پیش نمایش بازی رایگان Overwatch 2

Overwatch

دیگه چیزی تا عرضه دومین نسخه بازی محبوب Overwatch نمونده و همونطور که به احتمال زیاد میدونید قرار شده است که در تاریخ 12 مهر ماه عنوان جذاب Overwatch 2 به صورت Early Access برای رایانه‌های شخصی، کنسول‌های نسل هشت و نه، نینتندو سوییچ منتشر بشود و همین موضوع باعث شد که امروز در این مقاله یک نگاه کلی بیاندازیم به همه جزئیاتی که از بازی Overwatch 2 تا به الان رو میدونیم، پس با من همراه باشید.

اگه که شما از طرفدارهای بازی‌های آنلاین باشید بدون شک بازی Overwatch رو میشناسید، اما برای اون‌هایی که هیچ شناختی نسبت به این بازی ندارن باید بگم که، اورواچ یک عنوان شوتر (تیراندازی) اول شخص است که در اون شما باید به صورت تیمی و با همکاری بقیه بازیکن‌ها، به مبارزه با تیم حریف بپردازید. نکته جذاب بازی اینجاست که هر کدوم از شخصیت‌های موجود در بازی که اصطلاحاً به اون ها قهرمان یا هیرو گفته میشود، توانایی‌های منحصر به فرد خودشون رو دارن، پس باید موقع انتخاب هیروتون حواستون به انتخاب بقیه بازیکن‌ها هم باشد.

تاریخچه‌ی سری Overwatch

Overwatch

اولین نسخه بازی اورواچ در سال 2016 به صورت رسمی برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه شد و همونطور که بالاتر بهش اشاره کردم بازی از تعدادی قهرمان تشکیل شده است که اونها گروهی به نام اورواچ رو تشکیل داده‌اند و هدفشون هم پیروزی در جنگ ربات‌ها و انسان‌ها است، تیم اورواچ باید جلوی ربات‌هایی که قصدشون نابودی بشر است رو بگیرند.

گیم‌پلی بازی اورواچ به این صورته که شما پیش از شروع بازی باید از بین تقریباً 30 تا قهرمان موجود در بازی بر اساس توانایی‌هاشون یکی رو انتخاب کنید، که هر کدوم از این هیروها بر اساس همین توانایی‌ها جز سه دسته کلی ADC، Tank و یا Support دسته بندی میشوند، که بدون شک از اسم کلاس‌ها مشخصه که قهرمان هر کلاس چه خصوصیت‌های داره، برای مثال قهرمان‌های کلاس ADC (Attack Damage Carry) برای آسیب زدن به حریف طراحی شدن در صورتی که قهرمان‌های کلاس Support برای کمک رسانی به تیم استفاده میشن و قهرمان‌های تانک هم به دلیل مقاومت بالاشون در خط اول نبرد قرار میگیرند.

همه چیز درمورد Overwatch 2

حالا که به طور خیلی خلاصه با عنوان Overwatch آشنا شدیم، نوبت به معرفی قسمت دوم این بازی رسیده است و قرار است که اطلاعات رسمی که از این بازی تا به امروز منتشر شده‌ است رو با هم مرور کنیم.

Overwatch

با  عرضه شدن بازی به صورت Early Access، ما در بازی علاوه بر مپ‌های نسخه اول بازی مثل مپ‌های Midtown، Circuit Royal و Colosseo شاهده دو مپ جدید که در پرتقال و ریو قرار گرفته‌اند خواهیم بود. جدا از اون قرار شده است که بیشتر از 30 اسکین و 3 قهرمان جدید به بازی اضافه بشود.

یکی از این 3 قهرمان جدید که قرار است هم زمان با عرضه بازی قابل دسترس باشد، Junker Queen نام دارد، با این که این قهرمان جدید مقداری هجومی است اما در کلاس تانک‌ها دسته بندی شده است. کرکتر Junker Queen یک شات‌گان، یک تبر بزرگ و یک چاقو به نام Gracie به همراه خود دارد که هر بازیکنی که با Gracie زخمی شود، برای مدت زمان مشخصی تاثیر شفابخشی کمتری رو میتونه دریافت کنه.

نکته جذاب داستان این جاست که چاقوی جانکر کویین قابلیت پرتاب هم داره و به هر بازیکنی که برخورد کند شما میتونید با استفاده از قابلیت دستکش آهنربایی‌ جانکر کویین اون حریف رو به سمت خودتون بکشید. قدرت آلتیمیت این قهرمان Rampage نام داره و به شما این امکان رو میده که با سرعت زیادی به سمت جلو حرکت کنید و تبر خودتون رو به اطراف بچرخونید و به دشمنانتون آسیب برسونید، انجام این کار علاوه بر زخمی کردن تیم حریف، بخشی از سلامتی شما رو هم بازیابی میکند. توانایی بعدی جانکر کویین Commanding Shout است که با فعال کردن این قابلیت، برای مدت زمان مشخصی سرعت حرکت تمام هم تیمی‌های خودتون که در اطراف شما هستن رو بالا میبرید.

برخی تغییرات مهم Overwatch 2

Overwatch

این عنوان نه تنها رایگان است، بلکه از روز اول کراس پلتفرم هم هست (Cross platform) هم است.

بدون شک مهم‌ترین تغییر اورواچ 2 نسبت به نسخه قبلی خودش، رایگان بودن اونه و برای بازی کردن اورواچ دو تنها کافیه که بازی رو دانلود کنید، و جذاب‌تر از اون طبق گفته سازندگان بازی، قرار شده است که بازی از کراس‌پلتفرم هم پشتیبانی ‌کنه و دیگه اینجوری شما میتونید با دوستای خودتون که بر روی دستگاه دیگری بازی میکنند، هم بازی کنید.

جدا از این شما میتوانید سیو حساب کاربری خودتون رو از روی یک دستگاه به دستگاه دیگری منتقل کنید و دیگه نگران اسکین‌های خود نباشید، مثالاً اگه که بر روی کنسول ایکس باکس خود یک اسکین رو خریداری کردید و بعدا تصمیم گرفتید بر روی کامپیوتر بازی کنید همون اسکین رو بر روی کامپیوتر هم خواهید داشت. خبر خوش دیگه هم اینه که اگه که اورواچ یک رو بازی کرده باشید، شما میتونی تمام اسکین‌ها و سایر تزئینات حساب کاربری خودتون رو به اورواچ 2 منتقل کنید.

جوایز و محتوای بتل‌پس Overwatch 2

Overwatch

جدا از این موضوع اگه که شما اورواچ یک رو بازی کرده باشید، یک بسته رایگان رو دریافت می‌کنید که شامل دو اسکین اپیک جدید، یک آیکون اختصاصی و یک هدیه غافل‌گیرانه است که سازندگان هنوز محتوای اون رو اعلام نکردند. فقط توجه داشته باشید که برای دریافت این بسته هدیه شما حتما باید قبل از شروع فصل دوم وارد بازی شده باشید، تا بتونید اون رو دریافت کنید.

تا قبل از انتشار بازی اورواچ 2 یک بسته‌ دیگر به نام Watchpoint Pack هم وجود داره که شما میتونید با خرید این پک 40 دلاری صاحب دو اسکین لجندری، بتل‌پس ویژه فصل اول، 2000 پوینت بازی و نسخه Legendary Edition اورواچ شوید پس اگه که تا الان نسخه اول بازی رو تجربه نکردید این بسته رو از دست ندید.

سیستم بتل پس به بازی OverWatch 2 هم راه پیدا کرد. بدون شک حالا که سازندگان تصمیم گرفتن بازی رو به صورت رایگان منتشر کنند، باید دنبال راه‌‌ های دیگه‌ای برای درآمدزایی از بازی باشند. برای همین هم بالاخره لوت‌ باکس‌ها از بازی رفتن و جاشون رو به بتل‌ پس دادن و طبق گفته سازندگان قرار شده است که مثل بقیه بازی‌های لایو سرویس، اورواچ 2 هم فصل بندی بشود. هر فصل بازی Overwatch 2 معادل 9 هفته میشه که قرار شده برای هر فصل بتل‌پسی جدید عرضه شود که شامل قهرمان‌ها، اسکین‌ها و دیگر اشیا تزئینی جدید است.

اولین سیزن بازی Overwatch 2 هم زمان با عرضه Early Access بازی منتشر میشود و فصل دوم هم از تاریخ 15 آذر به همراه هیرو، مپ و اسکین‌های جدید در دسترس شما خواهد بود. طبیعتاً با سیستم کار Battle Pass آشنایی لازم رو دارید، مثل سایر بتل پس‌ها در Overwatch 2 هم شما با رسیدن به هر لول‌ جایزه‌‌ای ویژه همون لول رو بدست میارید که این جایزه میتونه شامل اشیای تزئینی جدید، اسکین‌ها، حرکات خاص، چارم‌های جدید برای اسلحه‌ها باشد. یک سری جوایز رایگان هم در بین لول‌های بتل پس وجود دارد که شما اگر بتل پس بازی رو خریداری نکرده باشید باز هم میتونید از این آیتم‌های رایگان استفاده کنید.

حالت PVP بازی

همونطور که دیدین اطلاعات بسیاری در رابطه با حالت PVP بازی منتشر شده، اما خب پس حالت PVP چی؟

Overwatch

طبق گفته‌های بلیزارد، حالت PVP بازی قرار است برای سال ۲۰۲۳ میلادی عرضه شود. آقای Aaron Keller کارگردان بازی اورواچ 2 گفته است که یک حالت داستانی خطی یک نفره اما با امکان بازی کردن چند باره برای ارتقا شخصیت‌های بازی منتشر خواهد شد.

به هر حال میشه گفت که بازی اورواچ 2 بیشتر حس و حال یک بسته الحاقی برای نسخه قبلی خودش رو داره تا یک بازی جداگانه اما در کل اورواچ 2 قرار است دنباله‌ای بر نسخه پیشین خودش باشه که در این بین شامل یک سری ویژگی‌های جدید هم می‌شود. بر اساس گفته‌های بلیزارد، تمرکز تیم سازنده در این بازی بیشتر بر روی داستان، شخصیت پردازی و همچنین دیالوگ‌ها بوده و انگاری که میخوان یک تجربه جذاب‌تر نسبت به نسخه اول رو به ما ارائه دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید