بهترین گوشی های گیمینگ 2023

بهترین گوشی های گیمینگ 2023

امروز گوشی‌های موبایل به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده‌اند و از وسیله‌ای برای ارتباط با دیگران گرفته تا سرگرمی و بازی را ارائه می‌دهند. از این رو شاهد رواج بازی با گوشی‌های موبایل و به تبع آن تولید گوشی‌های گیمینگ هستیم. البته وقتی از گوشی‌های گیمینگ صحبت می‌کنیم، منظور ما گوشی‌های خاص و بخصوصی مثل گوشی نوکیا N-Gage نیست که در گذشته‌های دور برای بازی با گوشی طراحی شده بود و امروز دیگر خبری از آن دست از گوشی‌ها نیست. بلکه منظور ما گوشی‌هایی هستند که توان سخت افزاری بالا و مناسب برای گیمینگ و بازی را دارند. بر این اساس ما در کافه گیم تصمیم گرفتیم تا در طی این مقاله به معرفی بهترین گوشی‌های گیمینگ ۲۰۲۳ بپردازیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

علت محبوبیت بازی با گوشی‌های گیمینگ چیست؟

امروز تقریبا همه ما از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنیم. بخشی از این استفاده برای بازی است و این روزها بازی با گوشی‌های گیمینگ بسیار رایج و محبوب شده است. البته این محبوبیت و استقبال از گوشی‌های گیمینگ برای بازی به دلایل مختلفی است که آشنایی با آنها می‌تواند در راستای موضوع این مقاله با عنوان بهترین گوشی‌های گیمینگ ۲۰۲۳ مفید واقع شود. از این رو اگر بخواهیم به این دلایل اشاره کنیم، برخی از مهمترین آنها عبارت است از:

  • گوشی‌های موبایل همیشه در دسترس بوده و همینطور به راحتی قابل حمل هستند.
  • استفاده از گوشی‌های موبایل ساده و آسان است.
  • بازی‌ها برای گوشی‌های موبایل با تنوع زیادی در انواع ژانرها و سبک‌ها تولید می‌شوند.
  • امکانات اجتماعی و رقابتی در آنها راحت‌تر است.
  • دارای صفحه نمایش لمسی هستند که این به کنترل دقیق‌تر و راحت‌تر بازی کمک می‌کند.
  • به سخت‌افزارهای قدرتمندی مجهز شده‌اند که توان اجرای بازی‌های با گرافیک بالا و پیچیده را دارند.
گوشی گیمینگ
گوشی گیمینگ

معرفی بهترین گوشی‌های گیمینگ 2023

ما در این بخش قصد داریم تا به معرفی بهترین گوشی‌های گیمینگ ۲۰۲۳ بپردازیم. منتها در انتخاب گوشی‌های برتر گیمینگ ۲۰۲۳ کوشیده‌ایم تا بر اساس فاکتورهای مهمی همچون قیمت، توان سخت افزاری، پایداری در بازی و باتری آن دست به انتخاب بزنیم. لذا ما آنها را در سه دسته بندی قرار داده و در هر دسته بندی به معرفی ۳ تا از بهترین گوشی‌های گیمینگ پرداخته‌ایم که عبارت است از:

گوشی‌های گیمینگ پایین‌ رده 2023

گوشی‌های گیمینگ پایین‌ رده بیشتر شامل گوشی‌هایی می‌شود که در زمان نگارش این مقاله دارای قیمتی کمتر از ۱۰ میلیون تومان هستند. البته ممکن است یک گوشی میان رده نیز قیمتی کمتر از ۱۰ میلیون تومان داشته باشد، اما در دسته گوشی‌های گیمینگ پایین‌ رده قرار بگیرد که این به خاطر این است که گوشی‌های گیمینگ به توان سخت افزاری بیشتری نیاز دارند و فاکتورهای دسته‌بندی آنها متفاوت است. با این حال اگر بخواهیم ۳ تا از بهترین گوشی‌های گیمینگ پایین‌ رده ۲۰۲۳ را معرفی کنیم، آنها عبارت است از:

گوشی Xiaomi redmi Note 12 4G

از بهترین گوشی‌های پایین‌ رده گیمینگی ۲۰۲۳ که از توان مناسب برای اجرای بازی‌ها برخوردار باشد، می‌توان به گوشی Xiaomi redmi Note 12 4G اشاره کرد. این گوشی که در ۲۳ مارچ ۲۰۲۳ معرفی شده است، دارای پردازنده ۶ نانومتری Snapdragon 685 با گرافیک Adreno 610 است که امتیاز بنچمارکی نزدیک به ۲۹۰ هزار را به دست آورده است. همچنین صفحه نمایشی که برای اين گوشی در نظر گرفته شده است، یک صفحه نمایش با کیفیت AMOLED با رزولیشن 1080×2400 است که دارای نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز و روشنایی ۱۲۰۰ نیت است. این کمک می‌کند تا بازی‌ها را با کیفیت خوب و روشنایی مناسب بازی کنید. اما با این حال باید در نظر داشته باشید که سخت افزار این گوشی به شرطی می‌تواند بیشتر بازی‌های گوگل پلی را خوب اجرا کند که  تنظیمات گرافیکی بازی‌ها روی حالت پایین‌ یا متوسط باشد.

گوشی Xiaomi redmi Note 12 4G

گوشی Samsung Galaxy A24 4G

و اما از گوشی‌های اقتصادی با ارزش که می‌تواند در دسته بهترین گوشی‌های گیمینگ پایین‌ رده ۲۰۲۳ قرار بگیرد، گوشی Samsung Galaxy A24 4G است که در تاریخ ۱۹ آپریل ۲۰۲۳ معرفی شده است. این گوشی با پردازنده ۶ نانومتری مدیاتک Helio G99 و گرافیک ۲ هسته‌ای Mali-G57 توانسته امتیاز بنچمارک حدود ۳۷۰ هزار را کسب نماید. همچنین صفحه نمایشی آن دارای رزولیشن ۱۰۸۰×۲۳۴۰ است که از فناوری با کیفیت AMOLED بهره می‌برد. لذا این توان سخت افزاری امکان انجام بیشتر بازی‌های گوگل پلی را با سطح تنظیمات گرافیکی پایین‌ یا متوسط می‌دهد. به علاوه این صفحه نمایش که دارای حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت است، بازی را با کیفیت خوبی به نمایش می‌گذارد.

گوشی Samsung Galaxy F14 5G

یکی دیگر از بهترین گوشی‌های پایین رده گیمینگی ۲۰۲۳ که اتفاقا عملکرد خوبی در اجرای بازی‌های مختلف دارد، گوشی Samsung Galaxy F14 5G است که در تاریخ ۲۴ مارچ ۲۰۲۳ معرفی شده است. این گوشی دارای پردازنده اختصاصی ۵ نانومتری سامسونگ موسوم به اگزینوس ۱۳۳۰ و گرافیک ۲ هسته ای Mali-G68 است که بنچمارک حدود ۴۰۰ هزار را ارائه می‌دهد. منتها در کنار توان سخت افزاری واقعا خوب، برای صفحه نمایش آن از فناوری PLS استفاده شده که با وجود رزولیشن مناسب 1080×2408، روشنایی و کیفیت تصویر بازی در آن قابل مقایسه با گوشی‌های دارای صفحه نمایش‌ AMOLED نیست. همچنین برای این گوشی یک باتری ۶ هزار میلی‌آمپر ساعت در نظر گرفته شده است که می‌توانید برای ساعات طولانی با آن بازی کنید. با این حال برای اجرای روان بازی‌ها با این گوشی بهتر است که تنظیمات گرافیکی بازی‌ها را روی حالت پایین یا متوسط قرار دهید.

گوشی Samsung Galaxy F14 5G
گوشی Samsung Galaxy F14 5G

گوشی‌های گیمینگ میان ‌رده 2023

بهترین گوشی‌های گیمینگ ۲۰۲۳ از دسته گوشی‌های میان رده‌، معمولا دارای قیمتی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان در زمان نگارش این مقاله هستند. از این رو در این بخش قصد داریم تا ۳ تا از بهترین گوشی‌های گیمینگ میان رده ۲۰۲۳ را به شما معرفی کنیم که عبارت است از:

گوشی Xiaomi POCO X5 Pro 5G

گوشی Xiaomi POCO X5 Pro 5G در تاریخ ۶ فوریه ۲۰۲۳ معرفی شده است و آن را می‌توان یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ میان رده ۲۰۲۳ دانست. این گوشی با پردازنده ۶ نانومتری Snapdragon 778G و گرافیک Adreno 642L، امتیاز بنچمارک حدود ۵۳۰ هزار را به دست آورده است که نشان از قدرت سخت افزاری خوب این گوشی برای انواع بازی را می‌دهد. با این توان سخت افزاری می‌توانید بیشتر بازی‌های گوگل پلی را با تنظیمات گرافیکی متوسط یا بالا بازی کنید. همچنین صفحه نمایش این گوشی از نوع AMOLED  با نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز و رزولیشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ است که در نمایش بازی‌ها و جزئیات به خوبی عمل می‌کند.

گوشی Samsung A54 5G

از محبوب‌ترین گوشی‌های میان رده ۲۰۲۳ می‌توان به گوشی 5G Samsung Galaxy A54 اشاره کرد که در لیست ما به عنوان بهترین گوشی‌های گیمینگ ۲۰۲۳ قرار گرفته است. این گوشی که در تاریخ ۱۵ ،آرچ ۲۰۲۳ ،عرفی شده است، با در اختیار داشتن پردازنده ۵ نانومتری Exynos 1380 و گرافیک 5 هسته‌ای Mali-G68 توانسته است امتیاز بنچمارکی در حدود ۵۱۰ هزار را به دست آورد. این توان سخت افزاری خوب قادر است بیشتر بازی‌های گوگل پلی را با تنظیمات گرافیکی متوسط یا بالا اجرا کند. همچنین صفحه نمایش این گوشی از نوع Super AMOLED با رزولیشن ۱۰۸۰×۲۳۴۰ است که نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز و روشنایی ۱۰۰۰ نیت را ارائه می‌دهد. لذا در بازی با این گوشی، شاهد تصاویری با کیفیت و با جزئیات واضح خواهید بود.

گوشی Samsung A54 5G
گوشی Samsung A54 5G

گوشی Motorola edge 40

برند موتورولا از برندهای قدیمی تولیدکننده گوشی تلفن همراه است که اتفاقا گوشی میان رده Motorola edge 40   آن در لیست ما به عنوان بهترین گوشی‌های گیمینگ ۲۰۲۳ قرار می‌گیرد. این گوشی که می‌توان آن را یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ میان رده ۲۰۲۳ دانست، با پردازنده قدرتمند 6 نانومتری Mediatek Dimensity 8020  و گرافیک ۹ هسته‌ای Mali G77 توانسته است امتیاز بنچمارکی در حدود ۷۰۰ هزار را به دست آورد. این توان بالای سخت افزاری به شما این امکان را می‌دهد تا همه بازی‌های گوگل پلی را با تنظیمات گرافیکی متوسط یا بالا اجرا کنید. همچنین صفحه نمایش این گوشی از نوع P-OLED و دارای رزولیشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ است که با نرخ بروزرسانی ۱۴۴ هرتز و روشنایی ۱۲۰۰ نیت، کیفیت نمایش خوبی را در بازی‌ها ارائه می‌دهد.

گوشی‌های گیمینگ بالا رده 2023

در واقع گوشی‌های گیمینگ بالا رده ۲۰۲۳ همان گوشی‌های پرچمدار هستند که از میان آنها بهترین گوشی‌های گیمینگ ۲۰۲۳ را انتخاب کرده‌ایم. این دست از گوشی‌ها قادر هستند تا همه بازی‌های گوگل پلی را با بالاترین تنظیمات گرافیکی اجرا کنند. معمولا نیز قیمت گوشی‌های گیمینگ بالا رده ۲۰۲۳ بالای ۲۰ میلیون تومان است. لذا در این بخش قصد داریم تا ۳ تا از بهترین گوشی‌های ‌گیمینگ بالا رده را به شما معرفی کنیم که عبارت است از:

گوشی Xiaomi 13

گوشی شیائومی ۱۳ از دسته گوشی‌های پرچمدار است که با وجود اینکه در ۱۱ دسامبر ۲۰۲۲ معرفی شده، اما عملا در سال ۲۰۲۳ و به تازگی وارد بازار ایران شده است. لذا ما این گوشی را با توجه به کانفیگ بالا و بروزی که دارد، در لیست خود به عنوان بهترین گوشی‌های گیمینگ ۲۰۲۳ قرار دادیم. گوشی Xiaomi 13 دارای پردازنده بسیار قدرتمند 4 نانومتری Snapdragon 8 Gen2 با گرافیک Adreno 740 است که امتیاز بنچمارکی در حدود ۱۱۲۰۰۰۰ را کسب می‌کند. این سخت افزار قدرتمند از بهترین‌های سال ۲۰۲۳ است و هر گوشی که دارای چنین سخت افزاری باشد، به شما اطمینان خواهیم داد که از پس همه بازی‌های گوگل پلی با بالاترین تنظیمات گرافیکی بر خواهد آمد. همچنین صفحه نمایش بسیار با کیفیت AMOLED با رزولیشن ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ و نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز و روشنایی خیره‌ کننده ۱۹۰۰ نیت، کیفیت بالای نمایش بازی‌ها را تضمین خواهد کرد.

گوشی Samsung Galaxy S23 Ultra

بدون شک گوشی Samsung Galaxy S23 Ultra از بهترین گوشی‌های گیمینگ ۲۰۲۳ و شاید هم بهترین آنها باشد. این گوشی پرچمدار که در تاریخ ۱ فوریه ۲۰۲۳ معرفی شده است، از دسته گوشی‌های بالا رده گیمینگ ۲۰۲۳ است که با پردازنده قدرتمند ۴ نانومتری Snapdragon 8 Gen2 و گرافیک Adreno 740، امتیاز بنچمارکی در حدود ۱۲۲۰۰۰۰ را کسب کرده است. از این رو قادر است همه بازی‌های گوگل پلی را با کیفیت تنظیمات گرافیکی بالا به اجرا درآورد. همچنین صفحه نمایش فوق‌العاده این گوشی از نوع Dynamic AMOLED 2X با رزولیشن ۱۴۴۰× ۳۰۸۸ است که نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز با روشنایی ۱۷۵۰ نیت را ارائه می‌دهد. این کیفیت فوق‌العاده بالای صفحه نمایش باعث می‌شود تا بازی‌های مختلف را با کیفیت تصویر بالا بازی کنید و لذت ببرید.

گوشی Samsung Galaxy S23 Ultra
گوشی Samsung Galaxy S23 Ultra

گوشی iPhone 14 Pro Max

و اما از میان گوشی‌های محبوب و باکیفیت آیفون، ما گوشی IPhone 14 PRO Max  را به عنوان بهترین گوشی گیمینگ ۲۰۲۳ انتخاب کردیم. این گوشی هرچند که در تاریخ ۷ سپتامبر ۲۰۲۲ معرفی شده است، ولی هنوز وارد بازار ایران نشده و قرار است بزودی عرضه شود. اصولا گوشی‌های آیفون به جهت استفاده بهینه سیستم عامل ios از سخت افزار، بهترین عملکرد را در اجرای بازی‌ها دارند. با این حال گوشی IPhone 14 Pro Max با پردازنده بسیار قدرتمند ۴ نانومتری Apple A16 و گرافیک ۵ هسته‌ای اپل، توانسته است تا امتیاز بنچمارکی در حدود ۱۱۲۰۰۰۰ را کسب کند. این توان سخت افزاری با توجه به استفاده بهینه این سیستم عامل از سخت افزار، آیفون ۱۴ را به یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ بالا رده ۲۰۲۳ تبدیل می‌کند. لذا اجرای روان و با کیفیت همه بازی‌ها با تنظیمات گرافیکی بالا را از این گوشی انتظار داشته باشید.

به علاوه گوشی IPhone 14 Pro Max  مجهز به یکی از بهترین صفحه نمایش‌های تولید شده گوشی‌های موبایل با فناوری LTPO Super Retina XDR OLED است که رزولیشن ۱۲۹۰× ۲۷۹۶ را ارائه می‌دهد. لذا کیفیت تصاویر بازی نیز در این گوشی فوق‌العاده لذت‌بخش خواهد بود و حس بازی با یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ ۲۰۲۳ را خواهید داشت.

گوشی iPhone 14 Pro Max
گوشی iPhone 14 Pro Max

جمع‌بندی

گوشی‌های بسیار دیگری نیز هستند که می‌توانند در لیست بهترین گوشی‌های گیمینگ ۲۰۲۳ قرار بگیرند. اما وقتی قرار است که تعداد محدودی گوشی معرفی شود، ناچارا سلیقه از میان گوشی‌های هم سطح ناگزیر دست به انتخاب یکی خواهد زد. اما با این حال ما در این مقاله کوشیدیم تا بهترین‌ گوشی‌های گیمینگ ۲۰۲۳ را در رنج قیمت‌های مختلف و از میان ۳ دسته بندی پایین رده، میان رده و بالا رده معرفی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید