تفاوت اکانت ایکس‌باکس ظرفیت هوم و غیرهوم چیست؟

ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس

اگر که شما هم از کاربران ایکس‌باکس باشید به احتمال زیاد بارها و بارها با یک سری اصطلاحات جدید در رابطه با اکانت‌های ایکس‌باکس برخورد داشتید، برای مثال: ظرفیت هوم اکانت، ظرفیت غیر هوم اکانت و ظرفیت آفلاین. حال اگر برای شما در این باره سوال پیش آمده است که معنی ظرفیت هوم چیست؟ ظرفیت آفلاین اکانت به چه صورتی است؟ یا تفاوت بین ظرفیت‌های ایکس‌باکس در چیست؟ من امروز اینجا هستم که به این سوالات پاسخ دهم پس با من همراه باشید.

ظرفیت هوم اکانت ایکس‌باکس

اولین ظرفیتی که قرار است راجع به آن توضیح دهیم، ظرفیت هوم اکانت است که میشه گفت ظرفیت هوم، بهترین و طبیعتاً پر هزینه ترین نوع از اکانت های اشتراکی ایکس باکس است چرا که نوع عملکرد ظرفیت هوم اکانت ایکس‌باکس هیچ گونه تفاوتی با نوع عملکرد دیسک های بازی ایکس‌باکس ندارد. پس در ظرفیت هوم هرگاه کاربر بخواهد، قادر خواهد بود از بازی‌های روی این اکانت چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین استفاده نماید. در نتیجه در ظرفیت هوم اکانت‌های ایکس‌باکس هیچ نیازی به دسترسی دائمی به اینترنت نخواهد بود. اما ممکن است که یک سری از دوستان از نحوه هوم کردن اکانت‌های ایکس‌باکس آگاهی نداشته باشند برای همین در ادامه آموزش هوم کردن اکانت‌های ایکس‌باکس را قرار داده‌ایم.

نحوه هوم کردن اکانت

اکانت ایکس‌باکس
اکانت ایکس‌باکس

برای هوم کردن یک اکانت بر روی ایکس‌باکس خود قبل از هر چیز دیگری ابتدا باید وارد اکانت خود بشوید و پس از وارد کردن اطلاعات اکانت بر روی ایکس باکس خود، برای هوم کردن این اکانت بر روی دستگاهتان باید مراحل زیر را به ترتیب انجام بدهید:

در ابتدا وارد بخش تنظیمات ایکس‌باکس خود شوید و بعد از آن از قسمت  General، بر روی گزینه Personalization  بزنید و در صفحه‌ی جدیدی که با انتخاب این گزینه برایتان باز می شود، ابتدا My Home Xbox  را انتخاب و سپس بر روی Make This My Home Xbox کلیک نمایید. اگر به جای گزینه Make This My Home Xbox  با گزینه هایی مانند This isn’t my home Xbox یا Remove This as My Home Xbox  برخوردید، شما متوجه خواهید شد که این اکانت بر روی ایکس‌باکس شما به اصطلاح هوم شده است و نیاز به انجام کار اضافه‌ای نیست.

بعد از هوم کردن یک اکانت بر روی دستگاه خود، شما دسترسی کامل به تمامی اشتراک ها و بازی های روی آن پیدا خواهید کرد و نه تنها نیازی به وارد شدن دوباره به آن اکانت نخواهید داشت، بلکه حتی نیازی به دسترسی کامل به اینترنت نیز پیدا نخواهید کرد و می‌توانید به صورت آفلاین از بازی‌های روی آن اکانت نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید که در صورتی که اکانت را به طور کلی از لیست اکانت‌های کنسول خود حذف کنید، دیگر به محتویات آن حساب دسترسی نخواهید داشت.

ظرفیت غیرهوم اکانت (ظرفیت ساین/ظرفیت سوییچ)

اکانت ایکس‌باکس
اکانت ایکس‌باکس

نوبت به دومین نوع از انواع ظرفیت‌های ایکس‌باکس رسیده است، ظرفیت غیرهوم که به ظرفیت ساین یا سوییچ نیز معروف است مقداری ارزان‌تر از ظرفیت هوم اکانت می باشد؛ اما باید به این موضوع نیز توجه کرد که به طور کلی تنها تفاوت این دو نوع ظرفیت در اتصال به اینترنت است. بر خلاف ظرفیت هوم که بالاتر گفته شد که چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین قابل استفاده می باشد، ظرفیت غیر هوم تنها به صورت آنلاین قابل استفاده است و شما برای استفاده از بازی‌های روی اکانت همواره باید به اینترنت متصل باشید، در غیر این صورت متاسفانه نمیتوانید از محتوای اکانت استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید برای اجرای بازی‌های گیم‌پس باید کنسول آنلاین باشد، به همین دلیل تنها تفاوت هوم و غیرهوم گیم‌پس در پروسه‌ی وارد اکانت شدن و سوییچ بر روی اکانت اصلی شما است.

برای استفاده از ظرفیت غیرهوم اکانت ایکس‌باکس خود به انجام هیچ کار خاصی نیاز نیست و تنها کافی است که بعد از اضافه کردن اکانت مورد نظر به کنسول خود، هر بار قبل از وارد شدن به بازی اکانت را Sign In نمایید تا اجازه دسترسی به بازی موردنظر خود را بدست بیاورید. در اولین ورود خود به اکانت، صفحه ای با عنوان sign in and security preference مشاهده خواهید کرد که در این مرحله باید گزینه No barriers  را انتخاب کنید. در صورتی که این گزینه را انتخاب نکنید، هر سری که شما بخواهید از اکانت استفاده کنید، باید رمز عبور آن اکانت را وارد کنید که این امر پس از مدتی ممکن است برایتان خسته کننده و یا حتی آزار دهنده شود. توجه داشته باشید که این گزینه را بعداً نیز میتوانید از طریق تنظیمات کنسول تغییر دهید.

قبل از این که بخواهیم به مزایا و معایب هر یک از ظرفیت‌های ایکس‌باکس بپردازیم باید به دو نکته اساسی اشاره کنیم و شما هم به آن ها توجه کنید:

  • بر روی هر کنسول ایکس‌باکس، تا 20 اکانت ظرفیت هوم را می‌توانید اضافه کنید.
  • هر اکانت ایکس‌باکس تنها 5 بار در هر سال قابلیت هوم شدن را دارد.

اکانت ایکس‌باکس

مزایای ظرفیت هوم اکانت ایکس‌باکس:

  • می‌توانید به صورت آفلاین از آن استفاده کنید.
  • نیازی نیست وارد اکانت شوید.

معایب ظرفیت هوم اکانت ایکس‌باکس:

  • همانطور که گفته شد هر اکانت را در هر سال تنها 5 بار میتوان هوم کرد.
  • داشتن هزینه بالا‌تر نسبت به ظرفیت غیر هوم
  • فروش سخت‌تر به دلیل قانون 5 بار هوم کردن در سال

مزایای ظرفیت غیر هوم:

  • فروش راحت‌تر به دلیل نداشتن محدودیتی
  • استفاده بر روی کنسول‌ها بدون محدودیت بر خلاف ظرفیت هوم
  • داشتن هزینه پایین‌تر نسبت به ظرفیت هوم

معایب ظرفیت غیر هوم:

  • نیاز به دسترسی به اینترنت هنگام استفاده از اکانت
  • نیاز به سوییچ بر روی اکانت بازی

دیدگاهتان را بنویسید