آموزش ساخت اکانت استیم و تفاوت ریجن های آن

فروشگاه استیم

اگر که شما هم با رایانه‌های شخصی خود به انجام بازی‌های مختلف می‌پردازیند، مطمئناً تا حدود زیادی با پلتفرم استیم آشنا شده‌اید و بدون شک تا به حال برای دسترسی به بازی‌‌های جذاب و هیجان انگیز آن، اقدام به خرید اکانت Steam کرده‌اید. در ادامه این مقاله قصد داریم که آموزش نحوه‌ی ساخت اکانت استیم و تفاوت ریجن‌های اکانت‌های استیم را به ساده‌ترین شکل ممکن، همراه با آموزش تصویری توضیح دهیم تا شما نیز بتوانید به این فروشگاه بزرگ با تخفیف‌های باور نکردنی دسترسی پیدا کنید و از تمام امکانات آن استفاده کنید.

همانطور که می‌دانید فروشگاه Steam نه تنها یکی از اولین و جامع‌ترین فروشگاه‌های بازی‌های رایانه‎ای بوده است بلکه یکی از اولین سرویس دهنده‌های اجرای بازی‌ها به صورت چند نفره (multiplayer) نیز بوده است، پلتفرم استیم با داشتن بیش‌ترین تعداد بازی منتشر شده و همچنین تخفیف‌های بی نظیرش، این سرویس توانسته به بهشت بازی دوستان تبدیل شود.

استیم جدا از این که یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌‌های گیمینگ حال حاظر است از آن میتوان به عنوان یک شبکه اجتماعی‌ای برای گیمر‌ها نیز یاد کرد چرا که شما به کمک آن از هر جای دنیا، با هر شخصی در هر جای دیگر دنیا میتوانید به راحتی بازی کنید و در Steam Community با طرفداران هر بازی نه تنها در ارتباط باشید بلکه از مادها و مراحل طراحی شده توسط آن‌ها نیز استفاده کنید.

ساخت اکانت استیم

به همین منظور در این جا قرار است که برای افرادی که به تازگی با استیم آشنا شده‌اند آموزش چگونگی ساخت اکانت Steam را قرار دهیم، پس با ما همراه شوید. برای ساخت اکانت در پلتفرم Steam قبل از هر چیز دیگری باید ابتدا وارد سایت استیم شده و در آنجا به بخش Join Steam نام سایت استیم مراجعه کنید و در صفحه‌ی ظاهر شده مشخصات نام برده شده را وارد کنید.

استیم

در قسمت Your current email address آدرس ایمیل خود را وارد کنید. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که به ایمیلی که وارد می‌کنید حتماً باید دسترسی داشته باشید و رمز آن را بدانید. در قسمت بعدی یعنی Re-enter email address باید آدرس ایمیل خود را یک بار دیگر وارد کنید.

در مرحله بعدی کشور خود را انتخاب کنید، توجه داشته باشید که بر اساس کشوری که در این قسمت انتخاب میکنید قسمت فروشگاه Steam شما نیز بر اساس همان کشور قیمت گذاری میشود. برای مثال اگر میخواهید از فروشگاه آرژانتین خرید کنید، در این قسمت باید کشور خود را آرژانتین انتخاب کنید تا در اکانت استیم شما کشورتان آرژانتین ثبت بشود.

آموزش پیدا کردن کد اد فرندز در استیمپیشنهاد مطالعه: آموزش پیدا کردن کد اد فرندز در استیم

در مرحله بعدی تایید کنید که ربات نیستید و به تست خواسته شده از شما پاسخ صحیحی بدهید.

در این قسمت باید با توافق‌نامه‌ی سایت استیم موافقت کنید و گزینه‌ی I agree AND am 13 years of age or older را تیک بزنید تا استیم بداند که حداقل سن شما از 13 سال بیشتر است و بر روی گزینه‌ی Continue کلیک کنید تا به مرحله‌ی بعدی ثبت نام هدایت شوید.

در این مرحله در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد کرده باشید به صفحه جدیدی منتقل خواهید شد که برای عبور از آن باید صحت ایمیل خود را تایید کنید، در نتیجه وارد حساب ایمیلی که در مراحل قبلی آن را وارد کرده‌ بودید شوید و پس از باز کردن ایمیل ارسال شده از طرف استیم، بر روی گزینه‌ی Create My Account کلیک کنید. در صورتی که این فرآیند را درست انجام داده باشید، شما به صفحه‌ی جدید دیگری وارد خواهید شد که از طریق آن باید نام اکانت و رمز عبور حساب استیم خود را انتخاب کنید.

ساخت استیم

در قسمت Create a Steam account name باید نام کاربری اکانت استیم خود را وارد کنید.

در بخش Choose a password رمز عبور اکانت خود را وارد کنید.

در زیر آن یعنی Re-enter password رمز عبوری که بالاتر وارد کرده‌اید را دوباره وارد کنید.

در انتها بر روی گزینه Complete Sign Up کلیک کنید تا فرآیند ثبت نام خود را کامل کنید.

فراموش نکنید که حتما جایی نام کاربری و رمز عبور خود را یادداشت کنید تا در صورت نیاز دوباره به آن دچار مشکل نشوید.

پس از گذراندن تمامی مراحل ذکر شده در بالا، فرایند ساخت اکانت استیم شما با موفقیت به پایان میرسد و حال شما می‌توانید از این حساب برای همیشه استفاده کنید. همچنین، فراموش نکنید که برنامه‌ی Steam را هم برای کامپیوتر خود دانلود کنید تا بتوانید از امکانات این پلتفرم به صورت کامل استفاده کنید.

برای نصب برنامه Steam تنها کافی است که بر روی گزینه Install steam در صفحه اصلی سایت استیم کلیک کنید تا مرورگر شما شروع به دانلود کردن برنامه Steam کند. بعد از نصب برنامه Steam و آپدیت شدن آن، در بخش Login با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، می‌توانید به سادگی وارد اکانت استیم خود شوید.

خلق استیم توسط Valve

یک موضوعی که شاید برای شما جالب باشد که بدانید این است که اولین بار که ایده‌ی ساخت پلتفرم استیم به وجود آمد به دلیل بروزرسانی‌های دردسر ساز بازی‌های شرکت Valve مثل Counter-Strike: Global Offensive بود. از آن‌جایی که به‌روز‌رسانی این بازی‌ها گاهی ممکن بود باعث قطع شدن سرور بازی‌ها شود، Valve تصمیم گرفت تا سیستمی را درست کند که به کمک این سیستم آپدیت‌ بازی‌ها به صورت کاملاً خودکار انجام شوند و علاوه بر آن بتواند از آنتی ‌چیت‌های قوی‌تری در این سیستم استفاده کند.

از این رو شرکت Valve برای توسعه‌ و دسترسی کاربران به این هدف، تصمیم گرفت با شرکت‌های بزرگی مانند یاهو و مایکروسافت همکاری کند اما این شرکت‌ها راضی به همکاری با او نشدند و همین موضوع باعث شد که استیم در سال 2002 با نام‌های Grid و Gazelle از نسخه‌ی آزمایشی خود رونمایی کند، که با استقبال بسیار زیادی مواجه شد.

شاید Steam برای بار اول به دلیل حل مشکلات آپدیت کردن بازی‌ها ساخته شد اما به دنبال این موضوع قابلیت‌های کاربردی دیگری از جمله چت کردن، فهرست دوستان، گروه‌ها، ذخیره‌سازی ابری داده‌ها، چت صوتی و تصویری بازیکن‌های عناوین آنلاین را نیز به این پلتفرم محبوب اضافه کرد. به این موضوع نیز توجه داشته باشید که در استیم علاوه‌ بر بازی‌هایی که تجربه‌ی آن‌ها نیازمند پرداخت هزینه است، تعداد زیادی از بازی‌های حاضر در این فروشگاه نیز به صورت کاملاً رایگان در اختیار علاقه ‌مندان قرار گرفته است.

تفاوت ریجن اکانت‌های استیم

استیم

در آخر بهتر است که یک توضیح مختصری نیز در رابطه با تفاوت ریجن‌های اکانت استیم بدهیم، همانطور که قبل تر نیز به آن اشاره شد، منظور از کشور یا ریجن اکانت استیم، کشوری است که در زمان ساخت اکانت آن را به عنوان کشور خود انتخاب کرده‌اید. البته توجه داشته باشید که استیم دو قسمت برای تنظیم کشور داره و منظور ما کشور قسمت فروشگاه اکانت شما است نه بخش کشور در قسمت Steam Profile پس توجه کنید که اشتباه آن ها را انتخاب نکنید.

استیم بازی‌ها و محتوای فروشگاه خود را داخل هر کشور یا ریجنی با قیمت های مختص به همان کشور یا منطقه عرضه میکند و علاوه بر آن برای برخی از بازی ها نیز محدودیت هایی مانند تک زبانه بودن و عدم داشتن زبان انگلیسی رو قرار داده است و باید در زمان خرید بازی به این نکته توجه کنید. نکته دیگری که باید به آن نیز توجه داشته باشید این است که سرورهای بازی ها بصورت بین المللی است در نتیجه کشوری که شما برای فروشگاه استیم خود انتخاب می‌کنید هیچ تاثیری بر محتوای دریافتی ایجاد نخواهد کرد پس نگران این موضوع نباشید.

دیدگاهتان را بنویسید