تفاوت 3 ظرفیت اصلی اکانت پلی استیشن در چیست؟

پلی استیشن

همانطور که همه ما گیمرها شاهد آن هستیم خریدن بازی به صورت قانونی با این قیمت دلار در این روزها واقعا کار آسانی نیست. بازی‌های فیزیکی پلی استیشن با قیمت‌های نجومی به فروش میرسند اما چاره چیست؟

برای این که بتوان این بازی‌های ویدیویی را با قیمتی‌ مناسب‌تر تهیه کرد، روش‌های زیادی وجود دارند، که یکی از شناخته‌ شده‌ ترین روش‌ها استفاده از اکانت‌ های ظرفیتی هستند اما این اکانت های ظرفیتی دقیقا چه معنایی دارند و چگونه تهیه شده و به فروش میرسند؟‌ با ما همراه باشید تا به تمامی سوال‌های شما در این زمینه پاسخ دهیم.

برای تهیه اکانت‌‌های ظرفیتی از قابلیت به اشتراک‌گذاری بازی‌های پلی‌ استیشن استفاده می‌شود که هیچ جای نگرانی نیست چرا که این اکانت‌ها غیر قانونی نیستند، البته به جز ظرفیت یک که آن هم شاید بتوان گفت به نوعی دور زدن قوانین سونی است. برای آنکه بهتر متوجه معنای این ظرفیت‌ها و تفاوت بین آن‌ها شویم، اول باید ببینیم که داستان به اشتراک‌گذاری بازی‌ها روی کنسول پلی‌ استیشن چیست.

در بین خانواده‌ها و دوستان این یک موضوع تقریبا رایج است که هر شخصی کنسول مخصوص خود را داشته باشد. مثلاً برادر و خواهری که در دو دانشگاه مختلف تحصیل می‌کنند و یا حتی در دو شهر کاملاً متفاوت زندگی میکنند و هر دو کنسول پلی استیشن خود را دارند. برای چنین افرادی این موضوع که برای همزمان بازی کردن یک بازی مجبور باشند دوبار یک بازی را خریداری کنند شاید خیلی منطقی به نظر نرسد و از طرفی امکان به اشتراک‌گذاری دیسک بازی نیز وجود ندارد، در نتیجه این گونه افراد از قابلیت به اشتراک گذاری اکانت های دیجیتالی پلی استیشن استفاده میکنند.

منظور از اکانت‌های ظرفیتی پلی استیشن چیست؟

پلی استیشن

همانطور که بالا تر به آن اشاره کردیم، یکی از روش های دانلود و استفاده از بازی های پلی استیشن بصورت کاملاً قانونی خرید اکانت های ظرفیتی آن می‌باشد. که بر اساس قوانین حال حاضر شرکت سونی در رابطه با استفاده از ظرفیت های اشتراکی، شما می‌توانید به هر اکانت پلی استیشن یک دستگاه پلی استیشن 4 و یک دستگاه پلی استیشن 5 اضافه کنید و از بازی‌ها و اشتراک روی آن اکانت به شکل اشتراکی و با شرایط و قوانین خاصی استفاده کنید.

جدا از آن یک کنسول پلی استیشن دیگر نیز می‌تواند با همان اکانت وارد بازی شده و بازی را اجرا کند اما به این شرط که به اینترنت متصل باشد. البته باید به این موضوع نیز دقت کنید که برخی از بازی‌ها در فروشگاه پلی استیشن مخصوص کنسول های نسل 8 یا 9 هستند پس در نتیجه برخی از اکانتها تنها می‌توانند بین دو نفر به اشتراک گذاشته شوند، در ادامه به بررسی هر یک از انواع ظرفیت‌های اکانت‌های پلی استیشن می‌پردازیم.

اکانت‌های ظرفیت اول پلی استیشن:

پلی استیشن

  • نمی‌توانید به صورت آنلاین بازی کنید.
  • می‌توانید به صورت آفلاین بازی کنید.
  • امکان بازی با تمام یوزرهای پلی استیشن را دارد.
  • قابلیت فروش دوباره اکانت را ندارد.

بازی‌های ظرفیت اول از نظر قیمت، از سایر ظرفیت‌های بازی‌های دیجیتالی ارزان‌تر هستند. اما همانطور که در جدول بالا نیز مشاهده می‌کنید، ظرفیت اول به منظور فقط آفلاین بازی کردن هست و اگر بعد از نصب بازی کنسول خود را به اینترنت متصل کردید و پلی استیشن به حالت آنلاین درآمد بازی قفل خواهد شد و دیگر نمی‌توانید وارد بازی شوید. توجه داشته باشید که شما برای نصب بازی در این ظرفیت تنها چند ساعت زمان خواهید داشت در نتیجه این ظرفیت برای مغازه داران و اشخاصی که دیتا بازی رو از قبل دارن پیشنهاد میشود.

اکانت‌های ظرفیت دوم پلی استیشن:

پلی استیشن

  • می‌توانید به صورت آنلاین بازی کنید.
  • می‌توانید به صورت آفلاین بازی کنید.
  • امکان بازی با تمام یوزرهای پلی استیشن را دارد.
  • قابلیت فروش دوباره اکانت را دارد.

درصورت خریداری کردن ظرفیت دوم یک اکانت، دسترسی کاملی در اختیار شما قرار می‌گیرد. این نوع ظرفیت از بازی‌ها از نظر قیمت از سایر ظرفیت‌ها مقداری گران‌تر هستند اما دلیل این گران بودن این است که، ظرفیت دوم اکانت‌های پلی استیشن شامل یک ایمیل و رمز عبور هستند که بعد از خرید به شما داده می‌شود و شما پس از دانلود کردن و نصب بازی می‌توانید در اکانت های شخصی خودتون به جز اکانتی که آن خریداری کرده‌اید، بازی کنید و در حالت آفلاین و آنلاین بدون هیچ مشکلی می‌توانید از اکانت استفاده کنید. در واقع کاربرانی که قصد استفاده از بازی و فروش مجدد آن را دارند می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

اکانت‌های ظرفیت سوم پلی استیشن:

پلی استیشن

  • می‌توانید به صورت آنلاین بازی کنید.
  • نمی‌توانید به صورت آفلاین بازی کنید.
  • امکان بازی با تمام یوزرهای پلی استیشن را ندارد.
  • قابلیت فروش دوباره اکانت را دارد.

اکانت‌های ظرفیت سوم پلی استیشن از نظر کارایی و دسترسی، شباهت زیادی به اکانت‌های ظرفیت دوم پلی استیشن دارند و تنها تفاوت این دو ظرفیت در این موضوع است که در ظرفیت سوم شما نمیتوانید بر روی یوزر دیگری جز خود اکانت خریداری شده بازی کنید و همچنین نمیتوانید بصورت آفلاین از بازی استفاده کنید و در نتیجه برای استفاده از اکانت‌های ظرفیت سوم باید کنسول شما به اینترنت متصل باشد اما نیازی به بالا بودن سرعت اینترنت شما نیست و حتی با پایین‌ترین سرعت ممکن نیز می‌توان از این نوع اکانت‌ها استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید