معرفی 3 سرویس جدید پلی استیشن پلاس

پلی استیشن پلاس

مدت زمان زیادی از عرضه سرویس جدید پلی استیشن پلاس نگذشته و مدتی است که سرویس اشتراکی پلی‌استیشن پلاس جدید در تمامی مناطق در دسترس قرار گرفته و کاربران می‌توانند از این سرویس اشتراکی جدید استفاده کنند. به همین منظور می‌خواهیم برای شما عزیزان تفاوت‌های هر کدام از سه نوع پلاس جدید را بررسی کنیم، پس با ما همراه باشید. قبل از هر چیزی بهتر است با پاسخ دادن به این سوال شروع کنیم که اصلاً پلی استیشن پلاس چیست؟ به طور کلی سونی دو سرویس پلی‌استیشن پلاس و پلی‌استیشن Now را با هم یکی کرده و در یک سرویس کامل‌تر با نام پلی‌استیشن پلاس ارائه کرده‌ است. به کمک این سرویس جدید شما انتخاب‌های بیشتری و به مراتب با ارزش بالاتری خواهید داشت آن هم در سطوح کاملا مختلف که می‌توانید با توجه به نیاز خود از بین این سطوح انتخاب کنید. به طور کلی این سرویس اشتراکی جدید پلی‌استیشن دارای سه سطح متفاوت است:

  • پلی استیشن پلاس Essential (ضروری)
  • پلی استیشن پلاس Extra (اضافی)
  • پلی استیشن پلاس Premium (ممتاز)

باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که از آنجایی که امکان استریم بازی در بعضی از کشورها متاسفانه وجود ندارد، خرید اشتراک پریمیوم برای کاربران در آن کشورها کاملاً بی‌معنی است؛ چرا که بازی‌های PS3 فقط با اتصال به اینترنت قابل اجرا هستند. بنابراین، برای حساب‌ کاربرانی که در مناطقی قرار دارند که از استریم ابری نمی‌توانند استفاده کنند یا به زبانی دیگر از این قابلیت برای آن ها پشتیبانی نمی‌شود، سرویس لوکس (Deluxe) جایگزین سرویس پریمیوم این اشتراک شده است.

اشتراک پلی استیشن پلاس Essential (ضروری)

پلی استیشن پلاس Essential

ابتدایی‌ترین حالت اشتراک‌های جدید سرویس پلی‌استیشن پلاس، حالت Essential است که در واقع میتوان گفت نه تنها فقط همان خدمات اصلی پلی‌استیشن پلاس را در اختیار ما قرار می‌دهد بلکه یک نکته منفی نیز نسبت به آن دارد. که سونی در مراسم معرفی خود هیچ اشاره‌ای به آن نکرده بود، نکته منفی این حالت از پلاس این است که به صورت ماهانه به جای ۳ بازی، از الان به بعد خریداران اولین نوع از اشتراک پلاس (Essential) امکان دانلود تنها ۲ بازی رایگان را خواهند داشت، اما امکانات دیگر مانند قابلیت تجربه بازی‌های آنلاین یا دسترسی به تخفیف‌ها همچنان سر جای خود هستند.

اشتراک پلی استیشن پلاس Extra (اضافی)

اشتراک پلی استیشن پلاس Extra

دومین سطح از اشتراک‌های پلی‌استیشن پلاس که باید به آن اشاره کنیم، پلاس Extra نام دارد که جدا از قابلیت‌ها و امکانات سطح یک یا همان اسنشیال، لیست تقریباً عظیمی از بازی‌های مختلف را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. با این که بازی‌های قرار گرفته شده برای کاربران در سطح اکسترا با توجه به ریجن آن ها به طور کامل فرق می‌کند اما باید بدانید که دسترسی به نزدیک ۴۰۰ بازی پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ در این نسخه از پلاس به کاربران داده می‌شود و این بازی‌ها به صورت رایگان برای کاربران نسخه پلاس اکسترا قابل دانلود خواهند بود.

اشتراک پلی استیشن پلاس Premium (ممتاز)

پلی استیشن پلاس پرمیوم

سومین و پیشرفته‌ترین سطح پلی‌استیشن پلاس، پلاس پریمیوم است که از ترکیب سرویس‌های پلی استیشن پلاس و PS Now به وجود آمده که جدا از داشتن قابلیت این دو سرویس، قابلیت تجربه امکانات Cloud Gaming  را نیز در اختیار کاربران خود می‌گذارد. سونی در کنار ۴۰۰ بازی مخصوص پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 5 که بالاتر در قسمت پلاس اکسترا به آن‌ها اشاره کردیم، امکان تجربه ۳۴۰ عدد از بازی‌های قدیمی که مخصوص  پلی‌استیشن 2، پلی‌استیشن 3 و PSP است را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است. نکته قابل توجه این است که سونی بر خلاف پلاس  Extra، امکان تجربه این بازی‌های قدیمی را در فضای ابری نیز فراهم کرده‌ است که از این رو دیگر لازم نیست منتظر دانلود شدن بازی‌ها بر روی کنسول خود باشید و شما می‌توانید به راحتی بازی مورد نظر خود را انتخاب کرده و بدون نیاز به دانلود کردن آن وارد بازی شوید. در پایان بهتر است به طور خلاصه به ویژگی‌های هر سه سطح پلی‌استیشن پلاس جدید اشاره کنیم و با هم تفاوت‌های آن ها را باری دیگر مرور کنیم:

پلاس Essential

همانطور که گفته شد این اشتراک در واقع همان پلی استیشن پلاس معمولی است که به کاربران خود اجازه می‌دهد از بخش آنلاین یا مولتی‌پلیر استفاده کنند و هر ماه دو بازی رایگان را نیز می‌توانند دانلود کنند. ویژگی‌ها:

  • دسترسی به بخش مولتی‌پلیر بازی‌ها
  • دانلود ۲ بازی رایگان در ماه
  • فضای ابری برای ذخیره Save بازی‌ها
  • استفاده از تخفیف‌های ویژه در خرید بازی

پلاس Extra

اشتراک اکسترا نیز تمامی امکانات پلاس معمولی را به همراه دارد با این تفاوت که دسترسی به یک لیست از ۴۰۰ بازی  پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 5 را هم به کاربران خود میدهد. ویژگی‌ها:

  • ۴۰۰ بازی رایگان پلی استیشن ۴ و ۵
  • دسترسی به بخش مولتی‌پلیر بازی‌ها
  • فضای ابری برای ذخیره Save بازی‌ها
  • استفاده از تخفیف‌های ویژه در خرید بازی

پلاس Premium

با پرداخت مبلغ بیشتر و خرید این اشتراک، شما علاوه بر ۴۰۰ بازی رایگان از نسل هشتم و نهم، شما می‌توانید از ۳۴۰ بازی کلاسیک و قدیمی کنسول‌های PS1 تا PS3 و حتی PSP نیز استفاده کنید و به صورت رایگان آن‌ها را دانلود کنید. ویژگی‌ها:

  • ۳۴۰ بازی رایگان کلاسیک از کنسول‌های نسل قبل
  • ۴۰۰ بازی رایگان پلی استیشن ۴ و ۵
  • دسترسی به بخش مولتی‌پلیر بازی‌ها
  • فضای ابری برای ذخیره Save بازی‌ها
  • استفاده از تخفیف‌های ویژه در خرید بازی

دیدگاهتان را بنویسید