چرا بازی ماینکرفت همچنان پرطرفدار است؟

چرا بازی ماینکرفت همچنان پرطرفدار است؟

در تاریخ بازی‌های ویدئویی، عناوین بسیاری منتشر شده‌اند که بعضی از آن‌ها با وجود محبوبیت بالا، بعد از مدتی به دست فراموشی سپرده شده‌اند. اما در سال 2011 با عرضه نسخه کامل بازی ماینکرفت (Minecraft) از سوی استودیوی Mojang، انقلابی در بازی‌های رایانه‌ای شکل گرفت. این بازی که توسط آقای مارکوس پرسون طراحی شده بود، توانست در زمان کوتاهی و بدون استفاده از تبلیغات گسترده به محبوبیت فوق‌العاده بالایی برسد. این بازی هم‌اکنون با بیش از 238 میلیون نسخه فروخته شده در سراسر جهان، با اختلاف زیادی لقب پرفروش‌ترین بازی تاریخ را یدک می‌کشد.

موفقیت ماینکرفت به حدی رسید که در سال 2014، مایکروسافت تمام سهام Mojang را به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار خریداری کرد. حتی اگر این عنوان را تجربه نکرده باشید، قطعاً عکس‌ها و والپیپرهایی از آن را مشاهده کرده‌اید. بنابراین می‌دانید که برخلاف اکثر بازی‌های محبوب جهان، از گرافیک بسیار ساده‌ای بهره می‌برد و تنها با چند پیکسل و مکعب کل دنیای این بازی تشکیل شده است. بنابراین سوالی که پیش می‌آید این است که این بازی چه ویژگی‌های خاصی را درون خود دارد که به این درجه بالا از محبوبیت رسیده است؟

خلاقیت و آزادی عمل

در ماینکرفت شما می‌توانید دنیای دلخواه خود را بسازید و هر آن چه در ذهنتان هست را بسازید. بنابراین مهم‌ترین رکن محبوبیت ماینکرفت، میل بی‌پایان گیمرها برای پیاده‌سازی ایده‌هایشان است.

گیم پلی ماینکرفت
گیم پلی ماینکرفت

استریمرها و تولیدکنندگان محتوا

پس از گذشت 11 سال، ماینکرفت جزو پربیننده‌ترین بازی‌ها در توییچ و یوتیوب است. بینندگان و مخاطبین در این پلتفرم‌ها استقبال زیادی از این بازی داشتند و بنابراین تولیدکنندگان محتوا و استریمرها نقش پررنگی در محبوبیت این عنوان دارند. جالب است بدانید مقدار بازدید محتوای ماینکرفت در یوتیوب تنها در سال 2020 از 200 میلیارد فراتر رفته بود.

گیم‌پلی متنوع

علاوه بر آزادی عمل و خلاقیت در ساخت و ساز که پیش‌تر به آن اشاره کردیم،شما می‌توانید استایل بازی کردن مخصوص خود را داشته باشید. می‌توانید به جنگ دشمن‌ها بروید، به آرامی در دنیای آن گشت‌وگذار کنید یا حتی به سرور سایر بازیکن‌ها بپیوندید.

سخت‌افزار موردنیاز

ماینکرفت یکی از معدود بازی‌هایی است که می‌توانید بر روی هر دستگاهی اجرا کنید. از نینتندو سوییچ یا رایانه‌های پایین‌رده گرفته تا گوشی‌های اندرویدی. شما این اختیار را دارید که در هر زمانی که مایل بودید به بازی مورد علاقه خود بپردازید.

سادگی گیم‌پلی

ماینکرفت هیچ آموزش طولانی یا خسته‌کننده‌ای برای یادگیری پایه‌های گیم‌پلی ندارد و با آزمون و خطا می‌توانید یاد بگیرید که برای بقا و ساخت و ساز در دنیای آن به چه مهارت‌هایی احتیاج دارید.

آموزش کودکان

جالب است بدانید که امروزه از ماینکرفت به عنوان ابزاری برای آموزش استفاده می‌شود. این بازی می‌تواند مهارت‌های اجتماعی، سبک زندگی و مدیریت را به کودکان آموزش دهد و همچنین دارای یک حالت مخصوص کودکان است که آن‌ها را از رویارویی با هیولاها یا هر خشونت دیگری باز می‌دارد. ماینکرفت از شما می‌خواهد که خلاق باشید و راه حل‌هایی برای مشکلات پیش رو پیدا کنید. بنابراین می‌تواند مهارت حل مسئله را حتی در افراد بزرگسال نیز تقویت کند.

بازی ماینکرفت
بازی ماینکرفت

پشتیبانی فوق‌العاده و گیم‌پلی نامتناهی

اگر اهل خلاقیت باشید و بتوانید با سبک ماینکرفت ارتباط برقرار کنید، این بازی می‌تواند به صورت نامحدود شما را سرگرم کند. مایکروسافت، مالک جدید ماینکرفت، به‌روزرسانی‌های جدیدی را برای این بازی منتشر کرده است که تأثیر قابل‌توجهی بر آن گذاشته است. برخی به‌روزرسانی‌ها حتی ظاهر جدیدی به ماینکرفت داده‌اند و این امر باعث شده است که بازیکنان قدیمی‌تر و کارکشته دوباره به تجربه آن بپردازند.

سخن آخر

به نظر می‌رسد که دنیای نامتناهی ماینکرفت همچنان درحال جذب گیمرهای بیشتری است و مایکروسافت بخش قابل توجهی از تمرکز خود را بر روی پشتیبانی از این بازی قرار داده است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر سبک گرافیکی آن چندان طبق سلیقه شما نیست، این بازی را برای چند ساعت تجربه کنید. چرا که لذت گیم‌پلی خاص ماینکرفت را تا هنگام تجربه آن نمی‌توانید بچشید.

1 دیدگاه برای “چرا بازی ماینکرفت همچنان پرطرفدار است؟

دیدگاهتان را بنویسید