پیش‌نمایش بازی Elden Ring

پیش‌نمایش بازی Elden Ring

می‌توان گفت که اکثر طرفداران حرفه‌ای سبک نفش‌آفرینی یا همان RPG، با استودیوی From Software و آقای میازاکی آشنایی دارند. این استودیو و کارگردان، توسعه‌ی بازی‌های چالش برانگیز و جذابی مانند Demon’s Souls ،Bloodborne و سری Dark Souls را در کارنامه خود دارند. بازی جدید این تیم باتجربه، یعنی Elden Ring در 1 بهمن 1400 برای رایانه‌های شخصی و تمامی ایکس‌باکس‌ها و پلی‌استیشن‌های نسل 8 و 9 عرضه می‌شود. عنوانی که DNA آثار میازاکی در آن دیده می‌شود اما تجربه ناب گذشته را گسترش می‌دهد. با ما همراه باشید تا نگاهی به ابعاد مختلف این بازی شدیداً مورد انتظار داشته باشیم.

گیم‌پلی و مبارزات

در ابتدای بازی، همانند سری سولز باید کرکتر خود را ساخته و سپس به ارتقای او بپردازید. سیستم ارتقا و شخصی‌سازی، عمیق‌تر از آثار قبلی From Software پیاده‌سازی شده است و دست بازیکن برای ارتقای مهارت و سلاح‌ها بازتر می‌باشد. برای ارتقای کرکتر، لزومی در جلو بردن داستان وجود ندارد. از آن جایی که Elden Ring عنوانی جهان باز است، می‌توانید کرکتر خود را با گشت و گذار در محیط و پیدا کردن آیتم‌های مختلف ارتقا دهید.

گیم پلی بازی Elden Ring
گیم پلی بازی Elden Ring

همچنین طبق سنت همیشگی میازاکی، NPCهایی در محیط بازی وجود دارند که تکمیل کننده داستان اصلی می‌باشند. این افراد ماموریت‌هایی فرعی را تشکیل می‌دهند و به شما در درک بیشتر داستان کمک می‌کنند. همچنین روح‌هایی را می‌توانید با گشتن در محیط پیدا کرده و در هنگام مبارزه از آن‌ها کمک بگیرید.

همانند سری سولز، Bonfire‌ها به این عنوان بازگشته‌اند اما نام آن‌ها به Sites of Grace تغییر پیدا کرده است. در این محل‌ها می‌توانید به استراحت بپردازید، بازی را ذخیره کرده و Fast Travel انجام دهید. همچنین حالت چندنفره آنلاین نیز در Elden Ring بازگشته است. در این بخش می‌توانید تا سقف 4 نفر به تجربه بازی به صورت کوآپ بپردازید. علاوه بر این، حالت PVP نیز وجود دارد تا بازیکنان با یکدیگر مبارزه کنند.

تریلر بازی Elden Ring

آیا همچنان با یک عنوان دشوار طرف هستیم؟

در آخرین اثر منتشر شده‌ی From Software، یعنی Sekiro Shadows Die Twice برخی کاربران نسبت به گیم‌پلی آن کمی شکایت داشتند و ادعا می‌کردند که این بازی در مقایسه با سایر آثار میازاکی، آسان‌تر شده است. اما از گیم‌پلی‌های منتشر شده از Elden Ring می‌توان دریافت که نوار استمینا بازگشته و تعادل میان سرعت و سختی بازی بیشتر شده است. در واقع به نوعی با ترکیب سری سولز و سکیرو طرف هستیم. برای مثال، مکانیزم مخفی‌کاری برای از بین بردن دشمنان، از بازی Sekiro قرض گرفته شده که آزادی عمل گیمر را در کامل کردن مراحل افزایش می‌دهد. اما سیستم مبارزه با باس فایت‌ها شباهت بیشتری به دارک سولز دارد.

داستان Elden Ring

اعلام شده است که George R. R. Martin، نویسنده‌ی مجموعه کتاب محبوب نغمه آتش و یخ در طراحی داستان Elden Ring نقش دارد. این خبر قطعاً‌ انتظار هواداران از داستان را بیشتر کرده است و حساب ویژه‌ای بر روی آن باز می‌کنند. داستان بازی در سرزمینی به نام The Lands Between روایت می‌شود که منشا قدرت در آن، یعنی الدن رینگ از بین رفته و تکه‌های آن به زیردستان ملکه رسیده است. حال شما در نقش کرکتری که او را Tarnished می‌نامند، وظیفه باز پس گیری آن‌ها و احیای الدن رینگ را دارید.

داستان بازی Elden Ring
داستان بازی Elden Ring

داستان Elden Ring دارای خطوط و پایان‌های مختلف خواهد بود و ارزش تجربه دوباره آن به واسطه قابلیت New Game Plus چندین برابر می‌شود. با استفاده از New Game Plus می‌توانید بازی را بدون از دست دادن تجهیزات و مهارت‌های خود مجدداً از نو آغاز کنید. دنیای بازی به 6 منطقه مختلف تقسیم شده است که هر منطقه باس فایت‌ها و مینی باس فایت‌های مربوط به خود را دارد. برای کامل کردن داستان باید ماموریت‌های داستانی هر منطقه را تکمیل کنید و در انتخاب ترتیب آن‌ها آزاد خواهید بود. همچنین انتقال بین این مناطق به راحتی صورت می‌گیرد و می‌توانید حتی به صورت همزمان مراحل را پیش ببرید.

طراحی و جلوه‌های بصری

اتمسفر Elden Ring همانند سایر بازی‌های From Software وهم‌آلود است و شاهد طراحی محیط‌های متنوعی در سرزمین Lands Between هستیم. دنیای الدن رینگ از سیستم پویای آب و هوا و چرخه شب و روز استفاده می‌کند که برای یک بازی جهان باز بسیار ارزشمند است. در نمایش‌های گیم‌پلی، دشمنان و باس فایت‌ها چه از لحاظ طراحی و چه از لحاظ سبک مبارزه، تنوع خوبی داشتند. در واقع ظاهر پرجزئیات، عجیب و خلاقانه‌ی شخصیت‌ها و دشمنان، مهر تاییدی بر کار طراحان From Software است.

گیم پلی بازی Elden Ring
گیم پلی بازی Elden Ring

نظر قطعی در مورد جلوه‌های بصری و گرافیک فنی بازی تا زمان عرضه نمی‌توان بیان کرد. اما طبق آنچه تا کنون دیده‌ایم، گرافیک هنری، نورپردازی و افکت‌های نوری Elden Ring‌ ما را تحت تاثیر خود قرار داده‌اند. در مورد بافت محیط کمی انتقاد شده است که می‌توان آن را به میان نسلی بودن بازی و جهان گسترده‌ی آن ربط داد. البته نباید فراموش کرد که هنوز چند ماه تا عرضه‌ی بازی زمان باقی مانده است و احتمالاً شاهد پیشرفت بصری آن، به خصوص بر روی پیسی و کنسول‌های نسل نهم خواهیم بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید