معرفی بازی Gotham Knights؛ ظهور قهرمانان گاتهام

Gotham Knights

بعد از گذشت ماه‌ها شایعه و انتشار گزارشات تایید نشده مختلف در رابطه با بازی جدید دنیای بتمن با نام Gotham Knights بالاخره استودیو سازنده بازی سازی Warner Bros. Montreal از این عنوان جدید خود در طی رویداد DC FanDome با منتشر کردن یک تریلر سینماتیک تقریباً طولانی و به نمایش گذاشتن یک ویدیو هفت دقیقه‌ای از گیم‌پلی این بازی، از اثر جدید این تیم یعنی Gotam knights رونمایی کرد. پس از انتشار پیش نمایش اولیه از این بازی، با گذشت زمان به صورت گزارش‌های مختلف نیز یک سری جزییات جدیدی از حالت داستانی بازی، گیم‌پلی، شخصیت‌های داستان بازی و توانایی‌های خاص هر کدام از این کرکترها منتشر شد و مدت زمان زیادی هم تا انتشار کامل بازی باقی نمانده است و به همین دلیل در اینجا قرار است که به شما هر آن ‌چیزی که در مورد بازی Gotham Knights می‌دانیم را بگوییم، پس با ما همراه باشید.

پیش‌زمینه‌ی Gotham Knights

قبل از شروع کردن به بررسی این عنوان از تمامی زوایای ممکن، بد نیست که یک توضیح خیلی خلاصه و کلی از این سری بدهیم برای افرادی که هیچ چیزی در رابطه با این اثر جدید نمی‌دانند.

اگر بخواهیم خیلی خلاصه بگوییم، الان مدتی است که به نظر می‌رسد که در داستان ما بتمن مرده است یا به هر دلیلی دیگر خبری از قهرمان داستان ما نیست و حال بعد از مرگ احتمالی او شاهد رشد چشم گیر جرم و جنایت در شهر گاتهام هستیم که حال از این رو شهر گاتهام نیازمند یک پاکسازی وسیع است تا شاید بتوان جلوی رخ دادن جرم و جنایت در نقاط مختلف شهر را گرفت، اما چه کسی یا بهتر است بگوییم چه کسانی قرار است شهر گاتهام را در نبود بتمن نجات دهند؟

این وظیفه تنها مدافعان باقی مانده‌ داستان ما یعنی Batgirl ،Robin ،Nightwing و Red Hood است که باید هرچه سریع‌تر جلوی گسترش جرم و جنایت را در این شهر تاریک بگیرند. شما می‌توانید در نقش هرکدام از این قهرمانان نام برده شده قرار بگیرید و برای دفاع از مردم گاتهام به مبارزه با جنایتکاران بپردازید و به شوالیه تاریکی جدید تبدیل شوید.

Gotham Knights

متاسفانه بر خلاف تصور خیلی‌ها بازی Gotham Knights دنباله بازی Batman Arkham Knight نیست و با این‌که داستان این دو بازی به‌ خوبی می‌توانستند در کنار یک دیگر قرار بگیرند، سازندگان بازی اعلام کردند که روایت داستان این دو بازی به هیچ عنوان به‌ یک‌ دیگر ربطی نخواهد داشت. این‌ که گفتیم اتفاق‌های رخ داده در این دو بازی می‌توانند به راحتی پشت سر هم بیایند به ‌این دلیل است که بتمن پس از اتمام داستان اصلی بازی Arkham Knight می‌تواند با تصمیم شما مرگ خود را انتخاب کند. مرگی که به احتمال زیاد دروغ بوده و صرفاً به ‌دلیل لو رفتن هویت واقعی بتمن اتفاق افتاده است.

برای افرادی که در جریان نیستند، مرگ بتمن در انتهای بازی Arkham Knight به این شکل رقم می‌خورد که از ساختمان GCPD سوار بت وینگ خود می‌شود و به سمت عمارت وین حرکت میکند و پس از ورود او به آن‌ جا انفجاری بزرگ رخ می‌دهد که باعث میشود تمام دنیا مرگ بروس را تایید کنند. یک دلیل دیگری که باعث میشد که بگوییم این بازی می‌تواند دنباله‌ای از نسخه قبل خود باشد این بود که مشخص شد اوراکل (Oracle) یا همان بت‌گرل پس از فلج شدنش توسط جوکر (Joker) بهبود پیدا میکند و پس از ریکاوری‌های بسیار، حال می‌تواند به میدان مبارزه برگردد، اما با این حال سازندگان این عنوان گفته‌اند که متاسفانه داستان این دو بازی هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.

‌شخصیت‌های Gotham Knights

Gotham Knights

در ادامه به بررسی جنبه‌های مختلف این بازی خواهیم پرداخت تا با هم ببینیم در روز انتشار بازی باید منتظر چه چیزهایی از این اثر جدید باشیم.

شخصیت‌های بازی هرکدام مهارت‌ها و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند:

شاید در نگاه اول به نظر برسد که گیم‌پلی بازی شباهت‌های بسیار زیادی به بازی Batman Arkham دارد اما با اضافه شدن عناصر نقش آفرینی، بازی Gotham Knights توانسه شکلی کاملاً متفاوت به خود بگیرد. اضافه شدن Skill tree آن هم برای هر شخصیت به صورت منحصر به فرد برای همه ما طرفداران دنیای DC یک خبر بی‌نظیر است چرا که با وجود این موضوع می‌توانیم به ‌خوبی با تمام کاراکتر‌های موجود در بازی بهتر ارتباط برقرار کنیم و فرق هرکدام را با دیگری احساس کنیم.

طبق گفته‌های کارگردان بازی یعنی پاتریک ردینگ (Patrick Redding) قرار شده است که هرکدام از این کرکتر‌ها توانایی و قابلیت‌های خاص و منحصر به فرد خود را داشته باشند. نکته جذاب این موضوع این است ‌که شما می‌توانید لباس و آرمور هرکدام از این کرکتر‌ها را براساس علاقه خود تغییر دهید و شخصی‌سازی کنید.

توانایی‌های هر شخصیت قابل بازی

در زیر بعد از گفتن شرح حالی کوتاه از هر شخصیت‌های بازی توانایی‌های خاص هر یک از آن‌ها را نیز نام برده‌ایم:

بت‌گرل (Batgirl) :

Batgirl Gotham Knights

از نظر روحیه و اراده کسی نمی‌تواند به پای دختر رئیس پلیس شهر یعنی باربارا گوردون (Barbara Gordon) برسد، چرا که باربارا شخصی عمل‌گراست که عقب‌ نشینی هیچ وقت از گزینه‌های او نبوده است. پس از کشته شدن پدر او (کمسیر گوردون)، شناخته ‌شده‌ترین و درست کارترین پلیس شهر گاتهام در راه مبارزه با جنایت‌کاران گاتهام باربارا می‌خواهد اطمینان حاصل کند که مرگ پدرش بی‌دلیل نبوده است. حالا باربارا پس از توان‌بخشی‌ و انجام تمرین‌های سخت دوباره می‌تواند لباس بت‌گرل را به تن کند.

  • متمرکز، مقاوم بودن در مبارزات تن به تن
  • استفاده از اشیا در محیط و توانایی هک وسایل
  • به‌کارگیری رشته‌های کیک بوکسینگ، کاپوئرا و جوجیتسو در مبارزه‌های خود

نایت‌وینگ (Nightwing) :

Nightwing Gotham Knights

بیش‌ترین کاریزما را در بین این شوالیه‌ها دیک گریسون دارد، یک رهبر خوشبین و واقعی، کسی که در یک خانواده با محبت سیرک کودکی خود را پشت سر گذاشته و ارزش واقعی باهم بودن را کاملاً درک میکند. دیک زمانی دستیار بتمن بوده و مدتی در نبود استاد خود مجبور بوده است که جداگانه کار کند، اما حال این موضوع باعث افتخار‌ش خواهد بود که درکنار اعضای خانواده‌اش برای پایان دادن به شرارت در این شهر هر کاری که می‌تواند انجام دهد.

  • آکروباتیک
  • اجرا کردن مبارزه نمایشی
  • استفاده از استیک‌های منحصر به فرد

ردهود (Redhood) :

Red Hood Gotham Knights

طبیعتاً خیلی از شماها فرایند تبدیل شدن دومین رابین (Jason Todd) به رد‌هود را بدانید. یک آنتی‌هیرو قدرتمند که هویت‌اش بعد از کشته شدنش به دست جوکر و زنده ‌شدنش توسط راس الغول تغییرات زیادی کرده است. او همیشه در کنترل احساسات خود ناموفق بوده، اما دلیلی بر آن نمی‌شود زمانی که خانواده خودش را در‌خطر ببیند کاری انجام ندهد.

  • بی‌رحم بودن
  • داشتن مهارت بالا در تیر‌اندازی با اسلحه
  • استفاده از تکنیک‌های مختلف در مبارزه

رابین (Robin) :

Robin Gotham Knights

دیگر همه ما جوان‌ترین عضو (Tim Drake) این خانواده را به خوبی می‌شناسیم، رابین یکی از باهوش‌ترین اعضای این گروه است و به شکلی، نابغه‌ای در مبارزه کردن است. رابین هرگز باور خود را نسبت به بتمن از دست نداد و به‌ همین دلیل بتمن برای او انگیزه‌ای شد تا به یک قهرمان تبدیل شود. بروس از ابتدا می‌دانست که تیم می‌تواند به ‌یک قهرمان واقعی تبدیل شود.

  • زیرک بودن
  • مبارزه با استیک تاشو
  • توانایی جلب توجه دشمنان به خود

چرا Gotham Knights می‌تواند به اثر جذابی تبدیل شود؟

Gotham Knights

یکی دیگر از نکات جذاب بازی Gotham Knights این است که شما می‌توانید به صورت کاملاً انفرادی کنترل یکی از قهرمانان در دست بگیرید و بازی را به اتمام برسانید یا با یکی از دوستان خود به صورت co-op بازی کنید و با کمک یکدیگر شهر گاتهام را نجات دهید، که از نظر بنده این مورد جذاب ترین ویژگی‌ این بازی به حساب می‌آید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که در حین انجام بازی، مستقیماً به بازیکنان دیگر وابسته نیستید و بدون کمک آنها و حالت co-op نیز می‌توانید بازی را بدون هیچ مشکلی به پایان برسانید. در نظر داشته باشید که شما قبل از شروع هر ماموریت در پایگاه اصلی شخصیتی که میخواهید با آن مرحله انتخاب شده را پشت سر بگذارید را انتخاب کرده و دیگر در طول انجام آن ماموریت نمی‌توانید آزادانه بین چهار شخصیت بازی جابه‌جا شوید. نکته دیگر در مورد حالت co-op این است که، دو بازیکن می‌توانند به صورت همزمان یک شخصیت را انتخاب کنند و هیچ محدودیتی در این مورد وجود ندارد.

طبق گفته‌های سازندگان بازی، گیم‌پلی بازی رسماً برای حالت چندنفره بهینه ‌سازی شده است و سیستم مبارزه جدیدی خواهد داشت. بر اساس منتقدان بازی گفته می‌شود که گیم‌پلی و سیستم مبارزات، خیلی مورد توجه قرار گرفته و توانسته آن‌ها را راضی نگهدارد، البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که، تمرکز بازی روی حالت چند نفره صرفاً به این معنی نیست که شما بازی را نمی‌توانید تک نفره انجام دهید بلکه تجربه این عنوان به صورت چند نفره طبیعتاً برای شما لذت بخش‌تر خواهد بود.

Gotham Knights

طبق صحبت‌های آقای پاتریک ردینگ (کارگردان بازی Gotham Knights) باید گفت که همچنان تعدادی شخصیت شرور در بازی حضور خواهند داشت که تا به امروز خبری از آن‌ها بیرون نیامده است و معرفی نشده‌اند. تا به حال، استودیوی بازی سازی وارنر برادرز گیمز مونترال (WB Games Montreal)، تنها تعدادی از شخصیت‌های منفی این عنوان را نام برده‌اند که در بین این اسامی می‌توان به مستر فریز (Mr. Freeze) و البته محفل جغدها (the Court of Owls) که آنتاگونیست اصلی بازی می‌باشد اشاره کرد، اما همانطور که بالاتر گفته شد، طبق گزارش وب‌سایت MP1st، کارگردان عنوان Gotham Knights در مصاحبه‌ای که اخیراً طی کامیک کان سن دیگو (San Diego Comic Con) صورت گرفت، متذکر شد که، قرار است تعداد بیشتری از شخصیت‌های شرور را در بازی ملاقات کنیم.

طبق آخرین اخبار، پروسه ساخت بازی Gotham Knights به پایان رسیده و قرار است که در تاریخ 3 آبان 1401 (25 اکتبر 2022) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی عرضه شود. متاسفانه خبری از نسخه نسل هشتمی بازی نیست که باعث ناامیدی طیف وسیعی از گیمرها شده است.

دیدگاهتان را بنویسید