آموزش مشاهده و ذخیره بکاپ کدهای پلی استیشن

آموزش مشاهده و ذخیره بکاپ کدهای پلی استیشن

بکاپ کد پلی استیشن به شما اجازه می‌دهد تا بازی‌ها و محتواهای خریداری شده را در پلی استیشن خود فعال کرده و بازی کنید. این بکاپ کدها همچنین به عنوان نوعی کد امنیتی استفاده می‌شوند و از دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری شما جلوگیری می‌کنند. همچنین وقتی دستگاه پلی استیشن شما تعویض شود، با داشتن بکاپ کد می‌توانید محتواهای خریداری شده را به دستگاه جدید منتقل کنید. بنابراین مشاهده و دریافت بکاپ کد پلی استیشن می‌تواند برای کسانی که از پلی استیشن استفاده می‌کنند بسیار سودمند باشد. از این رو ما در این مقاله از کافه گیم قصد داریم تا نحوه مشاهده و ذخیره بکاپ کد‌های پلی استیشن را آموزش دهیم. لذا در ادامه همراه ما باشید.

بکاپ کد پلی استیشن‌ چیست؟

بکاپ کد پلی استیشن (PSN Backup Code) در واقع یک کد امنیتی است که برای حفاظت از حساب کاربری شما در سرویس آنلاین پلی استیشن طراحی شده است. این کد به شما این امکان را می‌دهد تا در صورتی که دسترسی به تایید دو مرحله‌ای (Two-Factor Authentication) حساب کاربری خود را از دست داده باشید، با بکاپ کل پلی استیشن خود وارد شوید. وقتی که تایید دومرحله‌ای را برای حساب کاربری خود فعال می‌کنید، بکاپ کد پلی استیشن به شما ارائه می‌شود. اصولا این بکاپ کد برای حفاظت از امنیت حساب کاربری شما و بازیابی داده‌ها و اطلاعات شما حائز اهمیت است. بنابراین می‌بایست پس از مشاهده و دریافت بکاپ‌ کدهای پلی استیشن، آن را در جایی امن ذخیره کنید.

پلی استیشن و دسته بازی دوال سنس
پلی استیشن و دسته بازی دوال سنس

دریافت بکاپ کد از طریق پلی استیشن

یکی از طرقی که با استفاده از آن قادر به مشاهده و ذخیره بکاپ کدهای پلی استیشن هستید، خود کنسول پلی استیشن است. برای این کار می‌بایست مراحل زیر را گام به گام انجام دهید. آنها عبارت است از:

  1. وارد تنظیمات (Settings) کنسول پلی استیشن خود شوید.
  2. گزینه Account Management را انتخاب نمایید.
  3. روی گزینه Account Information  کلیک کنید.
  4. به ترتیب ابتدا وارد قسمت Security و سپس 2Step Verification شده و روی گزینه setup Now کلیک کنید.
  5. پیش شماره ایران را وارد کنید و سپس روی گزینه ADD کلیک کنید.
  6. یک پیامک برای گوشی شما ارسال می‌شود که باید آن را وارد کرده و گزینه Activate را بزنید. اینجا کدهای‌ بکاپ پلی استیشن فعال می‌شود.

اکانت پلی استیشن پلاسپیشنهاد ویژه: خرید اکانت پلی استیشن پلاس

دریافت بکاپ کد از طریق مرورگر

همچنین شما می‌توانید با استفاده از مرورگر گوشی و تبلت یا لپ‌تاپ و رایانه اقدام به مشاهده و دریافت بکاپ کد پلی استیشن نمایید. برای این کار می‌بایست مراحل زیر را به صورت گام به گام انجام دهید که عبارت است از:

  1. ابتدا با استفاده از مرورگر دستگاه خود وارد سایت پلی استیشن به آدرس www.playstation.com  شوید.
  2. بر روی  قسمت Sign in id کلیک کنید و سپس یوزرنیم و پسورد خود را وارد نمایید.
  3. بر روی گزینه Security کلیک کنید.
  4. در پایین صفحه Security در زیر بخش 2-Step Verification بر روی گزینه Edit مقابل Inactive کلیک نمایید.
  5. اینجا به صفحه‌ای با عنوان 2-Step Verification وارد می‌شوید که می‌بایست در پایین صفحه روی گزینه‌ای با کادر آبی رنگ Activate  و سپس در ادامه روی Continue کلیک نمایید.
  6. پیش شماره ایران (+98) با شماره تلفن خود را وارد کرده و سپس روی گزینه Continue کلیک کنید.
  7. یک کد برای شما ارسال می‌شود که آن  را در گوشی دریافت می‌کنید.
  8. باید کد دریافت شده را وارد کرده و گزینه Activate را بزنید. اینجا کار به پایان می‌رسد و بکاپ کدها نمایش داده میشود.

برای ذخیره بکاپ کد هر یک از اکانت‌های پلی استیشن نیز ابتدا می‌بایست از طریق مرورگر وارد سایت پلی استیشن شوید و به ترتیب Sign in و سپس Verify را بزنید. حالا اینجا باید به بخش Security بروید و بر روی گزینه Backup code کلیک نمایید. اینجا بکاپ کدهای پلی استیشن ظاهر می‌شوند که می‌توانید از آنها اسکرین شات بگیرید و در محلی امن آنها را ذخیره کنید.

اپلیکیشن پلی استیشن

جمع‌بندی

در این مقاله آموزشی از کافه گیم کوشیدیم تا به نحوه مشاهده و ذخیره بکاپ کدهای پلی استیشن بپردازیم. بکاپ کدهایی که علاوه بر حفاظت از حساب کاربری شما، به بازیابی داده‌ها و اطلاعات شما در پلی استیشن کمک می‌کنند. از این رو اگر از کاربران پلی استیشن هستید، می‌توانید از آموزش ما برای دریافت بکاپ کدهای پلی استیشن که در استفاده امن و بهینه از این کنسول‌ها ضروری هستند، استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید