بررسی بازی Uncharted: Legacy of Thieves

بررسی بازی Uncharted: Legacy of Thieves

Naughty Dog یکی از شناخته‌شده‌ترین نام‌ها در حوزه سخت‌افزار پلی‌ استیشن است، و موفقیت چشمگیر فرنچایز Uncharted آن در دو نسل از کنسول، نقش مهمی در این میراث دارد. پس ارائه اولین نسخه کامل این استودیو برای کنسول پلی استیشن 5 جشن گرفتن دارد. این شرکت دو نسخه از بهترین نسخه‌های سری را با استفاده از سخت‌افزار جدید همراه با مجموعه‌ای از پیشرفت‌ها می‌آورد که تجربه دوباره ماجراجویی‌های گنج‌یابی را لذت‌بخش می‌کند. اگرچه برخی از انتخاب‌ها برای طراحی اصلی سن کمی دارند اما مجموعه Legacy of Thieves (میراث دزدان) بهترین گزینه برای بازی کردن Uncharted 4: A Thief’s End و Uncharted: Lost Legacy است.

در هر دو بازی مهمترین تغییرات در سه حالت بازی قابل مشاهده است. حالت Fidelity ارائه یک نمایش 4K بومی را هدف قرار می‌دهد که 30 فریم بر ثانیه را مد نظر داشته است (و تقریبا برای هر صحنه به همین میزان ثابت می ماند). حالت عملکرد جدید، که به احتمال بهترین راه به جهت بازی کردن است، رزولوشن را به 1440p کاهش می‌دهد، اما نرخ فریم را به میزان 60 فریم بر ثانیه، دو برابر می‌کند، که به راحتی نیاز به گیم‌پلی بسیار واکنش‌گراتر را حفظ می‌کند. حالت سوم، Performance+، رزولوشن را حتی بیش از این کاهش می دهد و با ارائه 1080p که هدف آن نرخ فریم 120 فریم در ثانیه است. در وهله اول به نمایشگری نیاز دارید که از این رزولوشن و فریم ریت پشتیبانی کند، و با این حال، از نظر بصری به منظور داشتن سیالیت بیشتر در ماجراجویی‌های متمرکز بر روایت این مجموعه به داشتن چنین نرخ فریم‌هایی نیاز نیست.

Uncharted: Legacy of Thieves دو نسخه از بهترین نسخه‌های سری را با نتایج قابل توجه، اما غیرقابل تعجب‌آوری، بهبود می‌بخشد.

بنابراین، آنچه توان بیشتر PS5 فراهم می‌آورد، قدرت انتخابی است که در نسخه‌های اصلی PS4 و PS4 Pro وجود نداشت. هر دو Uncharted 4 و Lost Legacy از طریق سازگاری پسگام (backwards combability) بر روی PS5 قابل بازی کردن بوده‌اند، اما به طرز ناامیدکننده‌ای بر روی همان سقف 30 فریم بر ثانیه همچون نسخه PS4 در هر دو کمپین مربوطه می‌ماند. نرخ فریم بالاتر برای حالت‌های چندنفره هر دو بازی در نظر گرفته شده است، که به هر حال در این مجموعه Legacy of Thieves تعبیه نشده است.

بازی Uncharted: Legacy of Thieves
بازی Uncharted: Legacy of Thieves

عملکرد بهبود یافته به طور چشمگیری هر دو بازی را، به خصوص در هنگام متعادل کردن وضوح و نرخ فریم کلی بهبود می‌بخشد. حالت پرفورمنس به سطوح با جزییات مشخص و پس‌زمینه‌های زیبا این امکان را می‌دهد که جذابیت چشم‌نواز خود را حفظ کنند، در حالی که عملکرد لحظه به لحظه با نرخ فریم بالاتر بهتر از همیشه احساس شود. تیراندازی گهگاه بی‌رمق Uncharted به نظر سریع و پاسخگو است، و می‌توان دریافت که دشمن را با اطمینان بیشتری نسبت به بازی‌های از صفحه روزگار محو کنم. اینکه این موضوع چقدر روی تصمیم شما برای بازی کردن مجدد تاثیر می‌گذارد امری ذهنی است، اما این نسخه‌ها راهی فوق‌العاده برای تجربه هر دو بازی برای اولین بار است.

در هنگام بازی مجدد Uncharted 4 بازی کند پیش می‌رود و گذر زمان کمی سخت می‌شود، به‌خصوص زمانی که شگفتی‌های روایی که در ادامه خلق می‌شوند برای بازیکنانی که قبلا آن‌ها را دیده‌اند، کسل‌کننده خواهد شد. تحسین توانایی بازی در استفاده از سخت‌افزار بهبودیافته، تنها زمانی است که به عنوان ناتان دریک جوان بالای پشت‌بام‌ها می‌چرخید یا در حال انجام مراحل فرار از زندان هستید که قرار است داستان اصلی دنباله را خلق کند. این نسخه داستانی است که از غافلگیری‌های اولیه به قدری سود می‌برد که بازدید مجدد آنها هر بار تاثیر خود را دارد و باید در نظر داشته باشید که این ارتقا رایگان نیست. اگر برای اولین بار است که به Uncharted 4 می‌آیید، این موضوع برای شما صدق نمی‌کند، و از زمان انتشار، تغییر چندانی در لحن و داستان کلی دریک صورت نگرفته است.

برخلاف سایر ناشران، سونی متعهد به افزایش قیمت 70 دلاری بازی‌های PS5 خود شده است و بنابراین، Legacy of Thieves برای خرید کامل یا ارتقا به هزینه 10 دلاری نیاز دارد. پرداخت هزینه بسیار ناامیدکننده است، به خصوص وقتی در نظر می‌گیرید که The Last of Us 2، آخرین بازی Naughty Dog، سال گذشته یک پچ رایگان به منظور باز کردن با نرخ فریم بازی در PS5 دریافت کرد. خوشبختانه، برای دسترسی به کل مجموعه تنها باید به یکی از نسخه‌ها دسترسی داشته باشید، که اگر وارد فصل آخر داستان نیتن دریک شوید (اما داستان فرعی فوق‌العاده با بازی کلوئه فریزر و آنتاگونیست Uncharted 4، نادین راس را بازی نکنید) ممکن است مفید باشد. با توجه به اینکه بسیاری از بازی‌های دیگر بدون پرداخت هزینه یکسان، ارتقای مشابهی را تجربه کرده‌اند، ممکن است به دلیل پرداخت هزینه اضافی دلخور باشید، اما حداقل، هر دو بازی را تنها با یک خرید دریافت می‌کنید.

گیم پلی بازی Uncharted: Legacy of Thieves
گیم پلی بازی Uncharted: Legacy of Thieves

اگر برای اولین بار است که Lost Legacy بازی می‌کنید یا دوباره به آن بازگشته‌اید، تقریبا به اندازه Uncharted 4 از گذر زمان رنج نخواهید برد. Lost Legacy با استفاده از تمام موارد اضافه شده از Uncharted 4 (مناطق کوچک و باز و گنجاندن یک قلاب گیره‌دار)، سرعت را کم کرده و طول کلی را کاهش داده است، که هر دو باعث می‌شوند داستان آن تندتر و جریان آن هیجان‌انگیزتر شود. این بازی هنوز هم یک ماجراجویی قابل توجه است و حدود 10 ساعت به طول می‌انجامد، اما سرعتی که مجموعه قطعات به دست می‌آیند و حل می‌شوند آن را به نسخه‌ای مناسب به جهت برخورداری از تجربه این پیشرفت‌های فنی جدید تبدیل می‌کند.

جدای از ویژگی بصری بیشتر، مجموعه The Legacy of Thieves از PS5 DualSense و صدای سه بعدی کنسول نیز پشتیبانی می‌کند. پیشرفت‌های DualSense نباید تعجب‌برانگیز باشد، با ماشه‌های تطبیقی که مقداری مقاومت به اسلحه‌ها برای شلیک کردن می‌افزایند و همچنین لرزش کنترل‌کننده که میزان بسیار بیشتری را نسبت به DualShock 4 به دسته‌ها می‌افزاید. با اینکه کاری جدید نیست اما کاری که Naughty Dog با این ویژگی‌ها انجام داده است، همچنان عالی است و بهترین تجربه ممکن را با ارائه برخی از بهترین تنظیم‌های ماشه تطبیقی که تاکنون در کنسول تجربه شده است، خواهید داشت. با این حال، چشمگیرترین پیشرفت، بهبودی است که صدای سه بعدی ارائه می‌کند. چیزهای بسیار بیشتری وجود دارد که می‌توانید با انجام این تنظیم در سطوح Uncharted در اختیار داشته باشید، تا پینگ ملایمی که قلاب دست و پاگیر دریک در هنگام حرکت یا بالا رفتن از کمربندش ایجاد می‌کند تجربه کنید. مجددا این نسخه یکی از بهترین نمونه‌های این فناوری است که آن را از بیشتر از عناوینی که از آن پشتیبانی می‌کنند متمایز می‌سازد.

پس شکی در این موضوع نیست که راهی بسیار عالی برای بازی کردن هر دو نسخه Uncharted پلی استیشن 4 برگزیده‌اید که توسط سخت‌افزار قدرتمندتر کنسول‌های نسل جدید ارائه شده است. ارتقاها مطابق با آنچه بسیاری از بازی‌های دیگر ناشران دیگر به صورت رایگان در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند، می‌باشد، اما ساختار ارتقا در اینجا به شما این قابلیت را می‌دهد که هر دو بازی را با هزینه‌ای اندک خریداری کنید، حتی اگر تنها قصد خرید یکی از آنها را داشته باشید. این تا حدودی هزینه اضافی برای پرداخت را کاهش می‌دهد، اما اگر قبلا هر دو بازی را تجربه کرده‌اید، فاکتوری است که باید در نظر بگیرید. این دو نسخه هنوز هم بازی‌هایی استثنایی هستند که با ارائه بر روی سخت‌افزار قوی‌تر بهبود یافته‌اند و اگر طی این سال‌ها بازی نکرده‌اید، حتما توصیه می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید