بهترین بازی های رایگان استیم

همونطور که میدونید پلتفرم Steam نه تنها اولین بلکه یکی از بزرگترین فروشگاه‌های دیجیتال بازی در کل دنیا هم است و مدت هاست که در دل میلیون‌ها گیمر جای خودشو باز کرده است. تعداد بیشماری بازی در این فروشگاه محبوب وجود داره و روز به روز به این تعداد هم داره اضافه میشه که در این بین اکثر این بازی ها قیمت‌های بسیاری بالایی دارن و همین موضو میتونه باعث بشه که شما به هر دلیلی نتونید این بازی‌ها رو تهیه کنید؛ اما این به این معنی نیست که شما از این پلتفرم جذاب و دوست داشتنی محروم شدید؛ چرا که در بین این حجم از بازی‌های موجود در استیم تعداد قابل توجه‌ای از اون ها هم به صورت کاملا رایگان در دسترس شما قرار گرفته‌اند و شما بدون صرف هیچ هزینه‌ای تنها با دانلود برنامه استیم خیلی راحت میتونید از انجام این بازی‌ها لذت ببرید.

اما همونطور که گفتم تعداد بازی‌های رایگان استیم شاید نسبت به تعداد بازی‌های غیر رایگانش کم باشه اما در کل باز هم عناوین بسیاری به صورت رایگان در پلتفرم استیم وجود دارن و همین موضوع باعث شده که امروز من تو این مقاله برای شما بهترین بازی‌های رایگان استیم رو معرفی کنم تا شاید کمی دنیای بازی رو بتونم براتون لذت‌ بخش‌تر کنم، پس با من همراه باشید.

شاید وقتی اسم بازی‌های رایگان به گوشتون بخوره فکر کنید که یک سری عناوین بدون کیفیت و ساخته شده به دست استودیوهای کوچک چند نفره هستن، شاید توی اکثر موارد خیلی هم اشتباه نگفته باشید اما الان قراره یه سری از عناوین رایگان استیم رو بهتون معرفی کنم که این عناوین نه تنها دست کمی از بازی‌های غیر رایگان این فروشگاه ندارن، بلکه بسیاری از اون‌ها جزو محبوب‌ترین‌های جهان هم هستند.

بازی Apex Legends

بازی Apex Legends

استودیو سازنده: ریسپاون اینترتینمنت

سال عرضه بازی: 2019

سبک بازی: بتل رویال

بعید میدونم که دیگه گیمری باشه که اسم بازی Apex Legends به گوشش نخورده باشه، بازی Apex همونطور که احتمالا میدونید یک بازی شوتر چندنفره در سبک بتل رویال است که به دست استودیو مشهور ریسپاون در سال 2019 منتشر شده است که در جریان روند این بازی شما می‌تونید با انتخاب یکی از قهرمانان موجود در بازی که به اون ها به اصطلاح Legends گفته می‌شود، وارد مسابقات و مبارزات چندنفره بشوید. استودیو سازنده بازی در این عنوان دو حالت کلی Battle Royal و Arena را قرار داده‌اند که هرکدوم از این دو حالت، گیم‌پلی منحصر به‌ فرد خودش رو دارد. در گیم‌پلی بازی در حالت Battle Royal، 20 تیم سه ‌نفره یا 30 تیم دو نفره روی یک جزیره فرود میان و باید با جست‌ و جو برای انواع سلاح و تجهیزات، خودشون رو برای نبرد با بازیکن‌های دیگه آماده کنند.

بدون شک مثل بازی‌های بتل رویال دیگه، با گذشت زمان محدوده بازی هم به مرورکوچک و کوچک‌تر می‌شود و اگه که شما خارج از این دایره قرار بگیرید، جون خودتون رو از دست خواهید داد. اما در حالت Arena بازی شرایط یه مقداری فرق داره و بازیکنان به دو تیم سه ‌نفره تقسیم میشن و در یک رقابت به سبک Deathmatch سه به سه، با هم وارد رقابت میشن تا جایی که بالاخره یکی از تیم‌ها به امتیاز سه برسد. بازی Apex Legends در یک دنیای خیالی واقع در سری بازی‌های Titanfall جریان داره و شما خیلی ‌راحت می‌تونید المان‌های ساخته قبلی استودیو ریسپاون رو در اون مشاهده کنید. بازی ایپکس به ‌عنوان یک بازی شوتر بتل رویال با گرافیک جذاب و گیم‌پلی بسیار سرگرم‌کننده خودش تونسته به ‌راحتی در فهرست بهترین بازی های رایگان استیم قرار بگیرد.

بازی Counter-Strike: Global Offensive

بازی Counter-Strike: Global Offensive

استودیو سازنده: ولو

سال عرضه بازی: 2012

سبک بازی: شوتر اول‌شخص

بدون شک این بازی نیاز به هیچ گونه معرفی نداره و همه ما با اون به اندازه کافی آشنا هستیم اما خب به هر حال باید گفت که،Cs Go یا Counter-Strike: Global Offensive اخرین نسخه از سری محبوب Counter-Strike  است که در سال 2012 عرضه شده است. این بازی به دست استودیو ولو توسعه داده شده است و تا مدتی پیش یک بازی رایگان نبود، اما بعد از چند سال ولو تصمیم به رایگان کردن این بازی گرفت. بعد از رایگان شدن این بازی قطعا تعداد پلیر های اون هم افزایش چشم گیری داشت و همین موضوع اون رو به یکی از بهترین بازی های رایگان حال حاظر استیم تبدیل کرده است.

سری دوست داشتنی Counter-Strike همیشه گیم‌پلی خاص خودش رو داشته و هنوز هم به گیم‌پلی کلاسیک این مجموعه پایبند است. همچنین نقشه های کلاسیک و محبوب این مجموعه با گرافیکی جذاب‌تر مثل dust2 در Cs Go وجود دارد. با توجه به آنلاین و رایگان بودن این بازی شما میتونید با دوستاتون تیم بشید و از این بازی جذاب به صورت رایگان لذت ببرید.

در حال حاظر بازی Cs:Go دارای حالت های مختف زیادی است از جمله حالت Battle Royal اما خب بدون شک معروف‌ترین حالت بازی Cs Go همون بخشی است که تیم تروریست باید یک بمب در نقطه‌ای از نقشه کار بگذاذه و تیم ضدتروریست علاوه ‌بر تلاش برای نجات جون گروگان‌ها برای خنثی کردن این بمب هم تلاش کنند.

بازی Conqueror’s Blade

بازی Conqueror's Blade

استودیو سازنده: بومینگ تک

سال عرضه بازی: 2019

سبک بازی: تاکتیکی همزمان

عنوانConqueror’s Bladeیک بازی آنلاین در سبک تاکتیکی از استودیو سازنده چینی به نام بومینگ تِک است که از سری بازی‌هایی مثل Tottal War و Command & Conquer ایده‌ برداری کرده است. در جریان بازی Conqueror’s Blade بشما کنترل یک افسر نظامی رو هدایت می‌کنید که می‌تونید ازطریق اون به سربازهای خود دستور لازم جنگی رو بدهید. بازیکن‌ها می‌تونن فرمانده نظامی خودشون رو از بین 12 کلاس مختلف موجود در بازی انتخاب کنند که هرکدوم از این کلاس ها ویژگی‌ها و توانایی‌های منحصر به ‌فرد خودشون رو دارند. سازندگان در بازی پنج مدل نبرد مختلف قرار داده‌اند که هرکدام تجربه‌ای متفاوت و سرگرم‌کننده از جنگ‌های درون بازی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. جدا از مدل های مختلف نبرد شما در این بازی انواع سلاح‌ها رو میتونید استفاده کنید از سلاح‌هایی مثل شمشیرهای بلند و کوتاه بگیر تا نیزه و تیر و کمان و این ها فقط بخش کوچکی از آیتم‌های مختلفی هستن که در نبردهای بازی می‌تونید از اون‌ها استفاده کنید. البته که شما می‌تونید در بازی با افراد دبگه، فرقه و گروه خودتون رو تشکیل بدهید و از این طریق، منابع، امتیازها و تجهیزاتتون رو با هم به اشتراک بگذارید تا بتونید در نبردهای بسیار بزرگ با قدرت بیشتری حضور پیدا کنید.

بازی Dota 2

بازی Dota 2

استودیو سازنده: ولو

سال عرضه بازی: 2013

سبک بازی: مبارزات آنلاین چند نفره

عنوان Dota 2 یک بازی آنلاین چندنفره است که به دست استودیو محبوب و معروف ولو ساخته شده است که به‌ عنوان دنباله بازی Defense of the Ancients در سال 2013 برای پلتفرم‌های ویندوز و لینوکس منتشر شد. در این نسخه شما در قالب تیم‌های پنج‌نفره در مقابل سایر بازیکن ها قرار خواهید گرفت و وظیفه دارید تا از پایگاه خودتون در مقابل حملات تیم مقابل دفاع کنید. هرکدوم از کاراکترهای بازی درواقع قهرمانی هستند که توانایی‌ها و سبک مبارزه منحصر به ‌فرد خودشون رو دارند و همین موضوع لذت تجربه این بازی رو چند برابر کرده است. در طول مبارزات بازیکن‌ها می‌تونن امتیاز‌ها و آیتم‌های مختلف رو جمع‌آوری کنن و از اون‌ها برای پیروزی در میدون نبرد استفاده کنند. در پایان هم تیمی برنده است که بتونه یک ساختمان بزرگ تیم مقابل رو که به اصطلاح Ancient نام دارد رو نابود کند.

گیم‌پلی بازی همانند دیگر بازی‌های استراتژی همزمان است و شما دنیای آن را با دوربین ایزومتریک دنبال می‌کنید. دوتا 2 بدون شک یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین بازی پلتفرم استیم است که به‌صورت رایگان در این فروشگاه قرار گرفته است و شما می‌توانید هم‌اکنون آن را دانلود و تجربه کنید.

بازی Destiny 2

بازی Destiny 2

استودیو سازنده: بانجی

سال عرضه بازی: 2017

سبک بازی: شوتر اول ‌شخص

سری بازی‌های Destiny به طور کلی یکی از بهترین بازی‌های شوتر چند سال اخیر است که در اختیار کاربران پلتفرم‌های مختلف قرار گرفته است و سال 2017 بود که دومین نسخه این بازی با قیمت ۶۰ دلار منتشر شد، اما بعد از گذشت دو سال بانجی تصمیم گرفت تا اون رو با نام Destiny 2: New Light به‌عنوان یک اثر کاملا رایگان در دست مخاطبان خودش قرار دهد. در جریان نسخه دوم این بازی شما کنترل یکی از افراد Guardian  رو به‌عهده‌ خواهید داشت که درواقع نقش محافظان آخرین سرپناه سیاره زمین رو بازی می‌کنند. این افراد با استفاده از نیرویی به نام Light از بشریت در مقابل تهدیدهای موجودات بیگانه محافظات می‌کنند.

شما بعد از ورود به دنیای بازی با یک جهان بسیار بزرگ روبه‌رو خواهید ‌شد که محتوای خودش رو در قالب یک اثر چند نفره با ترکیب المان‌های نقش‌آفرینی و در دو حالت PvE و PvP در اختیار شما قرار داده است. از زمان عرضه این بازی تا به الان، بسته‌های الحاقی (DLC) مختلفی برای اون منتشر شده که هرکدوم روایت و تجربه‌ جدیدی از عنوان Destiny 2 رو به شما ارائه میکنند که اگه طرفدار ژانر تخیلی و عشق فضا هستید بازی کردن این خط های داستانی خالی از لطف نیست.

بازی Halo Infinite

بازی Halo Infinite

استودیو سازنده: 343 Industries

سال عرضه بازی: 2021

سبک: شوتر اول ‌شخص

میشه گفت که یکی از جدیدترین بازی‌های رایگان استیم اون هم تو بخش چند نفره آخرین نسخه از سری محبوب Halo است که بدون شک تجربه اون برای هر گیمری که علاقه به سبک شوتر داره می‌تونه خیلی لذت بخش باشد. به طور کلی نسخه آخر سری Halo بسیار خوش‌ساخت است و این موضوع در مورد بخش چند نفره اون هم صدق می‌کند. مثل نسخه‌های قبلی این مجموعه سازندگان حالت‌های مختلفی همانند Deathmatch، Capture the flag و دیگر بخش‌های محبوب قدیمی رو در قسمت چند نفره این بازی قرار داده‌اند و جدا از اون Mode های جدیدی رو هم به بازی اضافه کردن که بازیکن‌ها می‌تونن در دو حالت چهار در مقابل چهار و تیم‌های بسیار بزرگ (یه چیزی تو مایه‌های بتل فیلد) در مقابل هم قرار بگیرند و هرتیمی که زودتر به امتیاز مشخصی برسد برنده مسابقه خواهد شد.

از جدیدترین ویژگی‌هایی که در این نسخه از Halo به بخش چند نفره اون اضافه شده است میشه به آیتم‌هایی اشاره کرد که به‌صورت موقت یک توانایی خاص رو در اختیار شما قرار می‌دهد. گیم‌پلی روان، گرافیک جذاب و صداگذاری عالی از جمله ویژگی‌های بخش چند نفره بازی Halo Infinite هستند که باعث می‌شود تجربه اون رو به هر گیمری توصیه کنم.

بازی Path of Exile

بازی Path of Exile

استودیو سازنده: Grinding Gear Game

سال عرضه بازی: 2013

سبک: اکشن نقش‌ آفرینی

بازیPath of Exile  یک عنوان رایگان در سبک نقش ‌آفرینی است که داستان اون در یک دنیای تاریک و فانتزی جریان دارد. روند داستان بازی به این صورت است که دولت، مردم رو به قاره Wraeclast تبعید کرده که مکان خدایان باستانی لقب گرفته است و حال شما باید با کنترل شخصیت تبعید شده، یکی از هفت کلاس بازی رو انتخاب کنید و برای بازگشت به خانه خود یعنی  Oriath، خدایان باستانی و دشمنان شیطانی مختلفی رو در طول مسیرتون شکست دهید. بازی به ‌شدت از نظر گیم‌پلی شبیه به سری بازی‌های معروف Diablo است و بسیاری حتی اون رو دنباله معنوی نسخه دوم Diablo میدونند. در این عنوان المان‌های سبک روگ‌لایک رو میشه خیلی راحت دید، به‌صورتی‌که تمامی مناطق بازی به‌صورت تصادفی ایجاد می‌شوند و شما با هربار سفر به مکان‌های بازی با بخش‌های جدیدی روبه‌رو خواهید شد.

شما در بازی Path of Exile  می‌تونید کوئست‌های مختلف شخصیت‌های غیرقابل بازی رو انجام بدید، وارد دخمه‌های مختلف شوید و بعد از مبارزه با موجودات اهریمنی مختلف به Loot کردن اونها بپردازید و به طور کلی در این بازی مسیرهایه زیادی برای Level Up وجود داره و ساعت ها میتونه شما و دوستانتون رو سرگرم کند. شما میتونید همین الان بازی Path Of Exile رو به صورت کاملا رایگان از پلتفرم استیم دریافت کنید و اگه که از  علاقه‌مند به سبک دانجن‌کراولر و اکشن نقش‌ آفرینی هستید بهتون قول میدم که می‌تونید از تجربه این بازی ساعت‌ها لذت ببرید.

بازی Paladins

بازی Paladins

استودیو سازنده: ایول موجو گیمز

سال عرضه بازی: 2018

سبک: شوتر اول ‌شخص

بازی Paladins یک عنوان در سبک شوتر اول ‌شخص قهرمانی است که داستان اون در دنیایی خیالی به ‌نام Realm  جریان دارد. در این بازی شما شاهد حضور سربازانی هستیم که برای مبارزه با دشمن‌های خود از سلاح‌های مختلف و مدرن به‌جای شمشیر استفاده می‌کنند. در دنیای Paladins، نبردی بین دو فرقه Magistrate  و Resistance/Paladins وجود داره که در اون اعضای گروه اول قصد دارن تا جادو رو به ‌کنترل خود در بیارن و اجازه ندن شخصی به جز خودشون‌ از جادو استفاده کند. در نقطه مقابل هم گروه مقاومت قرار می‌گیره که ادعا دارن که جادو باید در اختیار تمامی افراد گذاشته شود.

میشه گفت که بازی یک نسخه رایگان و کپی از بازی محبوب Overwatch است که حتی این رو میتونید در شباهت زیاد بعضی از کرکترهای این دو بازی به راحتی مشاهده کنید. قهرمانان این بازی هرکدوم مهارت‌های منحصر به فرد خودشون رو دارند که شما می‌تونید با توجه به سلیقه خودتون از بین اونها کرکتر خودتون رو انتخاب کنید و ازطریق یک سیستم کارتی اون‌ها رو ارتقا هم بدهید. درواقع شما به کمک این کارت‌ها می‌تونید تا حد زیادی کرکتر خودتون رو شخصی‌سازی کنید و در نبردهای مختلف مورد استفاده قرار دهید. سازندگان چهار حالت اصلی در بازی قرار داده‌اند که هرکدوم ار اون ها تجربه‌ منحصر به ‌فرد و سرگرم‌کننده‌ای رو در اختیار شما قرار می‌دهند. مثلا در حالت بازی Siege شما در قالب تیم‌های 5 نفره در مقابل همدیگه قرار می‌گیرید و بعد از فتح نقطه‌ای مشخص از نقشه بازی، وظیفه دارید که یک محموله خاص رو به پایگاه دشمن هدایت کنید.

بازی Warframe

بازی Warframe

استودیو سازنده: Digital Extremes

سال عرضه بازی: 2013

سبک بازی: اکشن نقش‌آفرینی

Warframe یک بازی در سبک اکشن نقش‌آفرینی است که به دست استودیو سازنده دیجیتال اکستریم توسعه یافته است، که در اون شما کنترل شخصیتی به ‌نام Tenno رو در اختیار خواهید داشت که درواقع یک مبارز باستانی مربوط ‌به سالیان دور است. Tenno بعد از گذشت قرن‌ها دوباره به زندگی بازگشته است و خودش رو در سیاره‌ای پیدا می‌کند که درگیر جنگی میان‌ ستاره‌ای با نژادی به ‌نام Grineer شده است.

شما و بقیه هم‌رزماتون قادر هستید تا با استفاده از سلاح‌ها و توانایی ویژه خودتون که به اصطلاح وارفریم نامیده می‌شوند، مأموریت‌های مختلف رو به سر انجام برسونید. گیم‌پلی بازی از المان‌های نبرد مستقیم و پارکور استفاده می‌کنه و شما می‌تونید از بخش نقش‌آفرینی اون برای ارتقا تجهیزات کرکتر خود استفاده کنید. درکنار گیم‌پلی، گرافیک بالا و جذاب بازی Warframe باعث شده تا این بازی به یکی از بهترین بازی های رایگان پلتفرم استیم تبدیل شود.

بازی Smite

بازی Smite

استودیو سازنده: های‌رز استودیوز

سال عرضه بازی: 2014

سبک بازی: مبارزات آنلاین چند نفره

نوبت به معرفی بازی Smite رسیده است که خیلی راحت میشه گفت که این بازی یک شگفتی در دنیای گیم به حساب میاد. این بازی از شاهکارهای رایگان پلتفرم Steam است که در سبک محبوب MOBA حرفی برای گفتن داره چرا که این عنوان با تمام بازی‌های سبک موبا که تا به حال دیدید کاملا فرق داره، جزئیات و تجهیزاتی که در این بازی وجود دارن تونستن اون رو به یک شاهکار بی‌مثال تبدیل کنند.

در بازی Smite بعد از این که شما حالت بازی رو انتخاب کردید باید شخصیت خودتون رو هم از بین یکی از خدایان یا اساطیر باستانی فرهنگ‌های مختلف مثل چین، مصر، یونان، نورث و غیره انتخاب کنید و به گفته خود بازی شما در این عنوان میتوانید بیش از 100 خدا یا اساطیر بساتانی رو مشاهده کنید و با اون ها به میدون نبرد بروید. نکته جذاب بازی این جاست که هرکدوم از شخصیت‌ها در یکی از پنج دسته اساسین،‌ گاردیان، هانتر، جادوگر و جنگجو قرار می‌گیرند که هرکدوم مهارت‌های مخصوص خودش رو دارد.

هر شخصیت بازی اسمایت یک حمله ساده، یک مهارت Passive و چهار توانایی با ویژگی‌های مختلف رو در اختیار داره که می‌تونه از اون‌ها در نبردهای مختلف استفاده کند. در روند بازی شما باید یکی از مسیرهای مشخص شده در نقشه بازی رو برای رسیدن به منطقه تیم مقابلتون رو انتخاب کنید، که هر مسیر توسط تعدادی برج محافظت می‌شود که با از بین‌ بردن این برج‌ها و درنهایت نابود کردن Phoenix هر تیم، بازی به پایان می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید