چرا باید دومرحله ای اکانت پلی استیشن روشن باشد؟

چرا باید دومرحله ای اکانت پلی استیشن روشن باشد؟

با توجه به آمار بالای هک شدن اکانت های پلی استیشن، شرکت سونی که سازنده کنسول های پلی استیشن است سعی کرده است با اتخاذ سیاست های جدید (و اشتباه)، از هک شدن اکانت کاربران خود جلوگیری کند. اما این تصمیم چیست و چگونه از هک شدن اکانت ها پیشگیری میکند؟

قفل (Lock) کردن اکانت ها

با اجرای سیاست های جدید سونی هنگامی که شما سعی کنید با آی پی یا مرورگر جدید وارد اکانت پلی استیشن خود شوید، اکانت شما قفل می شود تا در صورتی که شخص یا اشخاص کلاهبردار سعی کرده باشند به اکانت شما وارد شوند، نتوانند کاری از پیش ببرند و به اکانت شما دسترسی پیدا نکنند.

قفل شدن اکانت پلی استیشن
قفل شدن اکانت پلی استیشن

این قفل شدن، به معنی ساسپند شدن یا بن شدن دائمی اکانت شما نیست و در ادامه روش حل این مشکل را به شما خواهیم گفت.

پیشگیری بهتر از درمان!

بهترین راه جلوگیری از بروز این اتفاق، فعال کردن تایید دومرحله ای اکانت پلی استیشن است. با فعال کردن تایید دومرحله ای امکان قفل شدن اکانت شما تا 80 درصد کاهش پیدا میکند و فقط در صورتی که چندین و چند بار ورود ناموفق داشته باشید، اکانت شما قفل میشود.

آموزش ویدیویی فعال کردن تایید دومرحله ای پلی استیشن را می توانید از این لینک مشاهده کنید.

چگونه مشکل قفل شدن (لاک شدن) اکانت را رفع کنیم؟

بعد از لاک (قفل) شدن اکانت، یک ایمیل از طرف سونی برای ایمیل اکانتتان ارسال می شود. در ایمیل ارسال شده، یک دکمه یا لینک با این مضمون وجود دارد: Reset Password

روی لینک یا دکمه کلیک کنید و رمز جدیدی برای اکانت خود انتخاب کنید. با انتخاب رمز جدید، اکانت شما از حالت لاک خارج می شود اما حتما و حتما بعد از تعویض پسورد اکانت، تایید دومرحله ای اکانت خود را فعال کنید تا از بروز مجدد این اتفاق جلوگیری شود.

نکته مهم

اولین باری که اکانت شما قفل می شود، بدون نیاز به تایید اطلاعات اکانت میتوانید رمز اکانت خود را ریست کرده و رمز جدیدی انتخاب کنید؛ اما در صورتی که اکانت شما برای بار دوم (یا بیشتر) قفل شود، بعد از کلیک روی دکمه Reset Password ای که از طریق ایمیل برایتان ارسال شده است، باید تاریخ تولدی که هنگام ساخت اکانت پلی استیشن وارد کرده اید را به یاد داشته باشید و آن را موقع ریست پسورد کردن وارد کنید. در صورتی که تاریخ تولد صحیح را به یاد نداشته باشید، امکان ریست پسورد وجود ندارد و ممکن است دسترسی به اکانتتان را از دست بدهید.

به همین دلیل پیشنهاد میکنیم که حتما و حتما تایید دومرحله ای اکانت خود را فعال کنید تا این مشکلات برایتان اتفاق نیفتد.

در صورتی که به کمک یا مشاوره نیاز داشتید، پیش از خرید حتما با پشتیبانی در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید