریور ماه 1401

پلتفرم‌های قابل اجرا بازی: PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S, Windows

بازی Scorn

بازی Scorn

اگر که از طرفداران بازی‌های سبک ترسناک و هیجان انگیز هستید این بازی برای شما است، اسکورن یک عنوان اول شخص ترسناک در سبک بقا یا Survival است که شما در نقش یک موجود تقریباً انسان مانند بدون پوست هستید که در یک سیاره‌ای که با موجوداتی عجیب و ترسناک پر شده است قرار گرفته‌اید. متاسفانه اطلاعات زیادی از داستان بیرون نیامده اما اگر که این سبک از بازی‌ها را دوست دارید حتماً منتظر اسکورن باشید. این بازی توسط استودیو Ebb Software در حال ساخت است که تا به حال تاخیرهای بسیاری را به همراه داشته اما بلاخره می‌توانیم این بازی را در سال 2022 تجربه کنیم.

تاریخ انتشار: 29 مهر ماه 1401

پلتفرم‌های قابل اجرای بازی: Microsoft Windows, Xbox Series X/S

بازی Overwatch 2

Overwatch 2

نسخه اول این سری توسط یکی از تیم‌های نسبتا کوچیک بلیزارد در سال 2016 منتشر شد اما به موفقیت‌های بسیار زیادی دست یافت. این بازی یک شوتر اول شخص آنلاین است که با معرفی کردن مکانیزم‌های جدید توانسته بود توجهات زیادی را جلب کند. حال قرار است که اواخر امسال شاهده نسخه دوم این بازی محبوب باشیم که قرار شده است Overwatch 2 علاوه بر بخش آنلاین خود که مانند نسخه پیشین است، دارای یک بخش داستانی نیز باشد به صورتی که شما داستان را از دید تمامی قهرمانان این سری تجربه خواهید کرد و هر کدام از این قهرمانان دید متفاوتی نسبت به اتفاقاتی که در طول داستان رخ میدهد خواهند داشت.

تاریخ انتشار: 12 مهر ماه 1401

پلتفرم‌های قابل اجرا بازی: PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5, Nintendo Switch, Xbox Series X|S, Microsoft Windows

بازی God of War Ragnarök

بازی God of War Ragnarök

مطمئناً یکی از مهم‌ترین بازی‌هایی که تقریباً همه ما چشم انتظار آن هستیم، نسخه جدید فرنچایز محبوب خدای جنگ است. همانطور که می‌دانید بازی در ادامه نسخه قبل خواهد بود که قرار است به بیشتر سوالات ساخته شده در ذهن ما پاسخ دهد. متاسفانه کارگردان این نسخه از God of war دیگر اقای کوری بارلاگ نخواهد بود اما جای نگرانی نیست چرا که تا زمانی که خود او و تیمش به کارگردان جدید اعتماد دارند، پس باید انتظار یک نسخه جذاب دیگر از این سری را داشته باشیم. نکته قابل ذکر این است که این سری به جای یک سری سه‌گانه قرار است یک سری دوگانه باشد که یعنی بعد از اتمام این نسخه دیگر خبری از اساطیر اسکاندیناوی نخواهد بود، به همین دلیل مدت زمان بازی نزدیک به 40 ساعت است.

تاریخ انتشار: 18 آبان ماه 1401

پلتفرم‌های قابل اجرای بازی: PlayStation 4, PlayStation 5

بازی A Plague Tale: Requiem

A Plague Tale Requiem

دنباله‌ی بازی جذاب پلاگ تیل نیز توسط استودیو Asobo در حال ساخت است. این عنوان همچنان داستان دو کرکتر Amicia  و Hugo را در دنیایی که با بیماری و موج‌های بزرگ موش پر شده است را دنبال می‌کند. مانند نسخه قبل گرافیک بازی خیره کننده است اما نکته قابل توجه این است که این بار عناصر اکشن و مبارزه بیشتری به بازی اضافه شده است و توانایی‌های کاراکتر ما نسبت به نسخه قبلی خود بسیار افزایش یافته است.

تاریخ انتشار: 26 مهر ماه 1401

پلتفرم‌های قابل اجرای بازی: Nintendo Switch, Xbox Series X/S, Microsoft Windows, PlayStation5

بازی FIFA 23

FIFA 23

مانند هر سال امسال نیز شاهد انتشار نسخه‌ی جدید بازی پر طرفدار فیفا نیز خواهیم بود. این بار FIFA 23 با فناوری HyperMotion2 در زمینه گیم‌پلی به واقعیت بسیار نزدیک تر شده است، به کمک این فناوری و با استفاده از بیش از ۶ هزار انیمیشن واقعی فوتبال (هم زنان و هم مردان) گیم‌پلی بازی خود را تا بیشترین حد ممکن واقعی‌تر و جذاب‌تر کرده است. یکی از نکات مهم در رابطه با فیفا 23 این است که امسال در فیفا برای اولین بار شاهد معرفی فوتبال باشگاهی زنان هستیم.

تعدادی از مهمترین ویژگی‌های فیفا 23:

  • افزودن قابلیت بازی با پلتفورم‌های مختلف با یکدیگر (Cross-play)
  • مکانیزم جدید در بخش شوت‌زنی به سمت دروازه
  • طراحی جدید ضربات ایستگاهی
  • بهبود فیزیک زمین و توپ
  • بهبود هوش مصنوعی بازیکنان
  • افزایش تنوع انیمیشن‌های بازی در بخش‌های مختلف به ویژه دریبل
  • بهبود در سیستم دفاع بازی
  • افزایش هوش مصنوعی مدافعان

تاریخ انتشار: 8 مهر ماه 1401

پلتفرم‌های قابل اجرای بازی: Xbox One, Xbox Series X|S, PS4, PS5 , PC, Switch, STADIA

بازی Gotham Knights

Gotham Knights

نوبت به بازی‌های دنیای DC رسیده است. بازی گاتهام نایتز که توسط WB Games Montréal در حال ساخت قرار گرفته است، داستانی را درمورد گاتهام روایت میکند که در آن، این شهر بتمن خود را از دست داده و حالا تامین امنیت این شهر وظیفه اعضای بت‌ فمیلی یعنی بت‌گرل، نایت‌وینک، رابین و ردهود است. در این بازی شما قادر خواهید بود که به دلخواه در نقش هر کدام از این شخصیت‌ها بازی کنید که برای هر کدام از این شخصیت‌ها ماموریت‌های مختلف یا مشترکی تعریف شده است. دشمن اصلی در این بازی گروه جغد‌ها خواهد بود اما چهره‌های آشنای زیادی را قرار شده است در این بازی مشاهده کنیم.

تاریخ انتشار: 3 آبان ماه 1401

پلتفرم‌های قابل اجرای بازی: Microsoft Windows, PlayStation 5, Xbox Series X/S

بازی Sons Of The Forest

Sons Of The Forest

Sons of the Forest یک بازی اکشن در سبک Survial است که به صورت اول شخص به دست استودیو Endnight Games در حال ساخت قرار گرفته است. این بازی دنباله‌ای بر بازی موفق و پرطرفدار The Forest است و درست مانند بازی The Forest، این بازی نیز تمرکز کلی خود را بر روی عناصر بقا و مبارزه قرار داده است، علاوه بر این ها با گرافیکی به شدت خیره کننده به همراه جزئیات باورنکردنی طرف خواهیم بود. انواع حیوانات و موجودات زنده در بازی وجود خواهند داشت که شما می‌توانید از گوشت و سایر اجزای آن ها در موارد مختلف استفاده کنید.

در طی روند بازی باید با جمع‌آوری منابع مختلف به ساخت ابزارآلات گوناگون بپردازید تا در این دنیا وحشی شاید بتوانید زنده بمانید. همینطور دشمنانی به شکلی نزدیک به زامبی یا آدم خوار در این عنوان وجود خواهند داشت که با وجود آن ها لحظات چالش‌ برانگیزی را تجربه خواهید کرد. مانند بازی The forest در این عنوان نیز  میتوانید پناهگاه برای خود بسازید و با آویزان کردن جنازه مهاجمان در اطراف پناهگاه خود، استفاده از دیوارهای چوبی و سنگی و ده‌ها روش دیگر خطرات مختلف را از خود کمی دور کنید.

تاریخ انتشار: مهر ماه 1401

پلتفرم‌های قابل اجرای بازی:  PC

بازی Skulls and Bones

Skulls and Bones

همانطور که طبیعتاً میدانید بازی Sea of Thieves یکی از بهترین عناوین آنلاین است که در دنیای دزدان دریایی جریان دارد. این بازی تا به امروز موفقیت‌های بسیاری را بدست آورده و توانسته بیشتر از 30 میلیون بازیکن برای خود جذب کند. حال یوبیسافت اولین استودیوی است که می‌خواهد رقیب بازی Sea of Thieves بشود. بازی Skulls and Bones را می‌توان به گونه‌ای اسپین‌آف بازی اساسینز کرید بلک فلگ دانست.

به نوعی که یوبیسافت بخش کشتی‌رانی آن را جدا کرده و به عنوان یک بازی کاملاً مستقل در حال ساخت و توسعه آن است، البته در این بازی تنها شاهد کشتی‌ها و نبرد بین آن ها نیستیم بلکه پا به خشکی و قلعه‌های نیز میگذاریم اما در کل میتوان گفت که باید منتظر باشیم و ببینیم که میتواند رقیب خود را شکست دهد و مقام اول این ژانر را کسب کند یا خیر.

تاریخ انتشار: 17 آبان ماه 1401

پلتفرم‌های قابل اجرای بازی: Microsoft Windows, PlayStation 5, Xbox Series X/S

بازی Hogwarts Legacy

Hogwarts Legacy

یک خبر خوب برای طرفداران سری هری پاتر، بازی Hogwarts Legacy همانطور که از اسمش پیداست در دنیای هری‌ پاتر و در مدرسه هاگوارتز جریان دارد، اما داستان بازی به سال‌ها قبل از داستانی که مربوط به هری‌ پاتر است بازمی‌گردد و این بار شما در نقش یک کاراکتر به خصوصی از کتاب یا فیلم نیستید و در حقیقت این شما هستید که به عنوان یک دانش آموز وارد مدرسه هاگوارتز خواهید شد. این بازی به دست استودیو Avalanche Software در حال ساخت است و یک بازی در سبک جهان ‌باز، اکشن و نقش آفرینی است. نکته جذاب این بازی این است که شما در کنار طی کردن داستان اصلی میتوانید در کلاس‌هایی که دوست دارید نیز شرکت کنید و به هر قسمت‌ از مدرسه که علاقه دارید، بروید.

تاریخ انتشار: 21 بهمن 1401

پلتفرم‌های قابل اجرای بازی: Microsoft Windows, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S

بازی The Callisto Protocol

The Callisto Protocol

اگر که مانند من از طرفداران بازی‌های در سبک Survival و ترسناک هستید و یا با سری جذاب بازی Dead Space  خاطره دارید، این بازی برای شما قرار است ساخته شود.  بازی The Callisto Protocol که تعداد زیادی از سازندگان مجموعه Dead Space را در اختیار دارد، به دنبال این است که یک بازی ترسناک خاص  با حال و هوایی نزدیک به بازی Dead space را عرضه کند. گرافیک بالا، گیم‌پلی جذاب و هیجانی در کنار توجه زیاد سازندگانه به جزئیات بازی باعث شده تا انتظار یک اثر با کیفیت را داشته باشیم.

تاریخ انتشار: 11 آذر ماه 1401

پلتفرم‌های قابل اجرای بازی:Microsoft Windows, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X/S, Xbox One

بازی Sonic Frontiers

Sonic Frontiers

بالاخره بعد از گذشت چند تلاش بسیار ناموفق سگا در طول چندین سال اخیر، سگا قصد دارد تا یک بار دیگر سری خاطره انگیز سونیک را به دوران اوج سابق خود برگرداند. این بازی اولین بازی سونیک است که در جزیره استارفال با محیط‌های متنوع و جذاب به صورت یک بازی جهان‌باز (Open World) طراحی شده است. طبق سخنان سازندگان بازی، قرار است که ما تجربه‌ای کاملاً متفاوت و جدیدی را از سونیک و دنیای آن در این بازی شاهد باشیم.

تاریخ انتشار: اواخر سال 2022

پلتفرم‌های قابل اجرای بازی: Microsoft Windows , Xbox Series X/S, Xbox One, PlayStation 4, PlayStation 5, Nintendo Switch

بازی The Lord of the Rings: Gollum

The Lord of the Rings Gollum

در این بازی شما در نقش شخصیت محبوب گالوم از سری پرطرفدار ارباب حلقه‌ها خواهید بود تا داستان او را قبل از رخ دادن وقایع ارباب حلقه‌ها و هابیت بشنویم. بازی توسط استودیو Daedalic Entertainment و در سبک اکشن ماجراجویی و به صورت سوم شخص در حال ساخت است.

تاریخ انتشار: اواخر سال 2022

پلتفرم‌ها: PlayStation 4, Nintendo Switch, Xbox Series X|S, Microsoft Windows, PlayStation 5, Xbox One

بازی High on Life

High on Life

این بازی توسط استودیو Squanch Games که به دست سازندگان انیمیشن محبوب Rick And Morty تاسیس شده است، در حال ساخت و توسعه قرار گرفته است که شما با دیدن تریلر و اتمسفر بازی و حتی وجود صدا پیشه مورتی در بازی خیلی سریع به این موضوع پی خواهید برد که این یک بازی ساخته شده از روی دنیای زیبا ریک و مورتی است. اما باید بگوییم که این بازی داستان و دنیای جدا از این سری محبوب را دارد و به گونه‌ای میشود گفت که دی ان ای سریال ریک و مورتی را به طور واضح میتوان در این بازی مشاهده کرد.

لازم به ذکر است که این بازی اکشن کمدی بوده و قصد دارد که سبک کمدی ریک و مورتی را در قالب یک بازی اکشن شوتر اول شخص به ما ارائه دهد.

تاریخ انتشار: 3 آبان 1401

پلتفرم‌های قابل اجرای بازی: Microsoft Windows, Xbox Series X/S, Xbox One

بازی The Outlast Trials

The Outlast Trials

طبق گفته‌های استودیوی Red Barrels در سومین سری از بازی‌های ترسناک و زیبای Outlast یعنی Outlast Trials قرار است که شاهد بخش کوآپ (Co-op) این مجموعه‌‌ی ترسناک Survival باشیم. وقایع Outlast Trials در همان جهان دو نسخه پیشین خود یعنی بازی‌های Outlast و Outlast 2 اتفاق خواهد افتاد، اما باید توجه داشته باشید که از نظر خط زمانی قبل‌تر از آن دو نسخه پیشین خود و در طول جنگ سرد جریان دارد. استودیوی Red Barrels اعلام کرده است که بازی Outlast Trials به بازیکنان این اجازه را خواهد ‌داد که به تنهایی یا با همکاری سه بازیکن دیگر با ترس‌‌های مربوط‌به آزمایش‌ها روبه‌رو شوند.

تاریخ انتشار: اواخر سال 2022

پلتفرم‌های قابل اجرای بازی: تا الان تنها بر روی پلتفرم ویندوز رونمایی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید