افزایش امنیت اکانت فورتنایت

افزایش امنیت اکانت فورتنایت

فورتنایت یک بازی آنلاین در سبک بتل رویال است که توسط استودیوی اپیک گیمز طراحی و توسعه داده شده است. این بازی برای اولین بار در سال 2017 عرضه شد و با استقبال بسیار زیادی از سوی کاربران مواجه شد. فورتنایت برای همه پلتفرم ها از جمله پلی استیشن، ایکس باکس، کامیپوتر، موبایل و نینتندو سوییچ در دسترس است.

با گذشت زمان و افزایش روز افزون محبوبیت فورتنایت، سودجویان بیکار ننشسته و با روش های مختلفی سعی در هک و استفاده از اکانت کاربران فورتنایت کردند. در این مطلب روش هایی برای جلوگیری از هک شدن اکانت فورتنایت و کنسول به شما معرفی میکنیم.

افزایش امنیت اکانت فورتنایت

چگونه امنیت اکانت فورتنایت خود را بیشتر کنیم؟ چگونه از هک شدن اکانت فورتنایت جلوگیری کنیم؟ برای یافتن پاسخ این سوالات با کافه گیم همراه باشید.

تایید دومرحله ای و ایموت رایگان فورتنایت
تایید دومرحله ای و ایموت رایگان فورتنایت

رمز و ایمیل اکانت خود در در اختیار سایرین قرار ندهید.

لو رفتن رمز و ایمیل اکانت شما، امنیت کل اکانتتان را به خطر می اندازد؛ به همین دلیل بهتر است رمز و ایمیل اکانت خود را در اختیار هیچکس (حتی دوستان و افراد نزدیک به شما) قرار ندهید و در صورتی که سهوا رمز و ایمیل اکانتتان را به اشتراک گذاشتید، سریعا پسورد اکانت خود را عوض کنید.

تایید دومرحله ای اکانت خود را فعال کنید.

تایید دومرحله ای، یک لایه امنیتی بیشتر به اکانت شما اضافه می کند و در صورتی که کسی به رمز و ایمیل اکانت شما دسترسی پیدا کرد، برای ورود به اکانت شما علاوه بر وارد کردن رمز و ایمیل صحیح، به کد دومرحله ای اکانت نیز نیاز دارد. کد تایید دومرحله ای میتواند از طریق پیامک برای شما ارسال شود یا از طریق نرم افزار های رمزساز مانند Google Authenticator ساخته شود. پیشنهاد میکنیم آموزش فعال و غیرفعال کردن تایید دومرحله ای اپیک گیمز و آموزش فعال و غیرفعال کردن تایید دومرحله ای پلی استیشن را به صورت کامل مطالعه کنید.

در صورت فعال کردن تایید دومرحله ای، حتما بکاپ کدها را درجایی امن ذخیره و یادداشت کنید.

افزایش امنیت اکانت فورتنایت

از رمزعبور های پیچیده استفاده کنید.

استفاده از پسورد های پیچیده و طولانی، کار هکرها و افراد سودجو را بسیار سخت تر میکند. در رمز عبورهای خود از حروف بزرگ و کوچک، اعداد، نمادها و Symbol های مختلف (مانند # $ @ % &) به صورت ترکیبی استفاده کنید. سعی کنید تا حد ممکن از اطلاعات شخصی خود مانند نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره همراه و … در پسورد ها استفاده نکنید. در صورتی که از فراموش کردن پسورد خود هراس دارید، میتوانید رمز اکانت خود را روی کاغذ بنویسید و در جایی امن نگهداری کنید.

رمز اکانت خود را به صورت دوره ای عوض کنید.

بهتر است رمز اکانت خود را در بازه های زمانی مختلف عوض کنید. با این کار حتی در صورت لو رفتن اطلاعات اکانت، هکرها و سودجویان فرصت استفاده از اکانت شما را نخواهند داشت.

رمز عبور یا پسورد پیچیده
رمز عبور یا پسورد پیچیده

در صورت هک شدن اکانت…

اگر اکانتتان هک شد، در سریع ترین زمان ممکن اطلاعات اکانتتان (مانند رمز و ایمیل) را تغییر دهید. در صورتی که هکرها رمز اکانت شما را تغییر دادند و دسترسی به اکانتتان را از دست دادید، سعی کنید با ریست پسورد کردن اکانت دسترسی خود را به دست بیاورید. در صورتی که هکرها ایمیل اکانت شما را نیز تغییر دادند، تلاش کنید با ارتباط با پشتیبانی پلی استیشن یا اپیک گیمز، مشکل را توضیح دهید و اکانت خود را مجددا به دست بیاورید.

شما چه روش هایی برای افزایش امنیت اکانت پیشنهاد میکنید؟ در قسمت نظرات راهکارهای پیشنهادی خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید