معرفی سری بازی های Frostpunk

معرفی سری بازی های Frostpunk

بازی‌های زیادی در سبک استراتژی عرضه شده‌اند که هرکدام از آن‌ها با وجود ژانر یکسان، حال و هوای متفاوتی دارند. عنوان Frostpunk را می‌توان یکی از جاه طلبانه‌ترین بازی‌های استراتژی دانست که توسط استودیوی 11Bit در سال 2018 عرضه شده است. استودیوی لهستانی 11 بیت در سال 2010 توسط چند نفر از اعضای استودیوی CD Projekt تاسیس شد. اولین نسخه Frostpunk توانست میانگین نمره 84 را توسط منتقدین در وبسایت متاکریتیک ثبت کند.

نگاهی به اولین نسخه Frostpunk

این عنوان برای کنسول‌های نسل هشتم و نهم، پیسی و حتی گوشی‌های اندرویدی و iOS در دسترس است و بر روی سرویس ایکس باکس گیم‌پس هم قرار دارد. داستان فراست پانک ما را به سال 1886 می‌برد که سرمایی جنون‌آمیز کره زمین را در بر گرفته است. حال شما وظیفه دارید به عنوان رهبر گروهی از مردم، از آن‌ها محافظت کنید. اما به همین سادگی نیست و در این بین چالش‌های زیادی وجود دارد.

اکثر بازی‌های استراتژی از شما می‌خواهند تا ارتش بزرگی درست کرده و لشگرکشی کنید اما در فراست پانک تمرکز شما بر روی مدیریت منابع و مردم است. در گیم‌پلی Frostpunk به جزئیات زیادی در مدیریت یک جامعه توجه شده است و علاوه بر تامین نیازهای پزشکی، غذا، گرما و… برای مردم، باید ماموریت‌هایی را تکمیل کنید. همچنین تصمیم‌گیری‌هایی وجود دارند که هرکدام از آن‌ها سرنوشت‌ساز خواهند بود. برای مثال، گاهی اوقات مجبور هستید به مردم خود دروغ بگویید یا حتی نوع غذای آن‌ها را انتخاب کنید.

گیم پلی Frostpunk
گیم پلی Frostpunk

در سرمای شدید فراست پانک، اصلی‌ترین وظیفه شما حفظ گرمای شهر است و منبع این کار ذغال سنگ می‌باشد. نکته قابل توجه این است که تمام ساختمان‌های شهر به صورت دایره شکل در اطراف ژنراتور قرار دارند تا بتوانند از گرمای آن استفاده کنند. پویایی شهر و جزئیاتی که در طراحی آن به کارگرفته شده است خارق‌العاده هستند.حتی می‌توانید کوچک‌ترین حرکات مردم و حتی رد پای آن‌ها را بر روی برف و سختی باز کردن راهشان را می‌توانید ببینید.

گیم‌پلی فراست پانک ثانیه به ثانیه ذهن گیمرها را درگیر می‌کند و دشواری افزایش رضایت مردم در اکثر مواقع لذت‌بخش است. همین موارد دست به دست هم داده‌اند تا با یکی از بهترین استراتژی‌های ریل‌تایم چندسال اخیر روبه‌رو باشیم. ممکن است تصور کنید که تجربه این بازی با کنترلر کنسول‌ها آزاردهنده باشند اما بهینه‌سازی کنترل بر روی کنسول‌ها به خوبی انجام شده است و نگرانی‌ای از این بابت وجود ندارد.

کمپین بازی به 4 سناریوی مختلف تقسیم می‌شود که هرکدام از آن‌ها پایان‌های مختلفی دارند و همین امر، ارزش تکرار این بازی را بسیار بالا برده است. اما Frostpunk به بخش داستانی خلاصه نمی‌شود. حالت Endless دارای چند نقشه می‌باشد و به نوعی تمامی تنظیمات را در دسترس شما قرار می‌دهد. همچنین در این بخش، حالت Surviving Mode وجود دارد که طوفان بازی را سخت‌تر کرده و چالش‌های جدیدی را به بازیکن ارائه می‌دهد.

بازی Frostpunk
بازی Frostpunk

آینده سری Frostpunk

بعد از موفقیت چشمگیر Frostpunk، استودیوی 11 بیت تیم خود را گسترش داد و هم‌اکنون درحال کار بر روی 3 پروژه می‌باشند. با این وجود، چندی پیش با یک تریلر سینماتیک از دومین نسخه Frostpunk رونمایی شد که چندان دور از انتظار نبود. این نسخه، ما را به 30 پس از اتفاقات فراست پانک 1 می‌برد که انسان‌ها از دوران ذغال سنگ عبور کرده و به نفت دست یافته‌اند. بنابراین با چالش‌های بیشتری روبه‌رو هستیم و تجهیزات پیشرفته‌تری در دسترس هستند.

با گسترش استودیوی سازنده و شروع نسل نهم، انتظار داریم پیشرفت خوبی در جلوه‌های بصری و ابعاد گیم‌پلی شاهد باشیم. طبق صحبت‌های کارگردان بازی، با عنوانی به مراتب بزرگ‌تر از نسخه اول مواجه هستیم و درگیری‌های سیاسی و اقتصادی پیچیده‌تری وارد گیم‌پلی خواهند شد. متاسفانه اطلاعات بیشتری از این نسخه در دسترس نیست و تاریخ عرضه آن نامعلوم است. اما با پشتیبانی عالی سازندگان از نسخه اول و عرضه چند بسته الحاقی، انتظار داریم این نسخه هم بتواند تا مدت‌ها گیمرها را سرگرم کند.

دیدگاهتان را بنویسید