7 بازی سرویس گیم پس که احتمالاً تجربه نکرده اید

7 بازی سرویس گیم پس که احتمالاً تجربه نکرده اید

آرشیو بازی‌های سرویس گیم پس پر از عناوین مختلف است که سبک‌های مختلفی را در بر می‌گیرند. این سرویس در کنار بازی‌های AAA، شامل عناوین کم‌تر شناخته شده اما باکیفیتی است که احتمالاً تعداد زیادی از گیمرها آن‌ها را تجربه نکرده‌اند. در این مقاله به معرفی برخی از این بازی‌ها می‌پردازیم تا آشنایی نسبی‌ای با آن‌ها پیدا کنید.

بازی What Remains of Edith Finch

این بازی توسط استودیوی آمریکایی Giant Sparrow ساخته شده است که تجربه چندانی در بازی‌های ویدیویی نداشته‌اند. اما What Remains of Edith Finch ما را از حیث داستان‌گویی سورپرایز می‌کند. این عنوان ما را به در نقش ادیث فینچ قرار می‌دهد که می‌خواهد از راز مفقود شدن اعضای خانواده خود پرده بردارد. گرافیک بازی در سطح قابل قبولی قرار دارد اما تمرکز آن بر روایت داستان افراد خانواده فینچ و تنوع گیم‌پلی است. همچنین موسیقی‌ها و صداگذاری به اتمسفر درام بازی کمک زیادی کرده‌اند.

بازی What Remains of Edith Finch
بازی What Remains of Edith Finch

بازی Desperados III

سومین نسخه سری Desperados با فاصله 14 عرضه شد که این امر باعث شده است بیشتر گیمرهای جدید با این بازی چندان آشنا نباشند. در Desperados III باید در غرب وحشی به دنبال انتقام از دشمنان قدیمی شخصیت اصلی بازی باشیم و سبک بازی به صورت استراتژی Real Time است که گیم‌پلی جذاب و چالش برانگیزی دارد. در هر مرحله می‌توانید از المان‌های محیطی استفاده کنید که تنوع خوبی به گیم‌پلی افزوده است.

بازی Desperados III
بازی Desperados III

بازی Spiritfarer

در Spiritfarer شما باید به عنوان یک دریافت‌کننده ارواح هستید که وظیفه انتقال آن‌ها را به زندگی پس از مرگشان دارید. در این بین، هرکدام از این ارواح، درخواست‌ها و داستان‌های مختلفی دارند. گیم‌پلی بازی به شدت دیالوگ محور است و همین امر آن را به بازی متفاوتی تبدیل کرده است. طراحی هنری Spiritfarer مناظر چشم‌نوازی را در بازی به وجود آورده است و در عین سادگی، با یکی از متفاوت‌ترین و زیباترین عناوین سرویس گیم‌پس روبه‌رو هستیم. همچنین امکان تجربه این بازی به صورت کوآپ دو نفره هم وجود دارد.

بازی Spiritfarer
بازی Spiritfarer

بازی My Friend Pedro

اگر یک بازی هیجان‌انگیز با یک پس‌زمینه داستانی عجیب می‌خواهید، My Friend Pedro بهترین گزینه است. داستان بازی روایتگر فردی است که می‌خواهد دشمنان خود را با همراهی دوست خود، که یک موز است به قتل برساند. My Friend Pedro دارای 40 مرحله است که هرکدام از آن‌ها از طراحی خلاقانه‌ای برخوردار هستند. ستون اصلی بازی، آزادی عمل و استفاده از اشیای محیط در کشتن دشمنان است. نکته جالب در مورد سازنده My Friend Pedro این است که وظبفه اصلی ساخت آن بر عهده استودیوی DeadToast Entertainment بوده که تنها از یک نفر به نام Victor Ågren تشکیل شده است.

بازی My Friend Pedro
بازی My Friend Pedro

بازی Lonely Mountains: Downhill

و اما یکی از کوچک‌ترین بازی‌های سرویس گیم‌پس، یعنی Lonely Mountains: Downhill که در آن باید به عنوان یک دوچرخه‌سوار، مسیر هر مرحله را به پایان برسانید. گرافیک بازی ساده اما جذاب است و جزئیات خوبی را در اطراف نقشه‌ها می‌توان دید. در طول مسیرهای مسابقه، قطعاتی را پیدا می‌کنید که می‌توانید با استفاده از آن‌ها دوچرخه خود را ارتقا داده یا آن را با سایر دوچرخه‌های موجود در مسیر تعویض کنید. عملاً داستانی در بازی نیست و تنها 16 مرحله وجود دارد. به دلیل عدم محدودیت زمانی، می‌توانید در مسیرها آزادانه بگردید و راه‌های میانبر و مخفی آن‌ها را پیدا کنید.

بازی Lonely Mountains: Downhill
بازی Lonely Mountains: Downhill

بازی Overcooked 2

Overcooked 2 یکی از عناوینی است که می‌تواند شما را ساعت‌ها در کنار دوستان یا خانواده‌تان سرگرم کند. این بازی در کنار محیط بامزه‌ای که دارد، مراحل پرهیچانی دارد که مزمون اصلی آن‌ها، تهیه غذاهای مختلف در زمان‌های محدود می‌باشد. در Overcooked 2 شاهد داستان سطحی و ساده‌ای هستیم اما طراحی مراحل نفس‌گیر این بازی و بخش رقابتی آنلاین آن می‌تواند ساعت‌ها آدرنالین خون شما را بالا نگه دارد. این عنوان توانست جایزه بهترین بازی خانوادگی را در رویداد The Game Awards 2018 از آن خود کند.

بازی Overcooked 2
بازی Overcooked 2

بازی Twelve Minutes

احتمالاً آثار مشابه Twelve Minutes را در دنیای سینما زیاد دیده باشید. در این بازی، در نقش مردی هستید که در یک دوره زمانی 12 دقیقه‌ای زندانی شده است. در این 12 دقیقه، او وارد خانه می‌شود و پش از چند دقیقه، مردی در لباس یک کارآگاه وارد آپارتمان می‌شود. این مرد، همسر او را دستگیر و خود او را به قتل می‌رساند و با هر بار اتفاق افتادن آن، این چرخه از ابتدا آغاز می‌شود. به چالش کشیدن بازیکن برای شکستن این دوره‌ی تکراری، بی‌نظیر است و تجربه جدیدی را به شما القا می‌کند. کل محیط بازی همان آپارتمان است اما تعامل با اشیا و انتخاب دیالوگ‌ها و ریزه‌کاری‌های گیم‌پلی، Twelve Minutes را به اثری ارزشمند تبدیل کرده است.

بازی Twelve Minutes
بازی Twelve Minutes

دیدگاهتان را بنویسید