معرفی بازی Saints Row 2022

Saints Row

اگر که شما هم بعد از گذشت این همه سال هنوز به دنبال یک بازی‌ای هستید که بتوانید داخل آن شهر و به آتش بکشید و مراحل آن یکی پس از دیگری به گونه‌‎ای باشند که آدرنالین خونتان یک لحظه هم پایین نیاید، پس حتما طی این چند سال نتوانستید یک جایگزین مناسب برای سری محبوب Saints Row پیدا کنید. اما خب دیگه لازم نیست این کار را انجام دهید چرا که، استودیوی دیپ سیلور تایید کرده است که ریبوت بازی پرطرفدار Saints Row قرار است در شهریور ماه سال 1401 عرضه شود که خب مدت زیادی تا پایان این تاریخ باقی نمانده است و مهم نیست که بر روی چه پلتفرم‌هایی بازی می‌کنید چرا که هم ایکس باکس، هم پلی استیشن و هم کامپیوترهای شخصی مقصد آخرین نسخه جذاب این بازی خواهند بود.

چه چیزی را در Saints Row می‌بینیم؟

همانطور که گفته شد، بازی Saints Row Reboot در تاریخ 23 آگوست یعنی یک‌ شهریور ماه برای دستگاه‌های ایکس باکس سری ایکس و سری اس، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4 و کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد شد. طبق گفته‌های جف کیلی از استودیو سازنده که در رویداد زنده‌ی شب افتتاحیه‌ی گیمزکام 2021 بیان کرده بود، قرار شده است که این نسخه جدید با ایده‌هایی کاملاً تازه به سمت سری بازی‌های Saints Row بازگردد تا بلکه پس از گذشت سال‌ها شاهد احیا شدن دوباره این فرنچایز خاص باشیم.

Saints Row

با در نظر نگرفتن بازی Saints Row: Get out of Hell به عنوان یک نسخه جدا از سری بازی‌های Saints Row آخرین نسخه رسمی از این سری که منتشر شده بوده برای تقریباً بیش از یک دهه قبل است و طرفداران این فرنچایز بی‌صبرانه منتظر ماندند تا استودیو سازنده این مجموعه در زمان مناسب از نسخه بعدی خود رونمایی کند، که خوشبختانه نه تنها بالاخره شاهد این اتفاق بودیم بلکه تا انتشار کامل بازی مدت زمان زیادی هم باقی نمانده و میدانیم که این نسخه بعدی بازی Saints Row ریبوتی بر کل فرنچایز خواهد بود و حال و هوایی تقریبا متفاوت اما در عین حال بسیار نزدیک به آنچه قبلا تجربه کرده بودیم خواهد داشت. در اینجا قرار است که به یک معرفی کلی از بازی Sainsts Row Reboot بپردازیم و ببینیم که باید منتظر چه چیزی باشیم، پس با ما همراه باشید.

داستان و محیط Saints Row

نسخه ریبوت شده بازی Saints Row قرار است در شهری به نام سانتا ایلسو که در جنوب غربی ایالات متحده آمریکا قرار گرفته جریان داشته باشه، شهری که به طور کلی به 9 ناحیه مختلف تقسیم شده است که این نواحی از منطقه روستایی به نام Rancho Providencio گرفته تا حومه شهری با نام Monta Vista‌ قرار است شما را با چالش‌های متفاوت و رویدادهایی بزرگ روبرو کند. پس میشود به راحتی گفت اگر که شما هم مانند من به دنبال تجربه یک داستان جذاب و مهیج در یک شهر بزرگ با آسمان‌ خراش‌هایی بلند هستید و دوست دارید از این آسمان خراش‌ها با استفاده از قابلیت وینگ سوئیت بازی به پرواز در بالای سر این شهر بپردازید، پس حتماً منتظر این بازی باشید.

Saints Row

استودیو سازنده بازی Saints Row نقاط جذاب گوناگونی را برای شما طراحی کرده‌ است که به عنوان یک اثر جهان باز،‌ می‌توانید روی این المان‌های بازی حسابی ویژه باز کنید، چرا که در این شهر بزرگ چهار تن از دوستانتان قصد ساختن یک امپراطوری بزرگ برای خود دارند و برای رسیدن به این هدف تمام تلاش خود را میکنند. طبق گفته‌های استودیو سازنده این بازی، نسخه ریبوت بازی Saints Row قرار است بزرگترین و کامل ترین نسخه منتشر شده از این فرنچایز باشد که ما تا به حال شاهد آن بوده‌ایم. در ادامه صحبت‌های سازندگان بازی باید گفت که به زودی ما شاهد دنیایی کاملا منحصر به فرد و متفاوت خواهیم بود که هر گوشه از آن علاوه بر تاریخچه و شخصیت های خاص خود دارای مراحل اصلی و فرعی خاص خودش نیز است که ما را به سادگی میتواند درگیر خود کند.

به طور کلی در شهر فرضی Santa Ileso در سه منطقه متفاوت، سه باند جنایتکار وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • بخش لوس پانتروس (Los Panteros) که به برند بدنسازی و اتوموبیل معروف است.
  • بخش آیدلس (The Idols) که زندگی‌های شبانه مردم را هدایت می‌کند.
  • بخش صنایع دفاعی مارشال (Marshall Defense Industries) که از سلاح‌ها با تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده می‌کند.

Saints Row

اولین کرکتری که میخواهیم در رابطه با آن صحبت کنیم شخصی به نام نینا (Neenah) است که وظیفه اصلی او راننده گروه The Saints بودن است، نینا اهل شهر لوس پانتروس است و به عنوان یک مکانیک حرفه‌ای مهارت‌های بی نظیری در زمینه تیونینگ اتوموبیل‌ها دارد. شخصیت دوم کوین (Kevin) نام دارد که زمانی یک DJ معروف در سطح شهر و از اعضای گروه The Idols بوده، اما الان مسئولیت برنامه‌ریزی کردن سرقت‌های گروه The Saints را دارد. در آخر به شخصیت محبوب من (Ellie) میرسیم که به نوعی یک کارآفرین مالی است که در امور مالی و مدیریت‌های تیم The Saints فعالیت‌ می‌کند. همانطور که حدس میزنید هر کدام یک از این کرکتر‌های نام برده شده، خصلت‌ و ویژگی‌های خاص خودشون را دارند. شاید الان به این فکر افتاده باشید که به ظاهر دیگه خبری از دیوانه بازی‌های موجود در نسخه‌های پیش نیست اما خیالتان راحت باشد، مطمئن باشید که همه این شخصیت‌ها به اندازه‌ای دیوانه هستند که بتوانند به سادگی یک شهر را به طور کامل به نابودی بکشند و همان حس و حال نسخه‌های قبلی را برای شما ارائه کنند.

اما سوال اصلی این جاست که کرکتر شما در کجای این داستان قرار گرفته است؟

شخصیت رئیس (The Boss) باری دیگر نقش اصلی این نسخه به حساب می‌آید که طبیعتاً قرار است توسط شما به صورت اختصاصی ساخته شود. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که بر خلاف نسخه‌های قبلی، مسیری که شخصیت شما باید طی کند تا بتواند به نقطه عطف خود برسد، بسیار چالش برانگیزتر و البته کمی متفاوت‌تر از قبل است. شخصیت رئیسی که شما خالق آن هستید، به جای اینکه به عنوان یک رهبر باند خلافکار، یک شورش‌گر و یا یک رئیس جمهور شناخته شود و شروع به کار کند، این بار در صنایع دفاعی مارشال مانند یک کارمند مشغول به کار است و سعی می‌کند که از طریق این مسیر و با جمع کردن تمام پول‌هایی که در می‌آورد، امرار معاش کند و در همین مسیر هم است که طولی نمی‌کشد که شما با دیگر همکاران خود آشنا میشوید که آن ها نیز از وضعیت شغلی خود ناراضی هستند و همین آشنایی ها باعث میشود تا شما به همراه آنان در اعتراضات علیه سیاست‌های کلی کمپانی شرکت کنید و در نتیجه همه آن‌ها تصمیم بگیرید که به قلب این شرکت حمله کرده و بالاخره گروه The Saints را تشکیل دهید.

Saints Row

به احتمال فوق‌العاده زیاد شما هم متوجه این موضوع شده‌اید که سازندگان این نسخه، خیلی زیاد بر روی سیستم شخصی‌سازی این بازی کار کرده‌اند و خیلی با افتخار در این رابطه صحبت میکنند و خب حق هم دارند چرا که همه چیز در بحث شخصی‌سازی تنها به ساخت و ساز شخصیت‌ها ختم نمیشود و به طور کلی می‌توانید هرچیز غیر معمولی را به شیوه دلخواه خود شخصی‌سازی کنید. از وسایل نقلیه و خودروها گرفته تا انواع سلاح‌ها و پایگاه‌ها، لباس‌های خدمه و خیلی چیز‌های دیگر که حتی فکرش هم نمیتوانید کنید و به گفته خود سازندگان تنها چیزی که می‌تواند باعث محدودیت شما در زمینه شخصی‌سازی شود، قدرت خلاقیت شما خواهد بود.

از همه مهم‌تر و جذاب‌تر شهری که همه این اتفاقات در آن رخ میدهد یعنی سانتا ایلسو، نیز بر اساس شخصی‌سازی‌هایی که شما انجام میدهید تغییر خواهد کرد و ظاهر این شهر نیز می‌تواند بر اساس خواسته‌های شما شخصی‌سازی شود. البته توجه داشته باشید که در این موضوع نباید انتظار تجربه بازی‌هایی مانند Dying light 2 : Stay Human یا غیره را داشته باشید که در آن‌ها بر اساس انتخابات شما، روند کلی داستان ممکن است تغییر کند؛ اما می‌توانید انتظار انعطاف پذیری این شهر را داشته باشید که بر اساس موارد دلخواه شما، شاهد تغییراتی شود. به طور کلی اگر بخواهیم همین جا به یک نتیجه‌گیری خلاصه برسیم باید بگوییم که، این حجم از تغییرات و جزئیات در درون یک بازی ویدیویی تقریباً غیر قابل باور است.

بخش چندنفره بازی

Saints Row

در آخر میخواهم به جذاب ترین بخش این بازی اشاره کنم (حداقل از نظر بنده) آن هم چیزی نیست جز بخش چند نفره بازی Saints Row که مانند هر دو نسخه پیشین این مجموعه، در این نسخه هم شاهد بخش جذاب  Co-Op یا همکاری تیمی بین بازیکنان خواهیم بود. در این بخش هر بازیکن می‌تواند با ظاهر خاص کرکتر خود که قبل تر آن را ساخته، وارد بازی سایر بازیکنان بشود و به انجام فعالیت‌های مشترک از جمله Drop-in و Drop-Out  بپردازد که با انجام دادن هر کدام از این مراحل پاداش‌های مجزایی به هر بازیکن داده میشود. شما می‌توانید به صورت انفرادی در نقشه دوستان خود بدون توجه به فاصله بین شما و دوستتان به انجام فعالیت‌های مختلف بپردازید، اما مأموریت‌هایی نیز وجود دارند که تنها به صورت چند نفره میتوان آن‌ها را انجام داد که برای شروع چنین مراحلی باید هر دو بازیکن کنار یکدیگر قرار گرفته باشند.

یکی از نکات مثبت بخش چند نفره بازی این است که شما و دوستانتان در این بخش با انجام هر فعالیت، چه به صورت انفرادی و چه به صورت تیمی، کرکتر هر دوی شما به یک اندازه رشد می‌کنند. نکته آخر که باید به آن نیز اشاره کنم این است که علاوه بر پیشرفت و تمام جوایزی که با انجام دادن برخی از مراحل چه اصلی و چه فرعی بدست آورده اید، آیتم‌های کلکسیونی که جمع آوری کرده‌اید، شخصی‌سازی شخصیت‌ و اتوموبیل‌ها و غیره که انجام داده‌اید، در آخر به سیو شخصی خودتان باز خواهد گشت و دیگر نیازی نیست که در نقشه شخصیت خودتان نیز یک بار دیگر این مراحل را رفته یا خودروهای خود را شخصی‌سازی کنید و یا حتی مجبور شوید یک بار دیگر به دنبال آیتم‌های خاص و کلکسیونی بازی بگردید.

دیدگاهتان را بنویسید